Ograniczanie gracza
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Ograniczanie gracza
Mam taką rzecz: Jak zrobić, żeby dany gracz przez jakiś czas nie mógł opuszczać sektora? (inaczej mission failed). Dodam, że wyzwalacz odpada, bo ten sektor początkowo nie istnieje, a wprowadzany jest tylko przez chwile.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Ktoś ma jakiś pomysł?
Re: Ograniczanie gracza
Nie rozumiem dlaczego wyzwalacz odpada? Przecież można dodać do warunku wyzwalacza jakąś flagę (w rozumieniu programistycznym, czyli zmienną logiczną), w rodzaju "terazSprawdzaj", lub bawić się z wyzwalaczem tworzonym i usuwanym dynamicznie.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Ograniczanie gracza
Więc jak to zrobić, by wyzwalacz był aktywowany przez 2 różne osoby, które nie sąw tej samej grupie?
Re: Ograniczanie gracza
ale aktywacja na obecność, czy nieobecność tych osób? Bo nie bardzo rozumiem jak Twój ostatni post ma się do pierwszego
Re: Ograniczanie gracza
Próbowałeś "Strona - nieobecny" - synchronizacja z wybranymi jednostkami?
Można dodać dodatkowy warunek, który będzie aktywowany po zezwoleniu na opuszczenie sektora. Kiedy warunek się spełni (lub nie) wyzwalacz pozwoli ludzikom opuścić miejsce.
W starym OFP, misje kampanii miały takie ograniczenia w stosunku do gracza - gdy opuszczał teren przewidziany przez mission makera, uruchamiał się wyzwalacz, dawał strzał z Kałacha, odbierał życie graczowi i wyświetlał komunikat - "zabił cię ukryty snajper".
Czasami było to robione tak, że teren gdzie gracz miał trzymać (_)(_) był otoczony wyzwalaczami wykrywającymi jego obecność. Gdy wszedł w wyzwalacz - to samo.
Można dodać dodatkowy warunek, który będzie aktywowany po zezwoleniu na opuszczenie sektora. Kiedy warunek się spełni (lub nie) wyzwalacz pozwoli ludzikom opuścić miejsce.
W starym OFP, misje kampanii miały takie ograniczenia w stosunku do gracza - gdy opuszczał teren przewidziany przez mission makera, uruchamiał się wyzwalacz, dawał strzał z Kałacha, odbierał życie graczowi i wyświetlał komunikat - "zabił cię ukryty snajper".
Czasami było to robione tak, że teren gdzie gracz miał trzymać (_)(_) był otoczony wyzwalaczami wykrywającymi jego obecność. Gdy wszedł w wyzwalacz - to samo.
- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Ograniczanie gracza
ewentualnie.
będzie sprawdzać czy obie jednostki znajdują się w obrębie wyzwalacza.
Kod: Zaznacz cały
kondor in thislist && matte in thislist
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Ograniczanie gracza
Tylko jest problem, że taki wyzwalacz na początku musi nie istnieć albo być gdzieś daleeeko na morzu. On wchodzi dopiero później. Nie mam pomysłu jak to zrobić ;/
Inaczej: Jest sobie miejsce, którego trzeba pilnować. W pewnym momencie jeden z żołnierzy stwierdza, że idzie się zurynować i włazi w las. Teraz ma działać wyzwalacz, który nie pozwoli graczowi iść za nim (bo po chwili też żołnierz zostaje zarąbany przez sabotażystów), a z militarnego punktu widzenia gracz nie może opuścić stanowiska. I tutaj jest problem z tym wyzwalaczem. Żołnierz z niego wychodzi, a gracz nie może. Tylko że zarówno wcześniej, jak i później gracz może swobodnie się przemieszczać.
Inaczej: Jest sobie miejsce, którego trzeba pilnować. W pewnym momencie jeden z żołnierzy stwierdza, że idzie się zurynować i włazi w las. Teraz ma działać wyzwalacz, który nie pozwoli graczowi iść za nim (bo po chwili też żołnierz zostaje zarąbany przez sabotażystów), a z militarnego punktu widzenia gracz nie może opuścić stanowiska. I tutaj jest problem z tym wyzwalaczem. Żołnierz z niego wychodzi, a gracz nie może. Tylko że zarówno wcześniej, jak i później gracz może swobodnie się przemieszczać.
