2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
No właśnie:
1. Robię misję, gdzie AI jedzie w konwoju. Problem jest taki, że ten konwój (pojazdy) nie działają jako jedna drużna. Niestety, wyniki są... smutne np. Urale próbują zabić BMP-2 uderzając w niego etc.
Czy ktoś wie co z tym zrobić?
2. W tej samej misji jest mgła i to taka dość niezła. Jednakże BMP-2 nie widzi przeszkód, a więc i mgły, która jest przeszkodą by ostrzelać i zniszczyć pojazdy Czedaków jedynke 2000 metrów z plusem. że tak zakończę swój post jak i ostatni: WTF?!
Czy ktoś możę mi to wytłumaczyć, bo AI jest nieco... dziwne.
1. Robię misję, gdzie AI jedzie w konwoju. Problem jest taki, że ten konwój (pojazdy) nie działają jako jedna drużna. Niestety, wyniki są... smutne np. Urale próbują zabić BMP-2 uderzając w niego etc.
Czy ktoś wie co z tym zrobić?
2. W tej samej misji jest mgła i to taka dość niezła. Jednakże BMP-2 nie widzi przeszkód, a więc i mgły, która jest przeszkodą by ostrzelać i zniszczyć pojazdy Czedaków jedynke 2000 metrów z plusem. że tak zakończę swój post jak i ostatni: WTF?!
Czy ktoś możę mi to wytłumaczyć, bo AI jest nieco... dziwne.
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
Kierowców pojazdów powiąż w jedną grupę i każ jej się posuwać w formacji kolumna z normalną prędkością.
Na mgłę nic nie poradzisz. AI jej nie widzi, podobnie jak trawy, więc dla komputera nie jest to żadna przeszkoda.
Można jedynie zmienić zachowanie konwoju na takie, żeby nie reagował na przeciwnika.
Opcje - never fire, Behavior safe, Combatmode (? chyba tak) blue.
To jest AI, a nie żywy człowiek i nie będzie się tak zachowywać. Może tylko udawać.
Na mgłę nic nie poradzisz. AI jej nie widzi, podobnie jak trawy, więc dla komputera nie jest to żadna przeszkoda.
Można jedynie zmienić zachowanie konwoju na takie, żeby nie reagował na przeciwnika.
Opcje - never fire, Behavior safe, Combatmode (? chyba tak) blue.
To jest AI, a nie żywy człowiek i nie będzie się tak zachowywać. Może tylko udawać.

-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
Można ustawić umiejętności AI na najniższy poziom. Wtedy ma problemy z wykrywaniem wroga itp.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
@Madrian - konwój niestety nie może być w jednej grupie.
@Centurion_94 - odpada. Ten BMP-2 ma potem dość ważną funkcję.
Naprawdę z mgłą nie da się nic zrobić? W OFP/Armie jakoś nie zauważyłem tego typu problemów.
@Centurion_94 - odpada. Ten BMP-2 ma potem dość ważną funkcję.
Naprawdę z mgłą nie da się nic zrobić? W OFP/Armie jakoś nie zauważyłem tego typu problemów.
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
Sas Troop - NIE KONWÓJ, TYLKO kierowcy. Pozostałych możesz przecież wsadzić jako cargo.
BMP, możesz przecież w każdej chwili odłączyć od grupy konwoju i połączyć jego załogę w nową grupę, która otrzyma nowe zadania i cele.
BMP, możesz przecież w każdej chwili odłączyć od grupy konwoju i połączyć jego załogę w nową grupę, która otrzyma nowe zadania i cele.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
Dzięki Kondor, ale to respawnuje mi konwój, a ja muszę 'połączyć' w jeden już istniejący ;/
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
Odłącz kierowców od ich grup i połącz w nową grupę.SaS TrooP pisze:Dzięki Kondor, ale to respawnuje mi konwój, a ja muszę 'połączyć' w jeden już istniejący ;/
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
to ja może powiem przy okazji o swoim problemie
chcę zrobić taką prostą rzecz:
policjanci podjeżdżają autem pod bramę opuszczonej fabryki , gdzie za skrzyniami pełnymi broni siedzi uzbrojona mafia , wysiadają i zaczajają się pod bramę, a potem atakują
oczywiście w tej zj***nej grze się NIE DA !!!!!
bo, kiedy tylko grupa policji zauważa wroga z daleka , ryczą "kontakt!" i wysiadają z wozu zamiast dojechać do końca waypointa, nieważne czy dam im zachowanie "bezpieczny" czy "beztroski" - tu przydałaby się opcja "ślepy&głuchy" !!!!! nie potrafią też objechać trasy terenem, muszą koniecznie drogą
a jak już wysiądą to potrafią walnąć się na glebę i tak leżeć zamiast iść do kolejnego waypointa
jest na to jakaś rada?????
