Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: fatboy1909 »

Witam Panów.
Mam taką sprawę do was, mianowicie w misjach które rzeżbie brakuje polotu i są one dość nudne momentami np. w trakcie dłuższego lotu załóżmy 5 minutowego robi się po chwili dość nudno. Chciałem jako małe urozmaicenie dodać komunikaty radiowe albo rozmowy ale umiem je dodawać tylko w waypointach i jest to zrobione dość "prosto". Momentami wpływa to bardzo niekomfortowo na rozgrywkę. Macie może jakiś pomysł ? Byłbym wdzięczny gdybyście mi pomogli w rozwiązaniu tego problem :)
Pozdrawiam !
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: tom3kb »

Do komend radiowych służy komenda sidechat np:
Robisz skrypt np: radio.sqs w swoje misji, a w nim piszesz co chcesz np:

Kod: Zaznacz cały

tom sidechat "Grupa brawo , zaatakujcie Pustoszke."
~5
dow sidechat "Tu Brawo, wykonuje."
~5
exit
tom,dow to jednostki, które "gadają" do siebie przez radio.

Później w wyzwalaczu w oknie warunek wpisujesz kiedy dany skrypt ma być odpalony np: jak coś zostanie zniszczone lub ktoś gdzieś dotrze lub po jakimś czasie itp
W oknie przy aktywacji:
[] exec "radio.sqs"
Oczywiście wszystko można też robić w sqf ale wtedy inna komenda do odpalania skryptów.

Do pisania normalnym białym tekstem służy komenda titletext np:

Kod: Zaznacz cały

titletext ["Sir, we dont see any rebels in this village.","plain down", 1]
~4
titletext ["","plain", 1]
~1
To tak samo możesz umieszczać w skryptach i odpalać np: w wyzwalaczach.
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: fatboy1909 »

aha rozumiem. A co oznaczaja te liczby po symbolu tyldy. Mogę np zrobić 2 albo więcej plików radio.sqs w danej misji czy trzeba wszystko w jednym pisać, załóżmy 2 konwersacje oddzielne jedna w trakcie lotu a 2 kiedy jednostki idą już do danego celu piechotą. Chodzi mi o to czy można np zrobić tak. W trakcie lotu rozmowa i radiolot.sqs a potem radiomarsz,sqs czy trzeba to w jednym napisać? :D :D
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: tom3kb »

Te liczby po tyldzie to czas przez jaki będzie wyświetlany komunikat na monitorze np: 5=5s, 2=2s itd.
Wiadomości radiowych możesz robić ile tylko chcesz (np: 2 jak w twoim przykładzie). Nazywać pliki też możesz jak chcesz np: radio1.sqs, radio2.sqs itd.
To już tylko od ciebie zależy ile wiadomości i jakie chcesz dodać do misji. wstawiasz tylko wyzwalacze z jakimiś warunkami po spełnieniu, których pojawi się dana wiadomość.
Ps: możesz też w danym skrypcie walnąć część tekstów z komendą titletext (np: ludzie rozmawiają miedzy sobą w oddziale), a część z sidechat (wysyłają jakąś wiadomość)
Np: radio.sqs a w nim:

Kod: Zaznacz cały

titletext ["Oficer: Kapralu nawiążcie łączność z grupą Brawo.","plain down", 1]
~4
titletext ["Kapral kowalski: Tak jest.","plain down", 1]
~4
titletext ["","plain", 1]
~1
tom sidechat "Delta do brawo mamy dla was nowe rozkazy."
~5
dow sidechat "Tu Brawo, słucham."
~5
tom sidechat "Wasz oddział ma się udać do wioski Bor i czekać na dalsze rozkazy."
~5
dow sidechat "Zrozumiałem wykonuje. Bez odbioru."
~5
exit
Czy coś w tym stylu. :)
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: fatboy1909 »

witam, sorry że dopiero teraz poruszam znowu temat ale nie miałem teraz czasu wypróbować tego skryptu. Utworzyłem sqs. i wpisałem tam moje kwestie. W grze kiedy skrypt ma się uruchomić wyskakuje komunikat skryp "nazwa.sqs." connot found ? Jakieś pomysły? Skrypt wkleiłem do folderu z misją i wygląda on tak.

Imię sidechat "tekst."

~5

Imię sidechat "tekst."

~3

Imię sidechat "tekst."

~5

Imię sidechat "tekst."

exit
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
Frost
Posty: 39
Rejestracja: 10 listopada 2011, 19:42
ID Steam:

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: Frost »

Sprawdź czy odpalając skrypt w edytorze na pewno masz tą samą nazwę co w folderze misji, bo w ogóle go nie znajduje przy uruchamianiu
" Im więcej potu na ćwiczeniach, tym mniej krwi na polu walki. "
http://www.psct-a2.pl
Polish Special Combat Team
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: fatboy1909 »

Sprawdzałem, sprawdzałem i to niejednokrotnie. Z mojej rozpaczy nawet zmieniłem nazwy kilkokrotnie i nic...
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
Frost
Posty: 39
Rejestracja: 10 listopada 2011, 19:42
ID Steam:

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: Frost »

A skrypt jest na pewno w folderze z tą misją w której go używasz(Moje dokumenty) ?
Bo nie ma innej możliwości żeby nie działało :)
" Im więcej potu na ćwiczeniach, tym mniej krwi na polu walki. "
http://www.psct-a2.pl
Polish Special Combat Team
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: fatboy1909 »

tak jeszcze specjalnie zapisywałem inaczej misje żeby nie było. Też właśnie mnie to dziwi że nie czyta tego skryptu :rant Gdzie nie ma opcji żeby nie działało ale sprawdziłem wszystko co do joty i wszystko zrobiłem poprawnie. Jakieś inne sugestie ?
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Komunikaty radiowe w trakcie gry.

Post autor: fatboy1909 »

Dobra sprawa załatwiona ;d. Przepraszam za problemy i dziękuje wszystkim za pomoc :)
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”