Wiedziałem, ze da się to jakoś prosto zrobić, a ja się zawsze nakombinować muszę niepotrzebnie
Wyzwalacz
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
-
tom3kb
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Wyzwalacz
@up
Wiedziałem, ze da się to jakoś prosto zrobić, a ja się zawsze nakombinować muszę niepotrzebnie
Wiedziałem, ze da się to jakoś prosto zrobić, a ja się zawsze nakombinować muszę niepotrzebnie
Re: Wyzwalacz
OK. Działa. Ale w ten sposób mogę przyłączyć mój wyzwalacz tylko do jednej grupy... a jak przyłączyć go do większej ilości?gremdek pisze:elgyd pisze:
wciśnij F2, pociągnij kreskę od wyzwalacza do swojej drużyny (tak jakbyś dodawał do grupy). wejdź teraz w wyzwalacz, zobaczysz nowe opcje aktywacji, wybierz żeby twoja grupa aktywowała.
-
tom3kb
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Wyzwalacz
Skopiuj tamten wyzwalacz, który ma coś robić [z jego warunkami itd] i wklej jeszcze raz i zsynchronizuj go z następną grupą i zrób tak jak poprzednio. 
Re: Wyzwalacz
Udało się.
A teraz dalej:
Idę moim wojakiem, wchodzę na wyzwalacz i w tym momencie chciałbym aby gdzieś zza gór wyleciał obcy śmigłowiec, ale nie chciałbym, żeby on tam był cały czas tylko pojawił się dopiero wtedy jak wejdę na wyzwalacz.
???
A teraz dalej:
Idę moim wojakiem, wchodzę na wyzwalacz i w tym momencie chciałbym aby gdzieś zza gór wyleciał obcy śmigłowiec, ale nie chciałbym, żeby on tam był cały czas tylko pojawił się dopiero wtedy jak wejdę na wyzwalacz.
???
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Wyzwalacz
Rozwiązanie napisałem w Twoim temacie o przerywniku filmowym...
W miejscu w którym ma się pojawić samolot wstaw element logiczny i nazwij go pos1
Bibliotekę z nazwami klas samolotów, pilotów i reszty jednostek w grze masz TU.
Samolot zmień sobie na śmigłowiec jaki tam chcesz... Jeśli chcesz mieć jakiegoś gunnera w to musisz stworzyć jeszcze jednego wojaka np _pilot2 i wsadzić go do smigła _pilot2 moveInGunner _heli
Kod: Zaznacz cały
_plane = "A10" createVehicle position pos1; // tworzy samolot A10
_plane setDir 180; // ustawia samolot w kierunku 180, można ustawić od 0 do 360 oczywiście
_grp = createGroup west; // tworzy grupę _grp
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ; // tworzy pilota USMC...
_pilot moveInDriver _plane; //... i pakuje go do samolotu _plane
Bibliotekę z nazwami klas samolotów, pilotów i reszty jednostek w grze masz TU.
Samolot zmień sobie na śmigłowiec jaki tam chcesz... Jeśli chcesz mieć jakiegoś gunnera w to musisz stworzyć jeszcze jednego wojaka np _pilot2 i wsadzić go do smigła _pilot2 moveInGunner _heli
Re: Wyzwalacz
No OK udało się i tu i w przerywniku filmowym, ale jak zrobić, żeby mój śmigłowiec (logika gry) poleciał z punktu A do B? Jak na razie stoi w miejscu z wyłączonym silnikiem.
_plane = "AH1Z" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;
_grp = createGroup west;
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;
_plane = "AH1Z" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;
_grp = createGroup west;
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Wyzwalacz
No OK udało się i tu i w przerywniku filmowym, ale jak zrobić, żeby mój śmigłowiec (logika gry) poleciał z punktu A do B? Jak na razie stoi w miejscu z wyłączonym silnikiem.
_plane = "AH1Z" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;
_grp = createGroup west;
_pilot = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;
_pilot doMove position pos2; // i logika gry o nazwie pos2 w miejscu w które ma polecieć śmigło
Ubiegając Twoje następne pytanie, żeby usunąć śmigło i załogę:
@((_heli distance pos2)< 200) // warunek który się spełnia gdy _heli jest w odległości mniejszej niż 200m od pos2
deleteVehicle _heli; // usuwa _heli
{deleteVehicle _x} forEach units _grp; usuwa grupę _grp
Re: Wyzwalacz
No naprawdę podziękować za pomoc.
A jak zrobić żeby ten heli był od razu w powietrzu a nie dopiero startował i żeby jak mnie zobaczy to od razu otworzył do mnie ogień?
A jak zrobić żeby ten heli był od razu w powietrzu a nie dopiero startował i żeby jak mnie zobaczy to od razu otworzył do mnie ogień?
Re: Wyzwalacz
http://community.bistudio.com/wiki/createVehicle_array z parametrem "FLY".
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Wyzwalacz
elgyd pisze:No naprawdę podziękować za pomoc.
A jak zrobić żeby ten heli był od razu w powietrzu a nie dopiero startował?
Kur... Ciągle pytasz o podstawy... Poczytaj trochę poradników, FAQ do OFP też się przyda, a pozatym jest BIKI i spis wsztstkich komend do gry, między innymi do "zawieszania rzeczy w powietrzu".
EDIT:
Aaa właśnie, przecież w Twoim topiku o przerywniku filmowym masz napisane jak BYK rozwiązanie, do którego odsyła Cię kondor.
Re: Wyzwalacz
OK. Poczytam. A może inaczej czytałem trochę jakoś za bardzo nie kumam.
Mam jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki.
Zrobiłem tak:
_plane = "Ka52Black" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;
_grp = createGroup east;
_pilot = _grp createUnit ["RU_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["RU_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;
_pilot doMove position pos2;
czyli zmieniłem west na east.
Teraz w moim heli nie ma pilotów?
Mam jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki.
Zrobiłem tak:
_plane = "Ka52Black" createVehicle position pos1;
_plane setDir 180 ;
_grp = createGroup east;
_pilot = _grp createUnit ["RU_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot moveInDriver _plane;
_pilot2 = _grp createUnit ["RU_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"] ;
_pilot2 moveInGunner _plane;
_pilot doMove position pos2;
czyli zmieniłem west na east.
Teraz w moim heli nie ma pilotów?