Knowsabout
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Knowsabout
Że tak powiem od kiedy? Jesli komenda jest niepoprawna ne stworzysz wyzwalacza, zaś debug informuje cię o błędach w trakcie samej misji.
Re: Knowsabout
Ściślej (bo rzeczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem): w warunku wyzwalacza można wpisać warunek, który nawet w czasie badania (w czasie trwania gry) jest błędny, ale poprawny składniowo
przykład: - zmienna p musiałaby być jednocześnie obiektem i zmienną boolowską
przykład bardziej drastyczny:
ja nie widzę wyrzucania żadnego błędu (mam włączoną opcję -showScriptErrors jak i arma2.rpt nic nie dodaje)
przykład:
Kod: Zaznacz cały
(isPlayer p) and p
przykład bardziej drastyczny:
Kod: Zaznacz cały
nieistniejacaTablica select 13
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Knowsabout
Nigdy nie próbowałem wywoływać na siłę błędów, z tablic niemal nie korzystałem. Generalnie co do pierwszego przykładu, to pamiętaj, że to komputer i on nie rozróżnia p od p.
Re: Knowsabout
Gadka z Tobą jest co najmniej wkurzająca.
Zaczynasz gadać o szukaniu na siłę błędów w wyzwalaczu, a ja Ci tylko udowodniłem, przez kontrprzykład, że Twoje stwierdzenie o niewyrzucaniu błędu jest jakimś wyznacznikiem poprawności. Następnie, po uprzednich próbach przekonania, że jesteś, jako humanista, daleki od pojmowania matematyczno-logicznie świata, próbujesz prawić nauki o funkcjonowaniu komputera.
Jesteś nieprzeciętny.
Zaczynasz gadać o szukaniu na siłę błędów w wyzwalaczu, a ja Ci tylko udowodniłem, przez kontrprzykład, że Twoje stwierdzenie o niewyrzucaniu błędu jest jakimś wyznacznikiem poprawności. Następnie, po uprzednich próbach przekonania, że jesteś, jako humanista, daleki od pojmowania matematyczno-logicznie świata, próbujesz prawić nauki o funkcjonowaniu komputera.
Jesteś nieprzeciętny.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Knowsabout
Ależ absolutnie nie próbuję ci udowodnić, że się znam, bo wiem, że jesteś lepszy i masz rację. Obaliłeś moje stwierdzenie zawarte w przedostatnim poście.
CO do funkcjonowania komputera, popraw mnie jeśli źle sadzę, że komputer nie jest w stanie odczytać kontekstu.
PS: Mylisz się myśląc, że:
a. Nie podejmuję logicznie świata.
b. że nic nie robię sobie z twojej gadki i nie wyciągam wniosków.
CO do funkcjonowania komputera, popraw mnie jeśli źle sadzę, że komputer nie jest w stanie odczytać kontekstu.
PS: Mylisz się myśląc, że:
a. Nie podejmuję logicznie świata.
b. że nic nie robię sobie z twojej gadki i nie wyciągam wniosków.
Re: Knowsabout
A co nazywasz komputerem? Bo sam komputer w tym odczytywaniu to robi tylko za liczydło.SaS TrooP pisze:CO do funkcjonowania komputera, popraw mnie jeśli źle sadzę, że komputer nie jest w stanie odczytać kontekstu.
Nigdzie nic takiego nie napisałem. Stwierdziłem tylko, że sam w swoich poprzednich wypowiedziach takim się nazywałeś.SaS TrooP pisze: PS: Mylisz się myśląc, że:
a. Nie podejmuję logicznie świata.
Zauważ, że nie dałem Ci konkretnego rozwiązania, tylko próbowałem nakierować, z czego wynika, że "pokładałem nadzieję w Tobie".SaS TrooP pisze: b. że nic nie robię sobie z twojej gadki i nie wyciągam wniosków.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Knowsabout
Ah, kiedyś ci może to wyjaśnię, bo to jest temat na dłuższy wywód 
Kombinowałem długo jak psychologicznie/biologicznie wyjaśnić ten podział jednocześnie nie usprawiedliwiając się, że nie jestem w stanie zrozumieć przedmiotów ścisłych.
W każdym razie dzięki za pomoc.

Kombinowałem długo jak psychologicznie/biologicznie wyjaśnić ten podział jednocześnie nie usprawiedliwiając się, że nie jestem w stanie zrozumieć przedmiotów ścisłych.
W każdym razie dzięki za pomoc.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
- ID Steam:
- ID gracza: 0
Re: Knowsabout
Sorki że odkopuje temat, ale zastanawiam się jak zrobić wyzwalacz, który aktywuje się, jeśli tylko konkretna osoba, albo jej grupa wie o jakimkolwiek przeciwniku (czyli 2 parametry funkcji zamienić by trzeba było miejscami, ale to niepoprawne). Chodzi o to, że nie zawsze ta sama osoba zbliży się to przeciwnika pierwsza, a to, że jedna grupa wie o przeciwniku, to niekoniecznie cała jej strona. Wiedza o przeciwniku nie jest przecież wzajemna, a niemożliwe chyba, żeby nie było możliwości zrobienia takiego skryptu.
Re: Knowsabout
same błędy w tym temacie.
komenda nie zwraca ilości osób, tylko w jakim stopniu(jakaś tam skala bisowa) "a" wie o "b".
"a knowsabout b" zadziała dobrze bez tego > 0, bo przyjęło się, że 0 to false, a wszystko inne true.
------------
krzychu:
jak jedna osoba z grupy wie coś o kimś to wie cała grupa, taki urok army.
metoda nieładna będzie taka:
zrób sobie wywalacz na całą planetę(hehe), aktywacja ci co mają być wykryci, odpal to jakoś thislist execvm "blabal.sqf"
komenda nie zwraca ilości osób, tylko w jakim stopniu(jakaś tam skala bisowa) "a" wie o "b".
"a knowsabout b" zadziała dobrze bez tego > 0, bo przyjęło się, że 0 to false, a wszystko inne true.
------------
krzychu:
jak jedna osoba z grupy wie coś o kimś to wie cała grupa, taki urok army.
metoda nieładna będzie taka:
zrób sobie wywalacz na całą planetę(hehe), aktywacja ci co mają być wykryci, odpal to jakoś thislist execvm "blabal.sqf"
Kod: Zaznacz cały
//petla co iles tam (mili)sekund
//druga petla po _this
if (leader kto_moze_wykres) knowsabout (_this select i)
{
hint "Hurrraa! wykryty!";
}
//koniec drugiej petli
//koniec petli
cfog skończył się na kill'em all
Re: Knowsabout
chyba, bo sam dodałeś następny:gremdek pisze:same błędy w tym temacie.
gremdek pisze:"a knowsabout b" zadziała dobrze bez tego > 0, bo przyjęło się, że 0 to false, a wszystko inne true.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
- ID Steam:
- ID gracza: 0
Re: Knowsabout
Dzięki, tylko mógłbyś napisać trochę szerzej jakie to pętle (pierwsza while, a druga for?). A poza tym jeśli ktoś jest w obrębie wyzwalacza wykryty, lub obecny (przy innym typie) to jak odwołać się do niego jako obiektu?
Z góry thx.
Z góry thx.