Zwracanie wartości zmiennej poleceniem hint

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Madrian
Posty: 60
Rejestracja: 23 marca 2009, 00:28
ID Steam:
ID gracza: 0

Zwracanie wartości zmiennej poleceniem hint

Post autor: Madrian »

Chciałbym, żeby polecenie "hint" (ramka z tekstem) wyświetlało mi zmieniającą się punktację.
W skrócie, mam kilka jednostek wroga. Śmierć każdej z nich ma warunek:
_punkty=++1 (wartość początkowa _punkty=0 )

I chcę, żeby po zabiciu każdego wroga, wyświetlało mi wartość zmiennej _punkty.
Niestety, polecenie "hint _punkty" zwraca mi błąd "zmienna lokalna użyta globalnie" czy coś takiego.
Jak to rozwiązać?

Czy da się wyświetlić ewentualnie taką zmienną poleceniem z grupy "chat"?, np. sidechat?
Choć wolałbym w ramce.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Zwracanie wartości zmiennej poleceniem hint

Post autor: Matte »

Wyświetlić wartość zmiennej możesz wszędzie, potrzebujesz do tego komendy format
http://community.bistudio.com/wiki/format
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Zwracanie wartości zmiennej poleceniem hint

Post autor: kondor »

Podkreślenie na początku identyfikatora zmiennej czyni ją zmienną lokalną jedynie w skrypcie, w którym została uzyta.
Gdzie używasz tego hinta? W wyzwalaczu? Jeśli tak, to musisz uzywać zmiennej globalnej (czyli bez podkreślnika na poczatku).
Madrian
Posty: 60
Rejestracja: 23 marca 2009, 00:28
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Zwracanie wartości zmiennej poleceniem hint

Post autor: Madrian »

Oj! Dzięki! Niby głupi błąd, a jakże wazny! :lol:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”