wzywanie wsparcia

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Shinobi21
Posty: 38
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:54
ID Steam:
ID gracza: 0

wzywanie wsparcia

Post autor: Shinobi21 »

Witam!
Mam kilka pytań do osób ogarniętych w edytorze wyżej wymienionej gry.
Wiem, że mam ich wiele. Proszę was o nie podawanie linków do anglo języcznych forów bo z angola lewy jestem trochę. Jeśli nie chce wam się pytać skopiujcie potrzebne informacje, albo dajcie do nich dokładny link. Będę naprawdę wdzięczny za wasz poświęcony czas.
Mianowicie:
1. Chciałbym móc wzywać wsparcie. jak to osiągnąć? [że się łączę radiem i przyjeżdza]
Tzn chodzi mi o kilka rodzajów:
1.przyjeżdża auto i wyrzuca panów od wsparcia [ew. po skończonej walce żeby ustawić im aby się ustawili, jakoś, albo żeby ich coś zabrało bo inaczej stoją jak ciołki i nic nie robią głupio to wygląda]
2.To samo tyle, że helikopter
3.Przylatuje helikopter i wspiera z powietrza
4.Przylatuje helikopter/auto i zabiera mnie z pola walki
5.Przylatuje/przyjeżdża coś wyrzuca ludzi którzy przechodzą pod moją komendę.
6.Chciałbym aby wrogie jednostki zaatakowały mnie po jakimś czasie. nie mam pojęcia jak to ustawić...
7.Chciałbym aby po określonej czynności na przykład zabiciu jakiegoś konkretnego żołnierza przylatywały helikoptery i ostrzeliwały teren.
8.Ostrzał artylerii ustawionej przedtem na mapie
(Tak przy okazji jak się takowa w zachodzie i wschodzie nazywa? bo znalazłem tylko wyrzutnię balistyczną :/...)
Z góry dzięki wszystkim za pomoc...
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: LukeOne »

1. Tutaj przyda ci się moduł "prosty modul pomocniczy" po prostu postaw go na mapie potem spacja > łączność. Albo patrz 3

3. Używaj modułu dowodzenia

4. Patrz 3

5. Patrz 1

6. W waypointach masz do ustawienia czas po jakim ma zostać wykonany

7. Postaw wyzwalacz (obojętnie gdzie) w warunek wpisz NOT (alive nazwa_jednostki) potem zsynchronizuj z waypointem śmigłowca "nazwa_jednostki" to nazwa jednostki która ma zginąć po jej śmierci śmigłowiec poleci do następnego waypointa

8. http://community.bistudio.com/wiki/Artillery_Module na samym dole masz do ściągnięcia przykładową misje

Jeśli pomogłem należy się punkt a jeśli czegoś nie rozumiesz to pytaj o szczegóły postaram się pomóc.
combat ready
Shinobi21
Posty: 38
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Shinobi21 »

6.
Co do waypointów.
Tam jest minimum,medium,maksimum.
Które mam ustawić jeśli mają przybyć z opóźnieniem?
I to są sekundy tak?
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: LukeOne »

Tak sekundy, jeśli chcesz by przyszli z opóźnieniem np. 1 min. to ustaw 60 we wszystkie pola, ja tak robię i działa.
combat ready
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Pit »

Shinobi21 pisze:6.
Co do waypointów.
Tam jest minimum,medium,maksimum.
Które mam ustawić jeśli mają przybyć z opóźnieniem?
I to są sekundy tak?
Może ten instruktarz się przyda:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vty2PfNzUPI[/youtube]
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
Sieku12
Posty: 47
Rejestracja: 08 września 2010, 19:32
ID Steam:
Numer GG: 2176786
ID gracza: 0

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Sieku12 »

albo po prostu stawiasz wyzwalacz aktywowany radio alfa, bravo itd itd i co ma być przez niego "wyzwolone" czyli przyjazd tego wsparcia :) i gotowe :)
P.S. - jeśli pomogłem przyznaj punkt reputacji, Ciebie to nic nie kosztuje a innym tak wiele daje :)

