Kolgujev :)

Dodatki i modyfikacje Armed Assault - te bardziej, jak i te mniej oficjalne

Moderator: Inkwizytor

OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kolgujev :)

Post autor: OFman »

No to konwertujemy dalej :)
Everon już jest, tak samo Desert Island, Malden już ktoś robi, z Nogovą za dużo roboty...został Kolgujev.
Ogólnie proces przenoszenia wyspy do ArmA idzie szybko i sprawnie (wystarczy podmieniać obiekty z OFP na te z ArmA). W ArmA są prawie wszystkie drzewa, krzaki oraz budynki z Flashpoint'a, problem w tym, że niektóre mają zupełnie inne rozmiary. Efekt jest taki, że nie trudno na wyspie napotkać na latającą roślinność. Niestety bez narzędzi nie mogę nic z tym zrobić.
Jako teksturę podłoża użyłem tej z Drago, ale z chęcią zamienię ją na jakąś inną o ile ktoś mi to przygotuje.
Wyspę wydam za kilka dni, ale będzie to wersja alpha i w takiej wersji pozostanie przynajmniej do czasu wydania narzędzi do ArmA. Poniżej kilka screenów:


Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Kolgujev :)

Post autor: Forrestal »

Osobiscie uwazam konwertowanie wysp z OFP do ArmA za bezsensowne. Nie dosc ze efekt momentami jest mizerny to i nie warto poswiecac czasu dla tego typu zabawy bez narzedzi. Gdybm byl addonmakerem to bym sobue przygotowywal cos co moze sie w przyszlsci przydac a nie jak to sie teraz dzieje w hurtowych ilosciach produkowac towar miernej jakosci.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Kolgujev :)

Post autor: Radeon »

Marudzisz... Fajnie wygląda :)
Obrazek
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Kolgujev :)

Post autor: klamacz »

Forrestal pisze:Osobiscie uwazam konwertowanie wysp z OFP do ArmA za bezsensowne. Nie dosc ze efekt momentami jest mizerny to i nie warto poswiecac czasu dla tego typu zabawy bez narzedzi. Gdybm byl addonmakerem to bym sobue przygotowywal cos co moze sie w przyszlsci przydac a nie jak to sie teraz dzieje w hurtowych ilosciach produkowac towar miernej jakosci.
mam odmienne zdanie. Jestesmy fanami OFP, tesknimy za jego klimatem - wiec przeniesienie do Army wysp, jednostek, broni itp z OFP nie tylko jest rozwijaniem mozliwosci (addonem) ale takze milym dla oka i duszy akcentem, przy ktorym mozna powspominac. Poza tym Kolgujev, Everon i Malden to tez misje na nich. Nie powiesz mi, ze nie chcialbys znowu pograc Mokrą lub inne jakies snajperskie ctfy w znajomych miejscach :)

Ofman: jestes klasa sama dla siebie, czekam z niecierpliwoscia na wiecej :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Kolgujev :)

Post autor: Forrestal »

Jasne chcialbym pobiegac z M21 w okolicach Regina jednak wyspy na tym poziomie mnie jakos odpychaja. Sahrani tez jest ardzo ciekawa wyspa i ciagle poznaje sie nowe smaczki. To wlasnie przez wysoki poziom Sahrani inne wyspy konwertowane za pomoca starych narzedzi wygladaja koslawie i jednak nie oddaja w pelni tego klimatu co w OFP. Czasami nie chcialbym tego widziec nawet bo lepiej jednak odpalic OFP i cieszyc sie oryginalnymi bo mimo ze w ArmA uzyto lepszych tekstur, obiektow to jednak klimat tworzyly oryginaly i dla mnie tak powinno zostac.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Mirage
Posty: 254
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 22:02
ID Steam:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kolgujev :)

Post autor: Mirage »

Forrestal pisze:Osobiscie uwazam konwertowanie wysp z OFP do ArmA za bezsensowne. Nie dosc ze efekt momentami jest mizerny to i nie warto poswiecac czasu dla tego typu zabawy bez narzedzi. Gdybm byl addonmakerem to bym sobue przygotowywal cos co moze sie w przyszlsci przydac a nie jak to sie teraz dzieje w hurtowych ilosciach produkowac towar miernej jakosci.
IMO poniekąd masz racje, ale powiedz mi - co innego mają robić mapmakerzy, tworzący swego czasu kapitalne wyspy do OFP? Czekać na narzędzia pod Armę w nieskończoność? Coś trzeba robić, a to, że grając w OFP na Everonie, Malden i Kolgujevie spedziliśmy chyba najwięcej czasu (już pomijam Nogovę, która ukazała się później), mapmakerzy chcą dać nam możliwość ponownego poczucia tego klimatu znanego z poprzednika. Efekt jest słaby, owszem, ale dla mnie liczą się chęci i czas poświęcony przez tych ludzi do tego, aby dać nam możliwosć przypomnienia sobie klimatów OFP.
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kolgujev :)