chcę zrobić taką prostą rzecz:
policjanci podjeżdżają autem pod bramę opuszczonej fabryki , gdzie za skrzyniami pełnymi broni siedzi uzbrojona mafia , wysiadają i zaczajają się pod bramę, a potem atakują
oczywiście w tej zj***nej grze się NIE DA !!!!!
bo, kiedy tylko grupa policji zauważa wroga z daleka , ryczą "kontakt!" i wysiadają z wozu zamiast dojechać do końca waypointa, nieważne czy dam im zachowanie "bezpieczny" czy "beztroski" - tu przydałaby się opcja "ślepy&głuchy" !!!!! nie potrafią też objechać trasy terenem, muszą koniecznie drogą
a jak już wysiądą to potrafią walnąć się na glebę i tak leżeć zamiast iść do kolejnego waypointa
jest na to jakaś rada?????
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
@saladyn:
Problem z WP: Ustaw dokładnie waypointy policjantom(tzn.jak jadą po drodze to ok,ale kiedy mają zjechać na teren to ustaw WP gdzie kończy się jazda po drodze.Dalej prowadź ich WP co ok.90m).
Problem z widzeniem gangsterów: W inicie daj gangsterom(co spowoduje ,że gangsterzy będą niewidzialni dla botów,nazwij wszystkich jakoś,albo tylko dowódcę teamu.
Wstaw wyzwalacz zgrupowany z gliniarzami,i daj mu np.:"dowolny członek grupy";obecny.
W wyzwalaczu wpisz itd. ,albo (jeśli chcesz aby członkowie grupy gangstera1 mieli wyłączone setcaptive)
Jeśli gangsterzy przedwcześnie wykrywają gliniarzy zrób to samo,tylko ,że oprócz wyłączania setcaptive u gangsterów daj również u policjantów.
Co do kładania się na glebę zrób tak ,jeśli chcesz aby cywil był w ruchu oporu ,albo np. w EAST do teamu cywili dodaj kolesia z danej frakcji do jakiej mają przynależeć i daj mu najwyższy możliwy stopień(pułkownik,tak aby dowodził grupą),a w prawdopodobieństwie obecności daj na 0%.
Mam nadzieję ,że teraz będzie ci działać.
Problem z WP: Ustaw dokładnie waypointy policjantom(tzn.jak jadą po drodze to ok,ale kiedy mają zjechać na teren to ustaw WP gdzie kończy się jazda po drodze.Dalej prowadź ich WP co ok.90m).
Problem z widzeniem gangsterów: W inicie daj gangsterom
Kod: Zaznacz cały
this setcaptive true
Wstaw wyzwalacz zgrupowany z gliniarzami,i daj mu np.:"dowolny członek grupy";obecny.
W wyzwalaczu wpisz
Kod: Zaznacz cały
Gangsta1 setcaptive false;Gangsta2 setcaptive false
Kod: Zaznacz cały
{_x setcaptive false;} foreach units Gangster1
Co do kładania się na glebę zrób tak ,jeśli chcesz aby cywil był w ruchu oporu ,albo np. w EAST do teamu cywili dodaj kolesia z danej frakcji do jakiej mają przynależeć i daj mu najwyższy możliwy stopień(pułkownik,tak aby dowodził grupą),a w prawdopodobieństwie obecności daj na 0%.
Mam nadzieję ,że teraz będzie ci działać.
Re: 2 pytania zbiżone do sibie nt. AI
nie kumam wszystkiego co napisałeś - ja zrobiłem taki test: jeśli dupek1 ma setcaptive na true to moi żołnierze go nie widzą (jest dla nich neutralny, nawet jeśli strzela) , jeśli w kolejnym waypoincie daję to po ukończeniu waypointa oni zaczynają go widzieć jako wroga i strzelają
teraz pytanie : jak oznaczyć grupę ludzi jako podmiot wyzwalacza (nie wiem czy dość dobrze i dość niezrozumiale się wyraziłem
) - chodzi o to żebym nie musiał wpisywać każdemu gangsta z osobna setcaptive-a na true a potem na false, żebym nie musiał zapełniać kilku linijek w waypoincie bądź wyzwalaczu tekstem typu
Kod: Zaznacz cały
dupek1 setcaptive false
teraz pytanie : jak oznaczyć grupę ludzi jako podmiot wyzwalacza (nie wiem czy dość dobrze i dość niezrozumiale się wyraziłem

Kod: Zaznacz cały
gangsta1 setcaptive false; gangsta2 setcaptive false; ITD...