Re: Ograniczanie gracza
No toż Ci zostało napisane, żebyś dodał do warunku zmienną logiczną (nazwaną wtedy "terazSprawdzaj", teraz możesz nazwać ją "jestSikanie")
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Ograniczanie gracza
A ja zawsze robiłem misje metodą stricte domową i dopiero teraz zabrałem się za .sqfy.
Szczerze? NIe mam nai troche w ty wprawy i nie umiem sobie zobrazować użycia tego.
Szczerze? NIe mam nai troche w ty wprawy i nie umiem sobie zobrazować użycia tego.
Re: Ograniczanie gracza
1. Stwórz warunek ogólny na obecność, czy nieobceność (- bo już nie wiem, co chcesz sprawdzać), który działa zawsze, nawet wtedy, gdy nie chcesz, czyli:
czy tam
2. żeby działało powyższe tylko w pewnym okresie czasu dodaj zmienną logiczną, która włącza/wyłącza sprawdzanie:
czy tam
3. musisz zadbać wówczas tylko o zmienianie zmiennej jestSikanie - na początku false, w czasie sikania true, a później znów false
Kod: Zaznacz cały
kondor in thislist && matte in thislist
Kod: Zaznacz cały
(not (kondor in thislist)) && (not (matte in thislist))
Kod: Zaznacz cały
kondor in thislist && matte in thislist && jestSikanie
Kod: Zaznacz cały
(not (kondor in thislist)) && (not (matte in thislist)) && jestSikanie
Re: Ograniczanie gracza
Przecież to proste.
Gracz wchodzi w obszar, z którego mu nie wolno odejść - Spełnia się warunek1 (np. jesttutaj1=true)
W miejscu, gdzie ma stać gracz umieść dowolny obiekt (nawet kępkę trawy) i nawij go np. "tutajstoj".
Gdy zolnierz odchodzi naprawic hydraulikę, jednocześnie spełnia drugi warunek np: odszedl1=true.
Teraz tylko wyzwalacz działajacy ciągle, z warunkami:
"jesttutaj1 AND odszedl1 AND (player distance tutajstoj > 10) AND (not koniecstania)"
Powiedzmy, że gdy ten wzywalacz zadziała, czyli gdy Zołnierz dojdzie na stanowisko, drugi odejdzie, i gracz się oddali na więcej niż 10m od stanowiska - wyświetli się napis: "Ty baranie opuszczasz stanowisko! Wracaj!"
Drugi wyzwalacz:
"jesttutaj1 AND odszedl1 AND (player distance tutajstoj > 15) AND (not koniecstania)"
Jak odejdzie ponad 15m
"Opuściłeś stanowisko" - koniec misji.
Gdy już tamten żołnierz zginie i może się gracz oddalić, uruchamiamy warunek koniecstania=true) i oba powyższe wyzwalacze przestają działać.
Inna możliwość, to unieruchomić gracza, odbierając mu zdolność ruchu, albo włączyć na ten moment film z odchodzącym żołnierzem.
Gracz wchodzi w obszar, z którego mu nie wolno odejść - Spełnia się warunek1 (np. jesttutaj1=true)
W miejscu, gdzie ma stać gracz umieść dowolny obiekt (nawet kępkę trawy) i nawij go np. "tutajstoj".
Gdy zolnierz odchodzi naprawic hydraulikę, jednocześnie spełnia drugi warunek np: odszedl1=true.
Teraz tylko wyzwalacz działajacy ciągle, z warunkami:
"jesttutaj1 AND odszedl1 AND (player distance tutajstoj > 10) AND (not koniecstania)"
Powiedzmy, że gdy ten wzywalacz zadziała, czyli gdy Zołnierz dojdzie na stanowisko, drugi odejdzie, i gracz się oddali na więcej niż 10m od stanowiska - wyświetli się napis: "Ty baranie opuszczasz stanowisko! Wracaj!"
Drugi wyzwalacz:
"jesttutaj1 AND odszedl1 AND (player distance tutajstoj > 15) AND (not koniecstania)"
Jak odejdzie ponad 15m
"Opuściłeś stanowisko" - koniec misji.
Gdy już tamten żołnierz zginie i może się gracz oddalić, uruchamiamy warunek koniecstania=true) i oba powyższe wyzwalacze przestają działać.
Inna możliwość, to unieruchomić gracza, odbierając mu zdolność ruchu, albo włączyć na ten moment film z odchodzącym żołnierzem.