The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: SaS TrooP »

Na tę chwilę rozwijany. Nie wiem czy ktoś pamięta skriny z mojej misji pod jedynkę, stylizowaną na RPG...
To jest właśnie ta misja w Armie 2. Z lepszą grafiką. Z genialnym Klursem na czele.

I. WPROWADZENIE

1. Fabuła
Rzecz dzieje się w roku pańskim 2022. Po wojnie atomowej. Liczba explozji spowodowała wybuchy elektrowni jądrowych a także uszkodzenie płyt tektonicznych (Zachodnie wybrzeże USA zapadło się). Wszystko to spowodowało zakrycie się nieba pyłem. Ogólnie rzecz biorąc: Słońca nie widać i wszystko jest generalnie zaśnieżone. Klurs to jedna z wysp na Bałtyku i właśnie na niej rozgrywa się akcja misji.

1.1. Dlaczego ja to gadam, skro misji nie ma?
Bo podzieliłem misję na Core (skrypty) oraz Quests (misje). I core jest niemal ukończony, a misje to nic trudnego. Oraz z powodu niemałęgo stopnia zaawansowania misji. Przynajmniej dla mnie, bo prawdopodobnie taki Kondor czy Aszek by mnie wylahali - stylowo (nie miałem na celu obrażenia Kondora lub Aszka).

1.1.1. Przecież twój projekt upadnie, jak poprzednie. To uj nam kolejny temat?
Ten projekt nie upadnie. Core jest jak powiedziałem niemal ukończony. Już teraz mógłbym zacząć dorabiać questy. W sytuacji kryzysowej misja wyjdzie, ale questów będzie mniej.

II. Technikalia

2. No a tak w ogóle to o czym to jest, o co w tym chodzi?
Może wypiszę ficzery dokładnie w punktach:

* Zmienna pogoda (nie za bardzo to widać, bo albo jest duża mgła albo jest mniej duża mgła, albo i tak wali deszcz że nic nie widać, czyli wracamy do początku). +
* Zakup broni - jak i większość rzecz odbywa się w akcjach. Miało tak nie być, lecz SPON Money wymaga SPON Core, SPON Core wymaga extended_eventhandlers, zaś extended_eventhandlers wymagają Army numer 1. Muszę posługiwać się Flashpointowym Kałasznikowem: Money Scriptem z OFP. Gdy Wszystkie M16xxx (SPON Money) giną w trudnym terenie, Flashpointowy Kałasznikow (Money Script) dalej działa. Bez skazy. +
* Dynamiczny system rozmów. Z niema każdą nie spawnowaną potem postacią mozna pogadać. Mniej ważne mają losowane texty i powtarzają się jak polski Sejm, to postacie ważniejsze (których nazwy w edytorze brzmią inaczej niż xxx01) mają swoje własne zdania, czasami z różnymi ścieżkami odpowiedzi. +/-
* Możliwość posiadania dwóch companionów. -
* Musisz jeść, by żyć. By jeść, musisz mieć jedzienie. By mieć jedzenie, musisz mieć kasę. By mieć kasę... +
* musisz robić misje. Albo sprzedać broń (tutaj niestety Money Script nawala i każda broń będzie sprzedana za tę samą cenę). Questy będą rozwijające fabułę i poboczne. Więcej nic nie powiem. +/-
* Jeśli betatesterzy stwierdzą, że z tym jedzeniem jest za łatwo, to dorobi się jeszcze pragnienie. -
* Wyspa podzielona na 3 strefy: Safe Zone, Zone of Alienation i The Deep Inside. MMusisz skończyćzadania główne w danej strefie by przejść dalej. Jeśli spróbujesz, to zaprawdę powiadam ci: NIE PRZEJDZIESZ! z player setdammage 1; jeszcze nigdy nikt nie wygrał. Oczywiście możesz opłynąć triggera... A potem szukać nowych broni. +
* Parę możliwości wykonania niektórych questów. -/+
* Zaczynasz z mapą i kompasem. Resztę (GPS, Zegarek etc.) musisz sobie kupić. +
* Apteczki też się przydadzą... +
*... ale jak ich nie masz zawsze możesz iść spać by się wyleczyć. Płacisz mniej, ale przy okazji tracisz 8 godzin z życia i dodatkowe 20 hungera. Oczywiście spać można tylko w określonych miejscach, dlatego musisz pozbierać swoje flaki z ziemi i ciść z powrotem... +
*... Co chwile potrwa, bo musiałbyś wciskać "+" 1000 razy na sekundę by obejść skrypt, który to blokuje. -
* A aut brak. Miałby być, ale byłoby im troche... niewygodnie na tej jakże rozległej i płaskiej wyspie. +
* Jeśli komuś się zachce to może dorobimy zombali. Mi tam się chce, ale jakiś addonmaker też musi chcieć, a to już nieco inna sprawa. -

