Dodawanie Waypointów
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- Jaszczur
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 grudnia 2006, 14:24
- ID Steam:
- Numer GG: 7641311
- Lokalizacja: Świecie
Dodawanie Waypointów
Witam.
Mam problem z waypointami: Chcę zrobić misję w której pewna grupa (nie dowodzona przez gracza)
Poruszała się po punktach trasy. Np. idzie do drogą a przy rozwidleniu dróg gracz (np. za pomocą
radia) wyznacza dalszy punkt marszu (np. Punkt02 albo Punkt03) itd.
Alfa01=(group Alfa01) addWaypoint [getPos Punkt01, 1]
Alfa01=(group Alfa01) addWaypoint [getPos Punkt02, 1]
Alfa01=(group Alfa01) addWaypoint [getPos Punkt03, 1]
Alfa01 - nazwa jednostki (np. dowódca grupy)
Punkt01 - nazwa elementu logicznego
Warunek: this
Mój problem polega na tym że jeśli grupa (Alfa01) dojdzie do pierwszego punktu trasy (punkt01)
staje w miejscu i nie może dalej iść.
Czy poprzednie waypointy muszą być usunięte, jeśli tak to jaką komędą?
Nie mam pojęcia o skryptach dlatego jeśli jest to możliwe to
proszę o napisanie takiej komendy za pomocą wyzwalacza?
Mam problem z waypointami: Chcę zrobić misję w której pewna grupa (nie dowodzona przez gracza)
Poruszała się po punktach trasy. Np. idzie do drogą a przy rozwidleniu dróg gracz (np. za pomocą
radia) wyznacza dalszy punkt marszu (np. Punkt02 albo Punkt03) itd.
Alfa01=(group Alfa01) addWaypoint [getPos Punkt01, 1]
Alfa01=(group Alfa01) addWaypoint [getPos Punkt02, 1]
Alfa01=(group Alfa01) addWaypoint [getPos Punkt03, 1]
Alfa01 - nazwa jednostki (np. dowódca grupy)
Punkt01 - nazwa elementu logicznego
Warunek: this
Mój problem polega na tym że jeśli grupa (Alfa01) dojdzie do pierwszego punktu trasy (punkt01)
staje w miejscu i nie może dalej iść.
Czy poprzednie waypointy muszą być usunięte, jeśli tak to jaką komędą?
Nie mam pojęcia o skryptach dlatego jeśli jest to możliwe to
proszę o napisanie takiej komendy za pomocą wyzwalacza?
Ostatnio zmieniony 11 marca 2010, 14:58 przez Jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dodawanie Waypointów
Wstaw waypointa dowódcy grupy na skrzyżowaniu do którego ma dojść. Wstaw wyzwalacz i w aktywacji daj alfa. Zsynchronizuj ze sobą wyzwalacz i waypointa. Dodaj kolejnego waypointa w kolejne miejsce itd. Gdy tak zrobisz, grupa dojdzie do tego skrzyżowania i będzie czekała na sygnał alfa w radiu. Wtedy ruszy do kolejnego punktu.

- Jaszczur
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 grudnia 2006, 14:24
- ID Steam:
- Numer GG: 7641311
- Lokalizacja: Świecie
Re: Dodawanie Waypointów
Mi chodzi o to aby była możliwość wyboru: punktu 2 albo punktu 3.Marine91 pisze:Wstaw waypointa dowódcy grupy na skrzyżowaniu do którego ma dojść. Wstaw wyzwalacz i w aktywacji daj alfa. Zsynchronizuj ze sobą wyzwalacz i waypointa. Dodaj kolejnego waypointa w kolejne miejsce itd. Gdy tak zrobisz, grupa dojdzie do tego skrzyżowania i będzie czekała na sygnał alfa w radiu. Wtedy ruszy do kolejnego punktu.
Re: Dodawanie Waypointów
A nie lepiej, gracza dać jako naczelne dowództwo, za pomocą modułu i taką grupę podporządkować. Wtedy na mapie można zaznaczać punkty trasy dla tej grupy. 

- Jaszczur
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 grudnia 2006, 14:24
- ID Steam:
- Numer GG: 7641311
- Lokalizacja: Świecie
Re: Dodawanie Waypointów
No tak by było chyba najprościej ale na tym polegała właśnie prawie cała kampania (gracz był dowódcą). I to mi się niezbyt podobało. Mi chodzi bardziej o klimat z OFP gdzie gracz wykonywał zadania pod komendą dowódcy.Artek3333 pisze:A nie lepiej, gracza dać jako naczelne dowództwo, za pomocą modułu i taką grupę podporządkować. Wtedy na mapie można zaznaczać punkty trasy dla tej grupy.
Trochę pokombinowałem w edytorze i chyba samemu udało mi się dojść do błędu jaki popełniałem.
Teraz zamiast: Alfa01=(group Alfa01) addWaypoint [getPos Punkt01, 1]
użyłem: Alfa01 doMove getpos Punkt01 i działa!
Po prostu czasem trzeba użyć prostrzych komend
