Zrywanie kontaktu
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- Mickie Black
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 listopada 2015, 02:09
- ID Steam: [UKSF] Mickie_Black
- Numer GG: 55752673
- ID gracza: 1
- Kontakt:
Zrywanie kontaktu
Cześć,
możliwe, że podobny temat istnieje, ale go nie znalazłem. Mianowicie, co mam zrobić, aby jednostki zrywały kontakt ogniowy z przeciwnikiem i dalej podążały do wyznaczonego waypointa?
Sytuacja wygląda tak:
Mam grupę specjalsów X-Ray, która przemieszcza się w stronę LZ "Delta". Po drodze mijają punkty Alpha, Bravo i Charlie, które rozpoczynają trasę Medevac do Delty. Specjalsów gonią dwie grupy przeciwników, z waypointem "Zniszcz". Problem w tym, że X-Ray zamiast uciekać, zatrzymuje się i rozpoczyna wymianę ognia z przeciwnikiem, nawet przy porażających 640 metrach odległości. Wtedy MEDEVAC świruje, zamiast lądować na niewidzialnym H, rusza w kierunku wrogich grup i otwiera ogień.
X-Ray ma ustawione Wstrzymać ogień, można strzelać oraz zachowanie Uważnie. Mógłbym ustawić Nigdy nie strzelać, ale chciałbym, aby kilka kul jednak przeleciało w powietrzu. Ktoś coś?
edit:
Czy da się ustawić skrypt, który po np. 30 sekundach zmieni zachowanie na Nigdy nie strzelać, aby X-Ray ruszył z miejsca, kierując się do LZ?
możliwe, że podobny temat istnieje, ale go nie znalazłem. Mianowicie, co mam zrobić, aby jednostki zrywały kontakt ogniowy z przeciwnikiem i dalej podążały do wyznaczonego waypointa?
Sytuacja wygląda tak:
Mam grupę specjalsów X-Ray, która przemieszcza się w stronę LZ "Delta". Po drodze mijają punkty Alpha, Bravo i Charlie, które rozpoczynają trasę Medevac do Delty. Specjalsów gonią dwie grupy przeciwników, z waypointem "Zniszcz". Problem w tym, że X-Ray zamiast uciekać, zatrzymuje się i rozpoczyna wymianę ognia z przeciwnikiem, nawet przy porażających 640 metrach odległości. Wtedy MEDEVAC świruje, zamiast lądować na niewidzialnym H, rusza w kierunku wrogich grup i otwiera ogień.
X-Ray ma ustawione Wstrzymać ogień, można strzelać oraz zachowanie Uważnie. Mógłbym ustawić Nigdy nie strzelać, ale chciałbym, aby kilka kul jednak przeleciało w powietrzu. Ktoś coś?
edit:
Czy da się ustawić skrypt, który po np. 30 sekundach zmieni zachowanie na Nigdy nie strzelać, aby X-Ray ruszył z miejsca, kierując się do LZ?

- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Zrywanie kontaktu
Pewnie...Mickie Black pisze:Czy da się ustawić skrypt, który po np. 30 sekundach zmieni zachowanie na Nigdy nie strzelać, aby X-Ray ruszył z miejsca, kierując się do LZ?
W wyzwalaczu, lub pkt. trasy wystarczy wpisać nazwa_grupy setCombatMode "BLUE" i już

- Mickie Black
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 listopada 2015, 02:09
- ID Steam: [UKSF] Mickie_Black
- Numer GG: 55752673
- ID gracza: 1
- Kontakt:
Re: Zrywanie kontaktu
No właśnie, nie jest tak kolorowo. Próbowałem, ustawiłem wyzwalacz z opóźnieniem 15 sekund (przy 30s prawie nikt nie pozostał żywy) z aktywacją, którą podałeś, ale jedyne, co się zmienia, to fakt, że X-Ray zmienia postawę, z niskiej do wysokiej. Próbowałem już chyba wszystkiego, bezskutecznie.
Wczoraj wpadłem na to, aby ustawić waypoint (zsynchronizowany z wyzwalaczem (Odkryty przez Zachód), który zostanie uruchomiony przez śmigło), który zmienia zachowanie na Beztrosko, niestety, skończyło się na tym, że wciąż utrzymywali pozycję, a jedynie przestali strzelać.
Wczoraj wpadłem na to, aby ustawić waypoint (zsynchronizowany z wyzwalaczem (Odkryty przez Zachód), który zostanie uruchomiony przez śmigło), który zmienia zachowanie na Beztrosko, niestety, skończyło się na tym, że wciąż utrzymywali pozycję, a jedynie przestali strzelać.

- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Zrywanie kontaktu
To może spróbuj wpisać leader nazwa_grupy doMove position LZ; w tym samym wyzwalaczu... Punkt docelowy musisz nazwać LZ. To powinno "pchnąć" lidera grupy do kontynuowania spaceru do LZ. Reszta powinna trzymać formację i podążać za dowódcą.
- Mickie Black
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 listopada 2015, 02:09
- ID Steam: [UKSF] Mickie_Black
- Numer GG: 55752673
- ID gracza: 1
- Kontakt:
Re: Zrywanie kontaktu
Próbowałem. Leader rusza do LZ, reszta stoi w miejscu, w szyku, jak stado baranów na łące.
Po długiej i burzliwej dyskusji na Steamie, doszedłem do wniosku, że może zbyt "wybajerowałem" wyspę, przez co komputer nie wyrabia z obliczeniami? Z drugiej strony, bawiłem się już w batalie na 300 czołgów i nie było tego typu problemów.


- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Zrywanie kontaktu
Hmmm... z tymi obliczeniami wątpię :] Raczej to nie jest przyczynaMickie Black pisze:Próbowałem. Leader rusza do LZ, reszta stoi w miejscu, w szyku, jak stado baranów na łące.Po długiej i burzliwej dyskusji na Steamie, doszedłem do wniosku, że może zbyt "wybajerowałem" wyspę, przez co komputer nie wyrabia z obliczeniami? Z drugiej strony, bawiłem się już w batalie na 300 czołgów i nie było tego typu problemów.

Do głowy przychodzi mi jeszcze {_x doMove position LZ} forEach units group this; - wpisane liderowi grupy, efekt taki sam, jak byś wpisał doMove każdemu z grupy osobno, albo:
{_x doMove position LZ; _x setBehaviour "CARELESS"; _x setUnitPos "MIDDLE"; _x setSpeedMode "FULL"} forEach units group this; - też wpisane liderowi - doMove wiadomo, behaviour "CARELESS" olewa wszystko, setUnitPos "MIDDLE" sylwetka pochylona, setSpeedMode "FULL" biegną co sił w nogach...
taki trochę hardcore ale... jak by miało zadziałać...


- Mickie Black
- Posty: 26
- Rejestracja: 10 listopada 2015, 02:09
- ID Steam: [UKSF] Mickie_Black
- Numer GG: 55752673
- ID gracza: 1
- Kontakt:
Re: Zrywanie kontaktu
W końcu się udało!
Aczkolwiek, zrobiłem trochę inaczej. W momencie wejścia pod ogień, rozdzielałem grupę na samodzielne jednostki, wyzwalaczem,Następnie, ten sam wyzwalacz aktywował każdej jednostce osobno. Trochę pisania było, ale przynajmniej zadziałało. Gdy ustawiłem to liderowi, w dalszym ciągu tylko on poruszał się w kierunku waypointa, reszta zostawała w tyle. Właściwie, to dzięki tej komendzie (tyle lat w edytorze, a dalej nie wiedziałem, że można też zmieniać zachowanie
) udało mi się jeszcze bardziej "rozkręcić" scenariusz, bo niektóre jednostki mogły mieć ustawione drobne opóźnienie, które wyglądało jak osłanianie poruszającej się reszty. W związku z tym, ogrooooooooooooomne dzięki! 

Aczkolwiek, zrobiłem trochę inaczej. W momencie wejścia pod ogień, rozdzielałem grupę na samodzielne jednostki, wyzwalaczem,
Kod: Zaznacz cały
X join grpNull
Kod: Zaznacz cały
X doMove position LZ; X setBehaviour "CARELESS"; X setSpeedMode "FULL"



- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Zrywanie kontaktu
No i gitara :]