- - nie ma i nie będzie albo będzie
-/+ - w trakcie tworzenia
+ - gotowe

2.1 No i mamy uwierzyć, że wszystko ci działa?
No generalnie to tak. Poprawiamy jeszcze tę sprzedaż broni, bo to jest rzecz ciutke problematyczna. Potem jeszcze tylko będzie wesoło ze spawnem wrogów (byłbym niepocieszony, gdyby go nie było), ale zrobię co mogę.
Reszt działa, bo nie ma ani jednego dajalołgu jak to by było przy np. SPON Money. Użycie jest nieco mniej wygodne, ale specjalnie nie przeszkadza.
Uderza może trochę to, że 90% skryptów to syntax .sqs. Niestety, tak jakośwyszło, bo był pewne problemy z global variables etc., a ja sam jestem za mało doświadczony w .sqf by oprzeć na nim calutką misję. A gdyby mi obcy ludzie skrypty pisali, to to nie byłaby już moja misja. Fakt, część skryptów moja nie jest, ale dużo się nauczyłem i teraz już napisałbym takie sam.

2.1.1. No dobra, niech ci będzie. No to może jaki screenshot?
Skrinszoty macie tutaj:
http://www.armaholic.com/page.php?id=8215
Nie wiem jaki jest sens robienia skrinów menu akcji. Jak weźmiemy się za questy i dodamy parę stylowych miejscówek przy pomocy F1>>>Empty to pokaże co nieco. Narazie szukam ludzi do voice actingu, któych nie boli gardło i są bezrobotni albo mają wolne, bo spiczy będzie... dużo. I ich nagrywanie będzie niewygodne, bo nie a czegoś takiego jak stringtable (mówcie sobie co chcecie, ale mnie to nie przekonuje i tyle), a sama misja jest w języku angielskim. Oczekuję także pewnych propozycji/idei na questy. Najlepiej na PW. Jeśli dany quest będzie możliwy do wykonania to dodam go, a autor dostanie kredista

2.1.1.1. Ah, no a co z bugami?
Wspomniana sprzedaż, trwa poprawianie tego i pierwsza sekunda, która wywali jakieś100-150 errorów. Które nie zlagują niczego, po prostu nie wiem jak je obejść. Reszta działa bez zarzutu.
Lorini
Posty: 8
Rejestracja: 02 stycznia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: Lorini »

Na początek proponuje ci użyć addonu NIM weather i fajnych efektów śniegu w nim zawartych
Mam nadzieje że wyjdzie z tego fajna rzecz, tym bardziej że Klurs to cholernie klimatyczna mapa.
Trzymam kciuki za ten projekt
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: SaS TrooP »

I otrzymujesz plusik, bo nie sprawdziłem istnienia NIM Weather do Army 2 - myślałem ,że nie wyszedł. Wprowadzam jeszcze dziś.
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: Jaromaz »

chętnie zostanę betatesterem - moj email jm[WIADOMOCO]iq.pl
Obrazek
Kupakabra
Posty: 16
Rejestracja: 26 grudnia 2009, 23:20
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: Kupakabra »

mod może byc super fajny ale projekt taki jakiś noooo...z Fallouta
ten sam rok tylko że u ciebie jest po wojnie a w falloucie się zaczęła.
Mógłbyś jeszcze zrobic coś na wzór "STALKERÓW" którzy by latali śmigłowcem i patrolowali okolice.
Aha jeszcze jakbyś ściągnął do tego moda z bombą jądrową to byś mógł zrobic trailer pokazujący jak przebiega wojna albo żeby zrujnowane lotnisko miało kilka sprawnych samolotów i w tym siedzi twój pomysł rób co chcesz hehe.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: SaS TrooP »

Intra robię słabo, bo po prostu tego nie lubię - nie wiem czy będzie ,zależ od czasu. Minimalizuję liczbę addonów, bo już teraz po rozpakowaniu wszystkich mam folder ponad 1GB (Klurs + BB Mercs + RH M4 pack + RH Pistol Pack Remake + parę pomniejszych addonów).
Klurs nie ma lotniska :P, ale lokacji jest multum i wykorzystam do questów tyle ile tylko mogę. Jeśli chodzi o lokacje dorobione ręcznie, to jest "wbity" na mieliznę LHD (jest na nim dość duży quest).
Aha, moja idea wzięła się z fascynacji tym komiksem (naprawdę polecam) aby jako tako wczuć się w klimat oraz oczywiście postapowym guru, czyli Falloutem ;)
BTW, wojna wybuchła w Falloucie w 2077, a nie 2022.

