Skrypty

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
polikerski
Posty: 236
Rejestracja: 01 lipca 2008, 14:31
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Marki

Skrypty

Post autor: polikerski »

Witam,
Możecie pisać w tym temacie różne skrypty,żeby inni wiedzieli,żebyście nie zapomnieli,albo żeby nie trzeba było wpisywać ich w grze znak za znakiem,tylko ,żeby sobie stąd skopiować.
Np:
attach to

Kod: Zaznacz cały

obj1 attachto [obj2 [0,2,1]
I pisać jak je stosować.
Gdy widzisz błysk, jest już za późno...
Obrazek
Piecyk: AMD Phenom II X4 955BE 3.2GHz; Sapphire Radeon HD 6870 DDR5 1GB; 8GB GoodRam DDR2 800MHz
Gigabyte GA-M720-US3
; Chieftec GPA-500S; Seagate Barracuda ST3750528AS ATA Device
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Skrypty

Post autor: Trance »

Po pierwsze, to co Ty napisales, to nie jest skrypt (to skryptem moze byc w szczegolnym przypadku), tylko pojedyncza komenda, a spis takich komend juz jest na forum pod jakims linkiem...
Jezeli chodzi o skrypty, to pomysł jest dosc dobry, ale trzeba by było jakos je posegregowac itd, a nie ja sobie wrzuce to, ktos inny to... No i musi byc dokładny opis kazdego skryptu, poza tym uwazam, ze i tak to sie nikomu nie przyda.
Obrazek
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Skrypty

Post autor: Artek3333 »

polikerski pisze:Witam,
Możecie pisać w tym temacie różne skrypty,żeby inni wiedzieli,żebyście nie zapomnieli,albo żeby nie trzeba było wpisywać ich w grze znak za znakiem,tylko ,żeby sobie stąd skopiować.
Np:
attach to

Kod: Zaznacz cały

obj1 attachto [obj2 [0,2,1]
I pisać jak je stosować.
@polikerski skoro tak mówisz, to dlaczego tego nie objaśniłeś jak stosować i do czego to służy? :D
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Skrypty

Post autor: Matte »

Kod: Zaznacz cały

while(true) do {
sleep random(13);
hint "Jestem gupkiem";
xyz = "paperCar" createVehicle position player;
}
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Skrypty

Post autor: SaS TrooP »

To nie było skierowane do mnie, ale jak dokładnie działa komenda:

Kod: Zaznacz cały

sleep random(13)
Powoduje, że przerwa jest losowa, to rozumie, ale co daje liczba 13?
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Skrypty

Post autor: Matte »

random(X) losuje liczbę z zakresu 0-X.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Skrypty

Post autor: SaS TrooP »

Hmmm, czyli tak jak myślałem, ale wydaje mi się to nielogiczne, ponieważ przedział liczbowy od połowicznie ustalony (0). A co zrobić, gdy chcę by losował w skali 5-13?
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Skrypty

Post autor: Matte »

Dla liczby mniejszej od 5 powtórzyć losowanie. Całe szczęście w innych językach jest lepiej, ponieważ ustala się górny i dolny zakres liczb.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Skrypty

Post autor: SiD »

Nie ma możliwości po prostu dodania do wyniku wartości 5? Na pewno mniej wymagające jest to, od ponawiania losowania nie wiadomo ile razy.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Skrypty

Post autor: Trance »

Kiedy chcemy uzyskać wartość z przedziału 5 do 13, to musimy:
a) ponawiac losowanie az uzyskamy zadaną wartość
b) do wyniku losowania dodac 5, a losowac w przedziale od 0 do 8 ( random(8) )
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”