Post autor: OFman »

Tworząc Kolgujeva bardzo chciałem zachować jego klimat, niestety nie bardzo to wychodzi z prostego powodu: w ArmA nie ma już pousychanych/spalonych drzew i krzaków, których było sporo na wyspie w OFP. Nawet drogi mimo identycznej nazwy jak w OFP wyglądają znacznie nowocześniej. Oczywiście zawsze można by zrobić nową roślinność, która klimatem przypominałaby tą z Kolgujeva w OFP, ale komu by się chciało?
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Kolgujev :)

Post autor: Forrestal »

Czasami wolalbym zeby nic nie robili choc, nie mowie ze nie maja...

Naprawde nie warto czasem robic czegos na sile bo nie ma sie nic innego do roboty. Tak samo jak ktorys tam kolejny reskin wojakow odzwierciedlajacy umundurowanie malajskiej armii podbijajacej Wyspy Wielkanocne... W czasie gdy nie ma narzedzi warto sobie przygotowac podwaliny pod nowe projekty, zaczac modelowac obiekty w progrmach innych niz Oxygen. Oczywiscie szanuje prace tych ktorzy cos teraz staraja sie splodzic ale jak na razie jest to nieefektywne z braku narzedzi.

Tak szczerze powiedziawszy to traci tez na tym Tworca bo jego imie pozniej zostaje skojarzone z produktami miernej jakosci (nie mowie o forum BISu bo tam wiekszosc pieje z zachwytu nie wiadomo z jakiego powodu). Dobrym przykladem jest Vilas ktory robiac hurtowo nowe jednostki / pojazdy nie zachwyca niczym (pominmy kilka addonow wydanych z Yackiem i Topasem ktore trzymaja wyzszy poziom).
Oczywiście zawsze można by zrobić nową roślinność, która klimatem przypominałaby tą z Kolgujeva w OFP, ale komu by się chciało?
To jest to o czym mowie - zrobic to co jest proste a jak sie nie da to przerobic tak aby sie dalo to zrealizowac. Dlatego tez zawsze bede szanowal ludzi z BAS'u, FDF'a i kilka indywidualnosci ktorzy zawsze byli krok przed innymi addonmakerami i wytyczali nowe standardy! Dlatego tez wole poczekac rok na cos naprawde dobrego jakosciowo niz zachwycac sie obecnym zalewem jednakowych jednostek w roznym umundurowaniu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Kolgujev :)

Post autor: OFman »

Nawet za rok nie zobaczymy niczego w super jakości jeśli do tego czasu BIS nie wyda narzędzi.
Poza tym ja nigdy nie żałowałem, że przekonwertowałem Drago czy teraz Kolgujeva mimo, iż nie wszystko wyszło tak jak chciałem. Po prostu przyjemność mi sprawia pokazywanie BISowi oraz zwykłym graczom, że mimo braku narzędzi (które teraz niby testują) społeczność jest w stanie sobie poradzić. Nie obchodzi mnie, że ktoś tam pomyśli sobie, że wyspa słaba bo tylko jedna tekstura czy coś tam innego - niech sam spróbuje zrobić coś lepszego bez narzędzi.
W planach mam już kolejną mapkę (tym razem nie z OFP) za którą wezmę się zaraz po Kolgujevie nawet jeśli do tego czasu nie będzie Visitora3 bo dla mnie ważne by coś robić jeśli jest taka możliwość choćby w celu podwyższania swoich umiejętności.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Tajgeer
Posty: 444
Rejestracja: 10 lutego 2007, 18:56
ID Steam: tajgeer
Lokalizacja: Łódź

Re: Kolgujev :)

Post autor: Tajgeer »

I to jest prawidłowe podejście do sprawy. Jeśli sprawia mu to przyjemność, to czemu ma tego nie robić ? Ja osobiście ciesze się, że wyspy, które były w OFP będą również w ArmA. Pamięta się te czasy, kiedy łaziło się po Everonie czy Kolgujevie, eh... To były czasy :)

Osobiście czekam z niecierpliwością na Nogovę, na którą może byś się pokusił OFman. Ale to zależy od ciebie ;)
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kolgujev :)

Post autor: ufoman »

No coz... ja czekam na te wyspy glownie dlatego, aby pograc na nich w Sharpeye :]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”