Jeśli nic się nie stanie to pokażę parę skrinszotów questów, bo wczoraj z nimi zacząłem.
Kupakabra
Posty: 16
Rejestracja: 26 grudnia 2009, 23:20
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: Kupakabra »

przecież ja gram w fallouta 3 to jak odpoczywam to jest data i na końcu napisane 77 na serio.
Można by dodac różne fajne smaczki jak np.wraki śmigłowców strąconych przez falę uderzeniową albo zawalone wieże strażnicze baz wojskowych tak żeby to wyglądało jak po wojnie hehe
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: SaS TrooP »

Kupakabra:
Wojna USA-ChRL - 2052-2077r.
Fallout 1 - 2161r.
Fallout 2 - 2241r.
Fallout 3 - 2277r.
Moja misja - 2022r.

Bo nie ma zedów ani addonów innych mutantów i wciąż mozna zachować realizm (broń począwszy od K98 czy MP-40 na MP-7 kończąc)
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: SaS TrooP »

Pozwolę sobie wyjątkowo dokonać double posta :P

Mały apetizer, zrobione w czasie testu jednego z dwóch wykonanych jak narazie questów. Jeszcze tylko jakieś 16 razy tyle i można wydawać!

http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... erpeg1.png
Up: Wioska Desa o poranku. Motocykl do celów betatestowych. Ludzie nie są jeszcze przezbrojeni. Przezbroi się ich nieco później.

http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... erpeg2.png
Up: Wioska Aldea wczesnym popołudniem. Motocykl j/w

http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... erpeg3.png
Up: Handlarz bronią w Desie, tak właśnie wygląda zakup przy pomocy akcji, o którym pisałem.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: SaS TrooP »

http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... erpeg4.png

Najazd na historię.
Zadania to będą chwilowo aktywne questy. Sekcja Diary bęzie poświęcona wszelkim notatkom - dlatego będzie on a rozbudowana.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: The New Order, czyli projekt SaS TrooPa

Post autor: SaS TrooP »

Panowie, czas na mały refresh. Parę rzeczy się zmieniło:

- Można kupić pojazd(y), a także uzupełniać ich paliwo i naprawiać je.
- Zupełnie zmieniona wyspa. Klurs nie wyrabiał, bo był zbyt mały. Przenosiny na Namalsk.
- Przerobiona historia.
- Wszelka możliwa broń od RH.
- Choćby miały mi oczy wypłynąć, a zGuba wyrwać sobie brwi i zablokować mnie na wszelkich możliwych komunikatorach, będzie dynamiczny respawn i losowe poruszanie się grup na Namalsku.
- Konwersja ok. 70% skryptów na .sqf. Zyskałem na ten moment 5 FPSów (Namalsk jest większy i dokładniejszy).
- Dwie zupełnie różne ścieżki fabularne, gracz może wybrać stronę, po której chce walczyć.

Trwają już prace nad voice actingiem, mamy ok. 800 zdań do nagrania. Szukam ludzi mówiących po angielsku, którzy mają talent aktorski i mogą nagrać dobre sample.
Pamiętam także o wszelkich propozycjach betatestów, jak tylko misja będzie do nich gotowa skontaktuje się z tymi userami.

Parę skrinów, acz wyspa w planach ma być tak wyludniona, że wciąż jeszcze nie ma co pokazywać :D
Mimo to wydaje mi się, że gra będzie interesująca, zwłaszcza, że AI jest zajebiście trudne, będzie dość duża losowość, a questy (mam nadzieję) wciągające.

http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... banyci.png
http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... ishers.png
http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... trader.png
http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... hangar.png
http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... orinsk.png
http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... rinsk2.png
http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... trader.png
http://i160.photobucket.com/albums/t198 ... n_tara.png

Mała prośba do moderacji: można przerzucić temat do ogólnej dyskusji albo do addonów (choć raczej mniej tam pasuje), bo tutaj może być czasem mylący, w końcu to dział raczej dla pytań dot. edytora.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”