Uszkodzone radio, grupa nie może wezwać wsparcia
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 września 2008, 08:02
- ID Steam:
- Numer GG: 1489462
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: lubuskie
Uszkodzone radio, grupa nie może wezwać wsparcia
Witam, Czy jest możliwość zrobienia skryptu, który uniemożliwiałby wezwanie wsparcia po stracie radiostacji? Przykładowo, jest grupa żołnierzy,posiadająca radiostację, po wykonanym zadaniu musi wezwać helikopter ewakuacyjny. Po stracie zołnierza (operatora radia) wezwanie wsparcia jest nie możliwe. Jednak po zdobyciu radia na wrogu (zakładam,że komenda unit HasWeapon) wezwanie wsparcia znowu jest możliwe. Z góry dziękuję.
"Spadochroniarze nie umierają.... Idą do piekła,żeby się przegrupować."
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Uszkodzone radio, grupa nie może wezwać wsparcia
Jasne, że można takie rzeczy zrobić. Można tak jak pisałeś, że jak stracisz operatora radia to nie wezwiesz wsparcia [tylko czy chodzi o to, że gdy operator ginie to już koniec nie wezwiemy pomocy i trzeba inaczej się ewakuować, czy że możemy zabrać jego radio i wezwać wsparcie samemu bo to różne rzeczy] i druga możliwość z tym radiem, które trzeba gdzieś znaleźć na wrogu i go użyć,
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 września 2008, 08:02
- ID Steam:
- Numer GG: 1489462
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Uszkodzone radio, grupa nie może wezwać wsparcia
W sumie to bez różnicy, jednak chodziłoby mi bardziej o "uszkodzenie" radia, tzn. przykładowo, radiooperator dostał = radio uszkodzone = brak możliwości wezwania wsparcia. I dalej, albo usiłujemy na własną rękę się ewakuować, np zabierając helikoper wroga, albo (dla większego realizmu) usiłujemy znaleźć radio wroga i z niego skorzystać (gdyż w drużynie nie mamy nikogo kto potrafi obsługiwać latający sprzęt). Domyślam się,że będzie to trochę bardziej rozbudowany skrypt, zawierający elementy dynamiki misji,jednak w tworzeniu skryptów jestem raczej początkujący.
"Spadochroniarze nie umierają.... Idą do piekła,żeby się przegrupować."
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Uszkodzone radio, grupa nie może wezwać wsparcia
Załóżmy, że w misji masz zabić jakiegoś oficera, po jego śmierci radiooperator wezwie helikopter do punktu ewakacji, do którego dotrzesz ze swoim oddziałem.
Jeśli radiooperator zginie przed zabiciem oficera musisz uciec do lasu, bo smigłowiec nie przyleci bo wraz ze smiercią radiooperatora radio zostało uszkodzone.
To tylko przykład zadania wymyślisz i rozbudujesz sobie samemu :-)
A tak to by mniej wiecej wyglądało w edytorze.
Wstaw swój oddział siebie zrób dowódcą i nazwij siebie np:gracz1, żołnierza, który ma być radiooperatorem nazwij radio1.
Wstaw wrogiego oficera nazwij go Cel1, wstaw gdzieś na mapie jakieś niewidzialne lotnisko lub jakiś przedmiot i nazwij go evac1, to bedzie punkt ewakuacji do którego przyleci śmigłowiec i gdzie będzie koniec misji.
Wstaw na mapie gdzieś śmigłowiec nazwij go heli1 niech np: bedzie już w powietrzu.
1 Przypadek. Gdy zabijesz oficera twój radiooperator wezwie śmigłowiec, który poleci do punktu evac1.
-Wstaw na mapie wyzwalacz w oknie warunek wpisz
not (alive cel1) and (alive radio1)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
radio1 sidechat "Tu grupa Bravo, cel zlikwidowany udajemy się do punktu ewakuacji."; heli1 domove getpos evac1
jeśli komenda heli1 domove getpos evac1 nie chciałaby działać w wyzwalaczu to w folderze misji stwórz plik ewakuacja.sqs za pomocą np notatnika, a w nim napisz
heli1 domove getpos evac1
exit
i zapisz plik
A w wyzwalaczu napisz
-w oknie warunek wpisz
not (alive cel1) and (alive radio1)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
radio1 sidechat "Tu grupa Bravo, cel zlikwidowany udajemy się do punktu ewakuacji."; gracz1 exec "ewakuacja.sqs"
Po zabiciu oficera smigłowiec powinien polecieć do punktu ewakuacji i tam wisieć
Ty i twój oddział też tam pójdźćcie
Wstaw jeszcze drugi wyzwalacz teraz kończący misję.
Wybierz Koniec 1
A w wyzwalaczu napisz
-w oknie warunek wpisz np:
not (alive cel1) and (gracz1 distance evac1 <100) and (heli1 distance evac1 <300)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
hint "Koniec misji" lub w efektach w oknie tekst wpisz np: Misja wykonana
Po zabiciu celu i dotarciu przez ciebie do punktu ewakacji doleci tam śmigłowiec i gdy bedzie blisko misja się skończy.
Możesz jeszcze np: dołorzyć drugi przypadek, że zanim zabijesz cel twój radiooperator został zabity a radio uszkodzone i śmigłowiec nie przyleci, a
ty z oddziałem ukryjesz sie w lesie żeby zakończyć misję.
Żeby to zrobić wstaw gdzieś na mapie jakiś drugi obiekt nazwij go evac2.
Wstaw kolejny wyzwalacz a w nim napisz.
