Moje wrażenia są ogólnie bardzo pozytywne.
Zbrojownia wypaliła! I to niesamowićie. Nie trzeba wchodzić do edytora, żeby sprawdzić jak coś wygląda. Na dodatek mamy losowe zadania, tzw. "wyzwania". Cieakwy pomysł. Zoom w czołgu mi się nie podoba, no sami wiecie. Poprzez akomodację oka tego nie osiągniemy.

Poza tym trudno się dowodzi z widoku 3D w czołgu bo zoom przekłada się na wszystko. IronSight do G36 jest faktycznie zbabrany. Sam krzyż celowniczy i nic więcej. Niczym terminator.
Bardzo fajne jest to iż nareszcie widać coś nocą. Nie jest już tak ciemno i tak jak powinno być światło księżyca robi swoje. Mozna coś dojżeć. Noktowizor też robi swoje. W 1.05+ bardziej utrudniał gre niż ją ułatwiał. Zaciemniał obraz niesamowicie. Teraz jest bardzo dobrze, naprawde bardzo dobrze. W zbrojowni dojżałem się pewnego osobnika w kominiarce, ale nie ma go w edytorze. Za to jest A-10, który swoim wyglądem jednak zrobił na mnie średnie wrażenie. Plusy to jego sterowność - w ofp nie dało się nim latać, a w arma idzie i to całkiem fajnie. Jest też animowana trabinka do kabiny i sama kabina (chodzi o to okno). Strzelając w wode z działka pokładowego zauważyłem, że rozpryski wody nie są już takie same jak ze zwykłego karabinu. Narzescie widać, że to cacko ma swoją siłę.
Są nowe facjaty! Wszystkie zostały wymienione prócz "czarnych". Byli jak i obecni gracze OFP mogą zauważyć znajome twarze.

Mianowicie są to przekonwertowane pod ArmA twarze z OFP. Są też nowe, ale ja dopatrzyłem się tam Armstronga, paru znajomych Rosjan i innych buziek.

To też jest plusem.
Są jeszcze IronSighty, które zostały poprawione. Wgląd 3D na karabin nie jest już "zawalający cały ekran". Jes tak jakbyśmy faktycznie celowali z prawdziwej broni. Minusem jest to, że karabiny snajperske i celowniki ACOG mają nadal TYLKO teksture, a nie 3D IS. Szkoda, miejmy nadzieję, że to się poprawi.
Ehhh... Trochę się rozpisałem, ale to nie koniec. Są nowe hełmy! Tak, tak. Hełmy!

Jak już było widoczne na screenach z wersji "JuEsEj", Amerykańskie SF dostało nowe hełmy. Nie wiem jak one się nazywają, ale są podobne do tych z Delty do OFP. No wiecie

.
Strona wschodu też dostała nowe garnki

- Hełmy AWS zostały całkowicie przemodelowane (takie odniosłem wrażenie) i mają nową przyjemną, ciemno-zieloną teksture. Tak jak powinno być. Minusem jest to iż, hełmu "od środka" nie widać. Tak jak było w poprzedniej wersji, hełm miał wnętrze, widać było iż mamy coś nałożone na głowe. Tak samo jest nadal po stronie zachodu i partyzantów. A w KKAS mamy lekko wklęsłą do środka powierzchnie. Wygląda to tak jakby vojakowi sprasowali pół głowy i przyspawali do niej hełm.
Teraz jeszcze coś o uzbrojeniu. Mianowicie jest więcej wariantów M16A3. Oczywiście było już to w 1.05+, ale brakowało wersji z granatnikiem (tutaj muszę dodać, że granatnik, czy w M16, Ak74 lub M4, ma swój własny IS. Nareszcie idzie coś dokładnie celować), co dało się zauważyć w Berzerkach (komunikat o braku modeli). Lecz teraz wszystko powinno być dobrze.
O czymś zapomniałem? Możliwe, ale dość już nasmarowałem tekstu i to wystarczy. Jedyne co jeszcze dopowiem to: Chyba pogorszyła się płynność gry. Na 1.05+ miałem średnio 32 FPS. Teraz? Ledwo 21, tak więc do czasu kolejnego patcha, przy większej akcji, graczom z podobnym komputerem do mojego radze grać na wysokich albo na naromalnych. (Ja miałem ustawione wszystko na full, cienie wyłączone, posefekty też i AA na wysoko)
Jeszcze co do kampanii. Są dwie!

Przynajmniej u mnie. Ciekawe, która jest poprawniona.
Dobra! To byłoby na tyle, jeszcze tylko screenik i koniec.
Edit: No tak. Zapomniałem o HDR. Jest on poprawiony. Co prawda kiedy spojżymy w góre, nadal obraz troche ciemnieje, ale DOSŁOWNIE tylko troszeczke. A w pojazdach, jak narazie tego nie zauważyłem, nie mamy efektu żarówki.

Jest jeszcze poprawiony "CIEŃ". W ArmA chodząc po pustyni dało się zauważyć irytujący cień, rozkładający się w półkole za naszą postacią. Teraz jest naprawdę, BARDZO mało widoczny.
