
Losowy patrol
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Losowy patrol
To może nie odnosić tego do jednostki rus1 (dowódcy), tylko do całej grupy powiedzmy o nazwie rus1, i wtedy jakby zginął dowódca, a dowodzenie przejmie następna jednostka to wszystko powinno działać. Nie pytaj mnie jak to zrobić
bo w takie rzeczy się nie bawiłem. Ale w postach wyżej już trochę o tym było: te różne rus1 = group, i później coś z tym foreach unit nazwagrupy itd...

- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol
W linijce Zmień car1 na rus1 i powinno być ok 
Wiem, że w momencie śmierci rus1 wszystko szlak trafia, ale to jest do ogarnięcia... tylko nie teraz bo za dużo browarów mam na koncie
Kod: Zaznacz cały
waitUntil {car1 distance markerPos "warning" < 15};

Wiem, że w momencie śmierci rus1 wszystko szlak trafia, ale to jest do ogarnięcia... tylko nie teraz bo za dużo browarów mam na koncie

Re: Losowy patrol
Na Twojej misji wydaje się być wszystko ok, ale na mojej wszystko w ogóle jest nie tak Przesyłam misję.
- Załączniki
-
- proba4.Panthera2.rar
- (4.95 KiB) Pobrany 246 razy
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol
Fajnie by było gdybyś wymienił addony/mody jakich używasz.., bo na czystej Armie tego się nie da odpalić...jawor pisze:Na Twojej misji wydaje się być wszystko ok, ale na mojej wszystko w ogóle jest nie tak Przesyłam misję.

Re: Losowy patrol
A więc tak:
ACE, ACEX, ACEX_RU, ACEX_SM, ACEX_USNAVY, CBA, LINGOR, UGAF, SLX, MANDO, JSRS, UGAF_ISLANDS,
ACE, ACEX, ACEX_RU, ACEX_SM, ACEX_USNAVY, CBA, LINGOR, UGAF, SLX, MANDO, JSRS, UGAF_ISLANDS,
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol


