Lądowania i desanty
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Lądowania i desanty
Witam wszystkich na forum! Jestem nowym użytkownikiem,ale w Arma 2 gram prawie od dnia jej premiery i bardzo mi się podoba. Od pewnego czasu zacząłem się bawić edytorem - z początku robiłem tylko jakieś nawalanki, ale teraz chciałbym zrobić coś ambitniejszego - desant na wybrzeżu. Zrobiłem już umocnienia wroga (karabiny maszynowe,piechota itd.),ale nie wiem jak wpakować moich żołnierzy do łodzi w edytorze. Da się tak zrobić czy muszę najpierw umieścić ich na jakiejś wysepce,załadować i potem wydać rozkaz ataku? Mógłby mi ktoś opisać krok po kroku jakie punkty nawigacyjne dać jednostkom,aby wsiadły do łódek i jednocześnie wysiadły na plaży, a następnie atakowały?
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Lądowania i desanty
Żadne. Dawaj kaźdemu żołnierzywi:
Albo dowódcy oddziału:
TO ostatnie działa na cały oddział.
Kod: Zaznacz cały
żołnierz moveincargo łódź
Kod: Zaznacz cały
{_x moveincargo łódź;} forEach units group this
Re: Lądowania i desanty
Jak rozumiem mówisz o skryptach... jeszcze z nimi nie próbowałem,ale może właśnie mam szansę żeby zacząć. Tak czy siak wielkie dzięki, zaraz przetestuję. Muszę zaznaczyć żołnierza i co dalej?
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Lądowania i desanty
Wpisujesz to w ich polach inicjacji (2x klik na żołnierza)
Re: Lądowania i desanty
Kod: Zaznacz cały
{_x moveincargo łódź;} forEach units group this

Pojawia się plansza o błędzie ale bez wyświetlonego błędu.
- Czemu ?
Co to za _ przed X i ; po łódź ? toi s ą części nazwy własnej jednostki czy niezbędna cześć komendy ?
- vynaratorski
- Posty: 178
- Rejestracja: 27 września 2009, 15:22
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Kontakt:
Re: Lądowania i desanty
Domyśliłem się że nie może być Łódź jako nazwa jednostki ale nadal nie wiem czy ten _ i średnik razem z nazwami jednostki jest konieczny czy nie. Zresztą nie działa z tymi z znakami i bez nich.
- vynaratorski
- Posty: 178
- Rejestracja: 27 września 2009, 15:22
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Kontakt:
Re: Lądowania i desanty
Tak, wszystko jest potrzebne _x to tak zwana "magic variable", możesz sobie o niej więcej poczytać na bis wiki.
W tym poniżej na końcu musi być średnik, może masz tam więcej komend i dlatego to Ci nie działa, sprawdź dokładnie to samo, ale ze średnikiem
Jeżeli i tak nie zadziała, to w init każdej jednostki możesz wstawić
ale to zależy ile ich tam masz, bo dla 10 jednostek można cyknąć, dla 30 już by mi się nie chciało.
Poza tym zamiast w init jednostki będzie lepiej jak postawisz triggera, który obejmuje te jednostki i w tym triggerze onact zrób
W tym poniżej na końcu musi być średnik, może masz tam więcej komend i dlatego to Ci nie działa, sprawdź dokładnie to samo, ale ze średnikiem
Kod: Zaznacz cały
{_x moveincargo łódź;} forEach units group this;
Kod: Zaznacz cały
this moveincargo lodz;
Poza tym zamiast w init jednostki będzie lepiej jak postawisz triggera, który obejmuje te jednostki i w tym triggerze onact zrób
Kod: Zaznacz cały
{_x moveincargo lodz;} forEach thislist;