Warunek Obecnosci

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
StenciL
Posty: 3
Rejestracja: 09 lipca 2012, 21:36
ID Steam:

Warunek Obecnosci

Post autor: StenciL »

Witam :)
Jest sobie na mapie samolot i czołg nazwany "Sam". Mój problem polega na tym, że nie wiem jak zrobić żeby samolot pojawiał się w grze dopiero po zniszczeniu czołgu "Sam". Próbowałem w "warunku obecności" samolotu wpisywac:

Kod: Zaznacz cały

!alive Sam
no i samolot w ogóle nie pojawia się, nie zależnie czy czołg "żyje" czy jest zniszczony.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Warunek Obecnosci

Post autor: kondor »

Zdaje się, że "warunek obecności" sprawdzany jest jednokrotnie na samym początku misji. Jakiekolwiek późniejsze zmiany nie mają znaczenia.
Od takich rzeczy są triggery / wyzwalacze.
Najprostszym rozwiązaniem chyba jest:
-utwórz samolot, nazwij go np samolot1 i umieść w jakimś (bardzo) dalekim miejscu
-utwórz obiekt logiczny (i nazwij go np doceloweMiejsceSamolotu) w miejscu, gdzie ma się pojawić docelowo ten samolot
-utwórz wyzwalacz z warunkiem jaki miałeś poprzednio:

Kod: Zaznacz cały

!alive Sam
a w polu "przy aktywacji" daj:

Kod: Zaznacz cały

samolot1 setPos (getPos doceloweMiejsceSamolotu)
(rada na przyszłość: nazywaj rzeczy tak, aby mowily, czego dotyczą, bo inaczej się pogubisz - "Sam" bardziej pasuje na nazwę samolotu niż czołgu)
StenciL
Posty: 3
Rejestracja: 09 lipca 2012, 21:36
ID Steam:

Re: Warunek Obecnosci

Post autor: StenciL »

Kod: Zaznacz cały

samolot1 setPosition (getPosition doceloweMiejsceSamolotu)
Pisze że brak nawiasu a kursor ustawia się między "(getPosition" a "doceloweMiejsceSamolotu" :(
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Warunek Obecnosci

Post autor: kondor »

Przepraszam, tam powinno byc "setPos" i "getPos" zamiast "setPosition" i "getPosition".
Poprzedni post poprawiony
StenciL
Posty: 3
Rejestracja: 09 lipca 2012, 21:36
ID Steam:

Re: Warunek Obecnosci

Post autor: StenciL »

OK. A jak był chciał dodać do tego taki bajer, że samolot dostaje respawn w bazie (przed zniszczeniem czołgu go tam nie ma) po zniszczeniu czołgu. Jak bym korzystał z twojego sposobu i skryptu na repsawn "Simple Vehicle Respawn v1.7" to pewnie samolot odrodzi się w miejscu, w którym został postawionym na mapie w edytorze a nie dokładnie w miejscu w którym ja chce ( w tym wypadku w bazie).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”