Re: Losowy patrol
Tak jak pisałem:
Próbuję zrobić to bez samochodu i nie wychodzi. Grupa rus1 dociera do warningArea, ale go nie patroluje- stoi w miejscu i nie wraca do pos1. Co jest nie tak?
Czasem jest też tak, że rus1 w ogóle nie idzie do WARNING tylko biega w pobliżu pozycji startowej.
_marker1 = createMarker ["warningArea", position player]; // tworzy marker "warningArea" w miejscu wystrzału, w tym przykładzie jest to miejsce gracza,
_marker2 = createMarker ["warning", position player]; // tworzy marker "warning" w miejscu wystrzału, w tym przykładzie jest to miejsce gracza,
"warningArea" setMarkerShape "ELLIPSE"; // określa marker jako elipse,
"warningArea" setMarkerSize [50, 50]; // określa wielkość markera,
"warningArea" setMarkerBrush "BORDER"; // określa rodzaj markera,
"warningArea" setMarkerColor "ColorRed"; // określa kolor markera,
"warning" setMarkerType "hd_warning"; // określa typ markera,
"warning" setMarkerColor "ColorRed"; // określa kolor markera,
rus1 doMove markerPos "warning"; // rus1 czyli kierowca, jedzie do markera "warning",
rus1 setSpeedMode "FULL"; // rus1 zapier***a maksymalną prędkością,
waitUntil {rus1 distance markerPos "warning" < 15}; // skrypt czeka do momentu gdy car1 zbliży się do markera "warning" na odległosc mniejszą niż 15m,
if (rus1 distance markerPos "warning" < 15) then // warunek if (jeżeli) car1 jest w odległosci poniżej 15m od markera "warning" then (to),
{
_nul = [rus1, "warningArea"] execVM "JPS.sqf"; // grupa rus1 rozpoczyna patrol markera "warningArea" za pomocą skryptu JPS.sqf,
sleep 60; // czas w jakim grupa rus1 ma patrolowac marker
rus1 doMove position pos1; // rus1 jedzie do pos1, czyli tam skąd przyjechał, pos1 to element logiczny ustawiony w edytorze,
waitUntil {rus1 distance pos1 < 5}; // ponownie czekamy aż car1 jest w odległości mniejszej niż 5m od pos1,
if (rus1 distance pos1 < 5) then // ponownie warunek if (jeżeli) dystans car1 jest mniejszy niz 5m od pos1 then (to),
{
sleep 3; // czekamy 3 sekundy,
deleteMarker "warning"; // usuwa marker "warning",
deleteMarker "warningArea"; // usuwa marker "warningArea",
};
};
Próbuję zrobić to bez samochodu i nie wychodzi. Grupa rus1 dociera do warningArea, ale go nie patroluje- stoi w miejscu i nie wraca do pos1. Co jest nie tak?
Czasem jest też tak, że rus1 w ogóle nie idzie do WARNING tylko biega w pobliżu pozycji startowej.
_marker1 = createMarker ["warningArea", position player]; // tworzy marker "warningArea" w miejscu wystrzału, w tym przykładzie jest to miejsce gracza,
_marker2 = createMarker ["warning", position player]; // tworzy marker "warning" w miejscu wystrzału, w tym przykładzie jest to miejsce gracza,
"warningArea" setMarkerShape "ELLIPSE"; // określa marker jako elipse,
"warningArea" setMarkerSize [50, 50]; // określa wielkość markera,
"warningArea" setMarkerBrush "BORDER"; // określa rodzaj markera,
"warningArea" setMarkerColor "ColorRed"; // określa kolor markera,
"warning" setMarkerType "hd_warning"; // określa typ markera,
"warning" setMarkerColor "ColorRed"; // określa kolor markera,
rus1 doMove markerPos "warning"; // rus1 czyli kierowca, jedzie do markera "warning",
rus1 setSpeedMode "FULL"; // rus1 zapier***a maksymalną prędkością,
waitUntil {rus1 distance markerPos "warning" < 15}; // skrypt czeka do momentu gdy car1 zbliży się do markera "warning" na odległosc mniejszą niż 15m,
if (rus1 distance markerPos "warning" < 15) then // warunek if (jeżeli) car1 jest w odległosci poniżej 15m od markera "warning" then (to),
{
_nul = [rus1, "warningArea"] execVM "JPS.sqf"; // grupa rus1 rozpoczyna patrol markera "warningArea" za pomocą skryptu JPS.sqf,
sleep 60; // czas w jakim grupa rus1 ma patrolowac marker
rus1 doMove position pos1; // rus1 jedzie do pos1, czyli tam skąd przyjechał, pos1 to element logiczny ustawiony w edytorze,
waitUntil {rus1 distance pos1 < 5}; // ponownie czekamy aż car1 jest w odległości mniejszej niż 5m od pos1,
if (rus1 distance pos1 < 5) then // ponownie warunek if (jeżeli) dystans car1 jest mniejszy niz 5m od pos1 then (to),
{
sleep 3; // czekamy 3 sekundy,
deleteMarker "warning"; // usuwa marker "warning",
deleteMarker "warningArea"; // usuwa marker "warningArea",
};
};
Re: Losowy patrol
jawor pisze:No i nie działa. Wpisałem: {unassignVehicle _x} forEach units grupa1 w punkcie WYSIADAJ i nic to nie zmienia.
sejtan pisze:Sprawdziłem czy przypadkiem nie wprowadzam Cię w błąd... Okazało się, że nawet nie trzeba używać unassignVehicle żeby wszystko działało poprawnie... Nie wiem w którym miejscu robisz błąd. W załączniku przesyłam misję testową, to sobie sprawdź co gdzie powinno być, żeby wszystko działało.
Powracam do tematu. Nie działa dalej- u mnie różni się tym, że Hind jest jako PUSTY. I teraz tak:
Kiedy wejdziesz niebieskim strzelcem na wyzwalacz hind ruszy i wyląduje. Czerwoni wyjdą. Kiedy oddam strzał do np tego czerwonego rus co stoi nie daleko lądowiska to wdedy dwóch czerwonych z HIND ładuje się z powrotem to śmigłowca a tego nie chcę.
W załączniku moja misja
- Załączniki
-
- rozne.Chernarus.rar
- (68.58 KiB) Pobrany 239 razy
Re: Losowy patrol
Co odpowiada w upsmonie za czas patrolu. To znaczy chciałbym aby wróg np szedł 5 minut a potem przystawał na 10 sek. albo coś w tym stylu. Jest w ogóle taka opcja?
Re: Losowy patrol
Czy korzystając z upsmona i stawiając marker alpha np 1000x1000 da się jakoś w tym markerze wykluczyć miejsce np 100x100 aby tam nie pojawiały się jednostki upsmona?