Początkowe pozycje wojaków

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Początkowe pozycje wojaków

Post autor: smar »

Wstawiam edytorem żołnierzy zarządzanych przez AI. Ustawiają się kolejno od lewej: 7 5 3 1 2 4 6.

I teraz problem - bo, jeżeli są grupą - to zamiast grzecznie stać tam, gdzie zostali wstawieni - biegają, aby idealnie się rozmieścić i to w formacji "klin". Nawet jak dam setFormation "LINE" - to najpierw chcą ustawić się w klin, a potem dopiero biegają jeszcze trochę... aż ustawią się w linię.

Czy jest możliwość - inna niż doStop wydać każdemu - aby nie przegrupowywali się? Co robi setFormEditor ? Jak ustawić inną formację niż "klin" jako początkową?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Początkowe pozycje wojaków

Post autor: Artek3333 »

Można komendą

Kod: Zaznacz cały

this DisableAI"MOVE"
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Początkowe pozycje wojaków

Post autor: Jasina »

albo ustaw grupie waipointa na dowódcy i zmień opcje formacja albo karzdej jednostce w jej oknie zmień z "w szyku" na "brak"
nick w grze: Jasina
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Początkowe pozycje wojaków

Post autor: smar »

Artek3333 pisze:Można komendą

Kod: Zaznacz cały

this DisableAI"MOVE"
Teoretycznie tak, ale w ten sposób pozycje będą "zamrożone" - i nie będzie możliwe np. ruszenie formacją z miejsca. Podobnie zadziała oczywiście doStop. Tym samym nie będą możliwe drobne zmiany pozycji, a chciałbym, aby AI trochę pomagało w tym.

Mi chodzi raczej o coś takiego jak:

1. Wstawienie units-ów tworzących grup w formacji "LINE" - z atrybutem "in formation" w edytorze - ale aby edytor wstawił to właśnie w "LINE", a w klin. (Jest opcja "In Formation" - a być może powinny być opcje określające konkretną formację - np. kolumna, eszelon itd.)

2. Wstawienie units-ów w edytorze tak, aby zminimalizować "bieganie na początku" - tj. wstępnie rozmieścić tak, by po setFormation co najwyżej AI-ki nieco poprawili pozycję - a nie biegali w te i we w te - czyli z lewego skrzydła na prawe, do tego strasznie się "zahaczając".
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Początkowe pozycje wojaków

Post autor: smar »

Jasina pisze:albo ustaw grupie waipointa na dowódcy i zmień opcje formacja albo karzdej jednostce w jej oknie zmień z "w szyku" na "brak"
Owszem, można i tak. Rzecz w tym, że przez kilkanaście sekund AI-ki biegają jak wściekłe usiłując wykonać "w dwuszeregu zbiórka". To czego szukam, to opcja ustawienia ich w linii już od samego początku. Tymczasem - całkiem przydatna - opcja "In Formation" (edytor) działa tylko z formacją w klin.

Kolejny pryszcz to ustawienie dzielnych wojaków w okopach. Teoretycznie są okopy (i worki z piaskiem, i zapory, i co tam jeszcze). W praktyce AI umieszczone za tego rodzaju umocnieniami jest po prostu jest ślepe i głuche.
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Początkowe pozycje wojaków

Post autor: Artek3333 »

smar pisze:Teoretycznie tak, ale w ten sposób pozycje będą "zamrożone" - i nie będzie możliwe np. ruszenie formacją z miejsca.
aby odwołać
this DisableAI"MOVE"
należy użyć komendy

Kod: Zaznacz cały

nazwa_jednostki EnableAI"MOVE"
Na przykład, ustawiasz sobie jednostki jak chcesz, w szeregu czy tam w dwuszeregu i stoją one od początku wczytania gry ( oczywiście mają zainicjowane DisableAI"MOVE") Następnie po spełnieniu warunku, lub upływie jakiegoś czasu (według potrzeb) aktywować EnableAI"MOVE" i jednostki stają się aktywne. Często korzystam z tego sposobu i spisuje się świetne. Można jeszcze postawić jednostki samodzielne w szeregu i po spełnieniu się chcianego warunku, użyć komendy zgrupowania się z dowódcą, czy tam graczem. ;)
smar
Posty: 63
Rejestracja: 23 stycznia 2010, 14:38
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Początkowe pozycje wojaków

Post autor: smar »

Ostatecznie najlepiej wyszło z waypoint-ami:

1. Najpierw waypoint "sentry" na dowódcy (czyli w odległości zero) ustawiający "formacja - linia" oraz "stealth";
2. Potem waypoint "S&D" w kierunku przeciwnika;
3. Kolejny "move" do powrotu na pozycje wyjściowe (a nawet trochę bardziej);
4. Kolejny "zapętlający".

Efekt jest całkiem niezły - AI-ki leżą grzecznie na wzgórzu, bronią go, zrywają się do kontrataku, dokonują taktycznego odwrotu i przegrupowują się niemal perfekcyjnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”