to po co skomplikowales rozwiązanie poprzez dodanie jeszcze jednej zmiennej i obiektu?Madrian pisze:Przecież to proste.
Ograniczanie gracza
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Re: Ograniczanie gracza
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Ograniczanie gracza
Kondor, chyba robię coś... źle
W Inicie daję jestSikanie = true
W skrypcie odpowiedzialnym za odejście żołnierza o nazwie arbanek daję jestSIkanie = false (wiem, że odwrotnie, ale tak mi wygodniej). Wywalacz to obługujący w warunku ma, że NIE MA być mnie i arbanka, ale ma być sikanie. Pozmieniałem teżw tym trochę, ale wyzwalacz ciągle odpala się na początku misji.

W Inicie daję jestSikanie = true
W skrypcie odpowiedzialnym za odejście żołnierza o nazwie arbanek daję jestSIkanie = false (wiem, że odwrotnie, ale tak mi wygodniej). Wywalacz to obługujący w warunku ma, że NIE MA być mnie i arbanka, ale ma być sikanie. Pozmieniałem teżw tym trochę, ale wyzwalacz ciągle odpala się na początku misji.
Re: Ograniczanie gracza
No co tySaS TrooP pisze:Kondor, chyba robię coś... źle![]()
nazwy zmiennych powinny mowic za co ta zmienna odpowiada. Jak zmieniasz znaczenie zmiennej na przeciwne niż nazwa wskazuje dodajesz jedynie sobie do głowy jeden stopień komplikacji więcej.
w init:
Kod: Zaznacz cały
jestSikanie = false; //no bo nie ma sikania jeszcze, no nie?
warunek wyzwalacza, który, jak rozumiem, ma się aktywować jak gracz opuści teren podczas sikania kumpla, który jest poza tym terenem:
Kod: Zaznacz cały
(not player in thislist) && (not arbanek in thislist) && jestSikanie
Kod: Zaznacz cały
(not player in thislist) && jestSikanie
to nawet można przeczytać po polsku (ten warunek wyzwalacza):
"uaktywnij wyzwalacz jeśli gracz opuścił teren i arbanek poszedł się odlać"
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Ograniczanie gracza
Wygląda na to, że nie działa.
Sikanie na false wchodzi w Inicie, który puki co wygląda tak:
W radiostacji jest sobie wyzwalacz, który aktywuje plik siki.sqf:
A od samego początku działa wyzwalacz:
gdzie "ja" to bohater.
Kombinowałem z różnymi aktywacjami. Od samego startu misji pojawia się błąd w rogu "error not: typ obiekt, potrzebny bool". Generalnie nie wiem czemu się pojawia, bo boolean jest określony, w innych skryptach też są. A potem gra tak jakby ignoruje skrypt i nic się nie dzieje.
Sikanie na false wchodzi w Inicie, który puki co wygląda tak:
Kod: Zaznacz cały
execVM "Briefing.sqf";
jestSikanie = false;
if (true) exitWith {};
Kod: Zaznacz cały
titlecut ["ciach","plain down",2];
sleep 6;
arbanek domove (getpos sikiplace);
arbanek setcombatmode "careless";
jestSikanie = true;
Kod: Zaznacz cały
(not ja in thislist) && jestSikanie
Kombinowałem z różnymi aktywacjami. Od samego startu misji pojawia się błąd w rogu "error not: typ obiekt, potrzebny bool". Generalnie nie wiem czemu się pojawia, bo boolean jest określony, w innych skryptach też są. A potem gra tak jakby ignoruje skrypt i nic się nie dzieje.
Re: Ograniczanie gracza
wygląda jakby "not" miał wyższy priorytet od "in", dlatego jestem fanem nawiasów; spróbuj:
Kod: Zaznacz cały
(not (ja in thislist)) and jestSikanie
Re: Ograniczanie gracza
spróbuj wpisaćSaS TrooP pisze:Wygląda na to, że nie działa.
Sikanie na false wchodzi w Inicie, który puki co wygląda tak:Kod: Zaznacz cały
execVM "Briefing.sqf"; jestSikanie = false; if (true) exitWith {};
Kod: Zaznacz cały
[]exec"Briefing.sqf";

Re: Ograniczanie gracza
Ja nie mieszam, tylko mówię co zauważyłem. Raz w skrypcie miałem 2 polecenia i przy zapisie z blebleVM.sqf drugie polecenie nie chciało się uruchomić i żeby nie przenosić to do sqs usunąłem po prostu dopisek VM i obydwie składnie się uruchamiały prawidłowo. Kropka, amen 

Re: Ograniczanie gracza
tyle, ze w srodku miales pewnie kod sqs, czyli burdel na maxa...
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Ograniczanie gracza
I z radością stwierdzam, że finalnie zajarzyło.
Nie mam 100% pewności jeszcze, ale powinno być OK. Kondorowi plusik za nieziemską cierpliwość.
Nie mam 100% pewności jeszcze, ale powinno być OK. Kondorowi plusik za nieziemską cierpliwość.
Re: Ograniczanie gracza
Właśnie, że nie! Mógłbym to udowodnić ale bym musiał znaleźć w którym to sqf było Miałem plik jakaśtamnazwa sqf a w plikukondor pisze:tyle, ze w srodku miales pewnie kod sqs, czyli burdel na maxa...
Kod: Zaznacz cały
cośtam cośtam
~3
cośtam2 cośtam2

nie wiem czemu tak się dzieje i muszę to jeszcze sprawdzić, bo raz tylko się na takim przypadku złapałem
