Losowy patrol
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Re: Losowy patrol
No i nie działa.
Wpisałem: {unassignVehicle _x} forEach units grupa1 w punkcie WYSIADAJ i nic to nie zmienia.
Wpisałem: {unassignVehicle _x} forEach units grupa1 w punkcie WYSIADAJ i nic to nie zmienia.
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol
Nie nazwa dowódcy grupy, tylko nazwa grupy.Artek3333 pisze:Trzeba jeszcze dodać, żeto nazwa dowódcy grupy, której ma tyczyć się ta komendaKod: Zaznacz cały
grupa1
Sprawdziłem czy przypadkiem nie wprowadzam Cię w błąd... Okazało się, że nawet nie trzeba używać unassignVehicle żeby wszystko działało poprawnie... Nie wiem w którym miejscu robisz błąd. W załączniku przesyłam misję testową, to sobie sprawdź co gdzie powinno być, żeby wszystko działało.jawor pisze:No i nie działa. Wpisałem: {unassignVehicle _x} forEach units grupa1 w punkcie WYSIADAJ i nic to nie zmienia.
- Załączniki
-
- test.Chernarus.rar
- (3.56 KiB) Pobrany 288 razy
Re: Losowy patrol
Która komenda w UPSMON jest odpowiedzialna za obszar poszukiwań ( za jego rozmiar ) po tym jak grupa która jest atakowana przechodzi w stan szukania?
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol
Aaa... właśnie. Zapomniałem dodać, że w misji testowej nie użyłem UPS tylko JPS. Polski odpowiednik UPS.
Re: Losowy patrol
Nazywając dowódcę grupy grupa1 to znak _x powoduje, że cała grupa również zareaguje na komendę, bo dowódca wyda rozkaz. Komenda wtedy wygląda tak.Sejtan pisze:Nie nazwa dowódcy grupy, tylko nazwa grupy.
Kod: Zaznacz cały
{unassignVehicle _x} forEach units group grupa1;
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol
Fakt... tylko, że ja, kilka postów wcześniej prosiłem o wpisanie liderowi czyli nazwałem grupę, a nie jej lidera
W tym przypadku dopisek group do jest niepotrzebny... Ba, nawet niedozwolony bo błąd wyskakuje 
Kod: Zaznacz cały
grupa1 = group this

Kod: Zaznacz cały
{unassignVehicle _x} forEach units grupa1

Re: Losowy patrol
Co do moich pytań jeszcze nie sprawdziłem.elgyd pisze:Która komenda w UPSMON jest odpowiedzialna za obszar poszukiwań ( za jego rozmiar ) po tym jak grupa która jest atakowana przechodzi w stan szukania?
Co do pytania kolegi to wydaje mi się, że KRON_UPS_EAST_ALERTTIME jest odpowiedzialny za czas w jakim AI przeszukuje teren ale nie do końca jestem pewien czy napewno o to chodzi.
Jeśli chodzi o obszar poszukiwań to może ktoś inny lepiej się na tym zna. Ja nie pomogę.
Re: Losowy patrol
Może jeszcze pomogę Ci w taki sposób:
R_knowsAboutEnemy = 0.5; jest to jakby stopień spostrzegawczości AI.
Ja gram dużo snajperem. Ustawiłem na 1.5 i sprawdza mi się.
A tak w ogóle ja tak jak i kolega elgyd chyba mam trochę problemu z angielskim. Myślę, że dla dużej liczby Szanownych Kolegów nie jest to problem a i czasu zajęłoby nie wiele bo tekst nie długi.
Może ktoś z Panów miałby chęć przetłumaczyć plik Init_UPSMON.sqf. Pewnie wielu "krowom" takie tłumaczenie ułatwiłoby życie
R_knowsAboutEnemy = 0.5; jest to jakby stopień spostrzegawczości AI.
Ja gram dużo snajperem. Ustawiłem na 1.5 i sprawdza mi się.
A tak w ogóle ja tak jak i kolega elgyd chyba mam trochę problemu z angielskim. Myślę, że dla dużej liczby Szanownych Kolegów nie jest to problem a i czasu zajęłoby nie wiele bo tekst nie długi.
Może ktoś z Panów miałby chęć przetłumaczyć plik Init_UPSMON.sqf. Pewnie wielu "krowom" takie tłumaczenie ułatwiłoby życie

Re: Losowy patrol
Jeśli się używaSejtan pisze:Fakt... tylko, że ja, kilka postów wcześniej prosiłem o wpisanie liderowiczyli nazwałem grupę, a nie jej lideraKod: Zaznacz cały
grupa1 = group this
W tym przypadku dopisek group do
jest niepotrzebny... Ba, nawet niedozwolony bo błąd wyskakujeKod: Zaznacz cały
{unassignVehicle _x} forEach units grupa1
Kod: Zaznacz cały
{komenda _x} forEach units group grupa1;
Sam to sprawdzałem i wszystko działa.
Czyli tak. Jeśli chcemy, aby w przyszłości komenda dla całej grupy zadziałała po śmierci dowódcy musimy nazwać grupę i dać komendę
Kod: Zaznacz cały
{komenda _x} forEach units grupa1;
Kod: Zaznacz cały
{komenda _x} forEach units group grupa1;

- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol
Artek.., ale ja od samego początku piszę że, grupa1 to nazwa grupy, a nie lidera. Autor nigdzie nie napisał, że chce, żeby oddział przestał wykonywać komendę po śmierci dowódcy.Jeśli się używaWtedy nie można nazwać grupy, tylko samego lidera grupy, bo wtedy komenda nie działaKod: Zaznacz cały
{komenda _x} forEach units group grupa1;
Sam to sprawdzałem i wszystko działa.
Czyli tak. Jeśli chcemy, aby w przyszłości komenda dla całej grupy zadziałała po śmierci dowódcy musimy nazwać grupę i dać komendęKod: Zaznacz cały
{komenda _x} forEach units grupa1;
I tak też poradziłem w tutejszym temacie.... Wychodzi na to, że każdy gada swoje i wszyscy mają rację

Re: Losowy patrol
Głównie chodziło mi o to, że nie trzeba nazywać grupę tylko wystarczy lidera nazwać. Napisałeś
Co do patrolowania można użyć funkcji i w punkcie nawig. Grupy wpisać
Patrol1 to nazwa lidera grupy a liczba 80 to obszar w metrach do patrolowania. 
A ja wyjaśniłem, że wystarczy dowódcę nazwać i odebrałem to tak, że jak nazwie się tylko dowódcę to komenda nie będzie działać. Oto mi chodziło. Ale nie ważne. Dziwię się Jaworowi, że ta komenda mu nie działa. Mało prawdopodobne, aby skrypt Urban Patrol Scripts coś mieszał.Sejtan pisze: Nie nazwa dowódcy grupy, tylko nazwa grupy.
Co do patrolowania można użyć funkcji i w punkcie nawig. Grupy wpisać
Kod: Zaznacz cały
waituntil {!isnil "bis_fnc_init"};
[group patrol1, getPos patrol1, 80] call bis_fnc_taskPatrol;
