Losowy patrol
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Losowy patrol
Witam , mam pytanie. Jak zrobić żeby jednostki patrolujące chodziły po losowych pktach obszaru . Chodzi o to że nie chce mi się stawiać cały czas way pointów i na końcu "przełącz". gdyż to by było monotonne i potem wiedział bym gdzie łażą. Słyszałem że da się zrobić jakoś losowe pkt za pomocą wyzwalacza . Chcę aby oddział łaził załóżmy ... losowo w promieniu 300 metrów ( dajmy na przykład cały las patrolował )
P.S szukałem na forum nie znalazłem .
Proszę tylko o odpowiedź Bym był wdzięczny
Aha i to samo pytanie mam co do czołgów . żeby losowo patrolowały teren w odległości hmm 2000 m ale tylko po DROGACH
da się cos takiego zrobić ??
P.S szukałem na forum nie znalazłem .
Proszę tylko o odpowiedź Bym był wdzięczny
Aha i to samo pytanie mam co do czołgów . żeby losowo patrolowały teren w odległości hmm 2000 m ale tylko po DROGACH
da się cos takiego zrobić ??
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Losowy patrol
Sugeruję zastosować Urban Patrol Script:
http://www.armaholic.com/page.php?id=92 ... ght=UPSMON
W środku instrukcja dotycząca zastosowania.
http://www.armaholic.com/page.php?id=92 ... ght=UPSMON
W środku instrukcja dotycząca zastosowania.
Re: Losowy patrol
Flaniu to jest dosyć prosta sprawa
Należy wykorzystać funkcję "position nearRoads radius"
Znajdujesz listę segmentów w danym promieniu, wybierasz losowe do ustawienia waypointow, sortujesz je po węźle komunikacyjnym oraz odległości od pojazdu i generujesz na nich waypointy.
Za pomocą funkcji "roadsConnectedTo road " możesz sprawdzać czy odnalezione segmenty drogi są ze sobą połaczone.
Należy wykorzystać funkcję "position nearRoads radius"
Znajdujesz listę segmentów w danym promieniu, wybierasz losowe do ustawienia waypointow, sortujesz je po węźle komunikacyjnym oraz odległości od pojazdu i generujesz na nich waypointy.
Za pomocą funkcji "roadsConnectedTo road " możesz sprawdzać czy odnalezione segmenty drogi są ze sobą połaczone.
Re: Losowy patrol
A jak w ogóle sprawić, by oddział patrolował teren po wyznaczonej trasie?
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Losowy patrol
@DopeManPL
Wstawiasz grupkę żołnierzy potem wybierasz punkty trasy. Powiedzmy, że mają chodzić wokół jakiegoś obozu a trasa ma kształt kwadratu, ale może być jaka chcesz. Wybierasz punkty trasy RUSZAJ i wstawiasz ile tam chcesz, później na koniec wybierasz punkt trasy PRZEŁĄCZ czy jakoś podobnie i wstawiasz go gdzieś w pobliżu pozycji startowej oddziału. Po odpaleniu misji oddział będzie szedł wzdłuż punktów trasy, a jak wróci do pozycji startowej to zacznie patrol od nowa.
Ps: Punkt przełącz możesz postawić koło dowolnego punktu trasy wtedy patrol będzie zawracał przy nim. Możesz też pobawić się wielkością rozrzut (wartości w metrach) wtedy patrol będzie miał drogę bardziej losową, nie będzie chodził jak po sznurku ciągle tak samo.
Wstawiasz grupkę żołnierzy potem wybierasz punkty trasy. Powiedzmy, że mają chodzić wokół jakiegoś obozu a trasa ma kształt kwadratu, ale może być jaka chcesz. Wybierasz punkty trasy RUSZAJ i wstawiasz ile tam chcesz, później na koniec wybierasz punkt trasy PRZEŁĄCZ czy jakoś podobnie i wstawiasz go gdzieś w pobliżu pozycji startowej oddziału. Po odpaleniu misji oddział będzie szedł wzdłuż punktów trasy, a jak wróci do pozycji startowej to zacznie patrol od nowa.
Ps: Punkt przełącz możesz postawić koło dowolnego punktu trasy wtedy patrol będzie zawracał przy nim. Możesz też pobawić się wielkością rozrzut (wartości w metrach) wtedy patrol będzie miał drogę bardziej losową, nie będzie chodził jak po sznurku ciągle tak samo.
Re: Losowy patrol
Witam.
Czy ktoś po Polsku opisze krok po kroku jak korzystać, uruchomić ten skrypt: Patrol Script.
Z moim angielkim jest krucho, a bardzo by mi się przydał ten skrypt.
Z góry dzięki.
Czy ktoś po Polsku opisze krok po kroku jak korzystać, uruchomić ten skrypt: Patrol Script.
Z moim angielkim jest krucho, a bardzo by mi się przydał ten skrypt.
Z góry dzięki.
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Losowy patrol
Zamias UPS, skoro nie spikasz po angielsku użyj polskiego odpowiednika autorstwa Jaromaza . W paczce masz skrypt, instrukcję po polsku i przykładową misję.
Re: Losowy patrol
Chciałbym rozmieścić losowe jednostki m każdym mieście nie do końca za sprawą JPS. Chciałbym żeby te jednostki broniły tego miasta. Polecicie coś?
Re: Losowy patrol
Używam Urban Patrol Scripts. Jak to jest. Gram snajperem. Stzrelam z ukrycia, trafiam. Pozostałe wrogie jednostki zaczynają biegać, szukać mnie, nie które pozostją na miejscu ( zależy od NOFALLOW), ale cały czas biegają. Nie patrolują już markera chodząc powoli tylko biegają.
// how long AI units should be in alert mode after initially spotting an enemy #define ALERTTIME 180 - myślałem, że to od tego parametru zależy, ale chyba nie. Da się to jakoś zmienić?
// how long AI units should be in alert mode after initially spotting an enemy #define ALERTTIME 180 - myślałem, że to od tego parametru zależy, ale chyba nie. Da się to jakoś zmienić?