Polecam (film YouTube)
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Jasina »

Ej mam pytanie:
Czy "prosty moduł pomocniczy" można wyedytować żeby były dostępne tylko niektóre rodzaje wsparcia?
nick w grze: Jasina
Shinobi21
Posty: 38
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Shinobi21 »

mam jeszcze pytanie ogólnie.
Bo dałeś mi odpowiedzi jakbym all wiedział xD
Ja nie mam pojęcia jak zsynchronizować wyzwalacz xD
Chciałem zrobić że helikopter przyleciał na wezwanie radia i nie wiem jak to połączyć że mój żołnierz [tzn ja gracz] ma opcję wezwania heli kiedy stoi w zasięgu wyzwalacza [wlasnie jak ustawic zasieng wyzwalacza] i zabrał żołnierza. Rozuemiecie że klikam łączność i wzywam go a ten przylatuje tam gdzie ma ustalone...
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: LukeOne »

Jak chcesz osiągnąć taką "powietrzną taksówkę" to polecam używać modułów dowodzenia a wiec robisz to tak :

1. Stawiasz gracza i śmigłowiec.

2. Stawiasz koło gracza moduł "dowództwo" a koło śmigłowca moduł "podkomendny".

3. Synchronizujesz (niebieską macką) gracza do modułu dowodzenia ten z kolei z modułem podkomendny a podkomendny ze śmigłowcem.

4. Przechodzisz szkolenie naczelnego dowodzenia które jest w misjach szkoleniowych i już wszystko wiesz.

Patrz tu:
http://community.bistudio.com/wiki/High_Command

Dzięki temu będziesz mógł dowodzić jednostkami które są z poza twojego oddziału. To sprawdza się podczas używania śmigłowca jako takiej taksówki albo wsparcia które zawsze można wezwać i odesłać do bazy bowiem ustawiasz waypointy podczas gry.

A co do wyzwalacza na radio to:

1. Stawiasz wyzwalacz w aktywacji ustawiasz "radio alpha" nie musisz w niego wchodzić by go aktywować radiem

2. Następnie stawiasz jednostkę z dwoma waypointami jeden koło jednostki a drugi docelowy

3. Potem synchronizujesz wyzwalacz z pierwszym waypointem i tyle

4. otwierasz mapę tam masz radio klikasz napis na radiu "radio alpha" i jednostka idzie do następnego waypointa

Zasięg wyzwalacza ustawiamy w górnych polach domyślnie to 50/50 w przypadku aktywacji radiem to bez znaczenie ponieważ nie będziesz musiał do niego wchodzić by go aktywować, robisz to radiem.
Jasina pisze:Ej mam pytanie:
Czy "prosty moduł pomocniczy" można wyedytować żeby były dostępne tylko niektóre rodzaje wsparcia?
Nie wiem, zobacz tu:
http://community.bistudio.com/wiki/Simp ... ort_Module
combat ready
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Jasina »

@LukeOne Shinobiemu21 chodziło chyba o coś bardziej a la kampania razor team w której na 2 misje dostaliśmy śmigłowiec jako taxi że jak się wchodziło w łączność :arrow: wsparcie :arrow: transport i się celownik zmieniał gracz podwał koordynaty i czekał aż helka przyleci, ładował się do środka a potem przez mapę wybierał gdzie mają polecieć
nick w grze: Jasina
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: LukeOne »

Jasina pisze:@LukeOne Shinobiemu21 chodziło chyba o coś bardziej a la kampania razor team w której na 2 misje dostaliśmy śmigłowiec jako taxi że jak się wchodziło w łączność :arrow: wsparcie :arrow: transport i się celownik zmieniał gracz podwał koordynaty i czekał aż helka przyleci, ładował się do środka a potem przez mapę wybierał gdzie mają polecieć
Tak właśnie też działa moduł dowodzenia z tym że ma szerszy wachlarz możliwości.
combat ready
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”