-w oknie warunek wpisz
(alive cel1) and not (alive radio1)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
gracz1 sidechat "Radiooperator nie żyje, radiostacja zniszczona, po zlikwidowaniu celu wycofujemy sie do alternatywnego punktu ewakacji."; hint "Po zlikwidowaniu celu, ukryj się w lesie."
Wstaw kolejny wyzwalacz kończący misje i wpisz w nim np.
Wybierz Koniec 2
A w wyzwalaczu napisz
-w oknie warunek wpisz np:
not (alive cel1) and (gracz1 distance evac2 <100)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
hint "Koniec misji" lub w efektach w oknie tekst wpisz np: Misja wykonana
Po zabiciu celu i dotarciu przez ciebie do punktu ewakacji misja sie zakończy.
Można jescze dołożyć kolejne warunki i wyzwalacze, że np po śmierci radiooperatora możesz wykorzystać jakąś radiostacje wroga i przez nią wezwać śmigłowiec, dokładasz kolejny wyzwalacz z warunkiem distance i helikopter domove itd.
Wszystko zależy od ciebie.
Kończe to moje przydługie wypracowanie i mam nadzieję, że chociaż troche pomogłem. :-)
Jeśli radiooperator zginie przed zabiciem oficera musisz uciec do lasu, bo smigłowiec nie przyleci bo wraz ze smiercią radiooperatora radio zostało uszkodzone.
To tylko przykład zadania wymyślisz i rozbudujesz sobie samemu :-)
A tak to by mniej wiecej wyglądało w edytorze.
Wstaw swój oddział siebie zrób dowódcą i nazwij siebie np:gracz1, żołnierza, który ma być radiooperatorem nazwij radio1.
Wstaw wrogiego oficera nazwij go Cel1, wstaw gdzieś na mapie jakieś niewidzialne lotnisko lub jakiś przedmiot i nazwij go evac1, to bedzie punkt ewakuacji do którego przyleci śmigłowiec i gdzie będzie koniec misji.
Wstaw na mapie gdzieś śmigłowiec nazwij go heli1 niech np: bedzie już w powietrzu.
1 Przypadek. Gdy zabijesz oficera twój radiooperator wezwie śmigłowiec, który poleci do punktu evac1.
-Wstaw na mapie wyzwalacz w oknie warunek wpisz
not (alive cel1) and (alive radio1)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
radio1 sidechat "Tu grupa Bravo, cel zlikwidowany udajemy się do punktu ewakuacji."; heli1 domove getpos evac1
jeśli komenda heli1 domove getpos evac1 nie chciałaby działać w wyzwalaczu to w folderze misji stwórz plik ewakuacja.sqs za pomocą np notatnika, a w nim napisz
heli1 domove getpos evac1
exit
i zapisz plik
A w wyzwalaczu napisz
-w oknie warunek wpisz
not (alive cel1) and (alive radio1)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
radio1 sidechat "Tu grupa Bravo, cel zlikwidowany udajemy się do punktu ewakuacji."; gracz1 exec "ewakuacja.sqs"
Po zabiciu oficera smigłowiec powinien polecieć do punktu ewakuacji i tam wisieć
Ty i twój oddział też tam pójdźćcie
Wstaw jeszcze drugi wyzwalacz teraz kończący misję.
Wybierz Koniec 1
A w wyzwalaczu napisz
-w oknie warunek wpisz np:
not (alive cel1) and (gracz1 distance evac1 <100) and (heli1 distance evac1 <300)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
hint "Koniec misji" lub w efektach w oknie tekst wpisz np: Misja wykonana
Po zabiciu celu i dotarciu przez ciebie do punktu ewakacji doleci tam śmigłowiec i gdy bedzie blisko misja się skończy.
Możesz jeszcze np: dołorzyć drugi przypadek, że zanim zabijesz cel twój radiooperator został zabity a radio uszkodzone i śmigłowiec nie przyleci, a
ty z oddziałem ukryjesz sie w lesie żeby zakończyć misję.
Żeby to zrobić wstaw gdzieś na mapie jakiś drugi obiekt nazwij go evac2.
Wstaw kolejny wyzwalacz a w nim napisz.
-w oknie warunek wpisz
(alive cel1) and not (alive radio1)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
gracz1 sidechat "Radiooperator nie żyje, radiostacja zniszczona, po zlikwidowaniu celu wycofujemy sie do alternatywnego punktu ewakacji."; hint "Po zlikwidowaniu celu, ukryj się w lesie."
Wstaw kolejny wyzwalacz kończący misje i wpisz w nim np.
Wybierz Koniec 2
A w wyzwalaczu napisz
-w oknie warunek wpisz np:
not (alive cel1) and (gracz1 distance evac2 <100)
-w oknie przy aktywacji wpisz np:
hint "Koniec misji" lub w efektach w oknie tekst wpisz np: Misja wykonana
Po zabiciu celu i dotarciu przez ciebie do punktu ewakacji misja sie zakończy.
Można jescze dołożyć kolejne warunki i wyzwalacze, że np po śmierci radiooperatora możesz wykorzystać jakąś radiostacje wroga i przez nią wezwać śmigłowiec, dokładasz kolejny wyzwalacz z warunkiem distance i helikopter domove itd.
Wszystko zależy od ciebie.
Kończe to moje przydługie wypracowanie i mam nadzieję, że chociaż troche pomogłem. :-)
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 19 września 2008, 08:02
- ID Steam:
- Numer GG: 1489462
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Uszkodzone radio, grupa nie może wezwać wsparcia
Dzieki wielkie 

"Spadochroniarze nie umierają.... Idą do piekła,żeby się przegrupować."