Misja z jeńcami

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Misja z jeńcami

Post autor: Furman »

Witam.Mam pewien kłopot.Aktualnie robię misję z jeńcami(dwóch oficerów USA) chcę zrobić tak żeby przez ten czas kiedy przedostaję się z lotniska do miejsca gdzie są przetrzymywani oficerowie,oficerowie ci nie byli atakowani przez rosjan stojących koło budynku,i żeby po prostu w tym budynku siedzieli(najlepiej by było gdyby po wejściu do buynku zamknęli drzwi).Po zabiciu strażników,oficerowie mają dołączyć się do mojej grupy(i chcę abym nimi dowodził),później sam sobie już kliknę na rozkaz podniesienia broni po ruskich.I jeszcze jeden problem-chcę abym po wykonaniu celu mógł wezwać helikopter/helikopter przyleciał na dane miejsce,wylądował i czekał.
Wiem ,że niektóre rzeczy były już na forum,jednak połączenie tego w całość to już dla mnie spory problem.
Goodman
Posty: 12
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 09:09
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Misja z jeńcami

Post autor: Goodman »

A czym robisz?
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Misja z jeńcami

Post autor: SaS TrooP »

Jeńcom wpisz komendę "this setcaptive true". To spowoduje że nie będą widoczni dla rosjan. Gdy Janksi znajdą się w bliskości z jeńcami, w wyzwalaczu który aktywuje się uruchomi wpisz:

Kod: Zaznacz cały

[jeniec1,jeniec2] joingroup gracz; jeniec1 setcaptive false; jeniec2 to samo
Narazie wszystko jasne?

Helikopter chcesz wezwać przez radio czy przez aktywację wyzwalacza jak dotrzesz do jakiegoś punktu?
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Misja z jeńcami

Post autor: seba200 »

a jak to jest z siadaniem albo podniesione rece?
to np. nie dziala - This switchmove "EffectStandSitDown";
to tez nie dziala - Soldier1 SwitchMove "FXStandSur" ; - rece za glowa lub w gorze

macie jakis pomysl?
Obrazek
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Misja z jeńcami

Post autor: Furman »

@up: sproboj tak:

Kod: Zaznacz cały

Kapitan playAction "SitDown"
ja to daje na przyklad "na ruch do" pozniej "skryptowany" i w uruchamianiu to wklejam.
@SaS troop:Jesli chodzi o ten kod który podaleś,coś nie chce działać

Kod: Zaznacz cały

[jeniec1, jeniec2] joingroup gracz; jeniec1 setcaptive false; jeniec2 setcaptive false;
wpisałem i wyświetla się błąd "brak ;".
Co do heli wolałbym żeby helikopter był wzywany przez radio,po wcisnieciu klawisza od wezwania helikoptera,pojawialby sie krotki dialog i helikopter lecialby do ustalonego miejsca,tam czekal na moją drużynę,po czym odlatywalby na lotnisko i tam by ladowal,po czym cala zaloga helikoptera wysiadala.
Jesli tak sie nieda/jest to cholernie skomplikowane,zrobię poprostu synchronizację wyzwalacza z punktem trasy heli.
I jeszcze powiedz mi jak zrobic zeby moja druzyna bylaby okreslona jako "radio alfa/beta(wszystko jedno)",bo jesli wstawię wyzwalacz w punkcie w ktorym ma wejsc moja drużyna (zachod-obecny) to wykryje mi oficerow ,odrazu dolaczą do grupy,i beda mieli na setcapivity false.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Misja z jeńcami

Post autor: SaS TrooP »

@seba200 - nie znam na razie spisu animacji, musisz takiego poszukać.

@Furman - czy ty na pewno nazwałeś jednostki np. gracza "gracz" a jeńców "jeniec1" i "jeniec2"?
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Misja z jeńcami

Post autor: Furman »

Rzecz w tym,że sprawdzałem to już parę razy-co do wstawiania próbowałem wstawiać poprzez waypoint "skryptowany";"przy aktywacji" w wyzwalaczu;i jeszcze w wyzwalaczu użyłem [] exec
wszystkie 3 sposoby nie działają,nie wiem o co biega.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Misja z jeńcami

Post autor: SaS TrooP »

Furman, ty masz masz to zrobić tak:
Wstawiasz wyzwalacz który obejmuje "pobliże" tych jeńców, obszar na jaki masz się do nich zbliżyć. Warunk nie stawiasz. W inicie tych jeńców wpisujesz i m tę komendę setcaptive i nazywasz tych jeńców jeniec1 i jeniec2. Wyzwalacz łączysz z sobą, żebyś tylko ty go aktywował i nazywasz siebie "gracz". W Aktywacji tego wyzwalacza wpisujesz to co ci podałem, a jak nie ruszy to:

[jeniec1, jeniec2] join gracz; jeniec1 setcaptive false; jeniec2 setcaptive false;

Musi działać.
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Misja z jeńcami

Post autor: Furman »

Dzięki,zaraz zobaczę.
@edit:sprawdzałem ,przed sekundą-działa.Teraz wyjaśnij,mi proszę z tym helikopterem.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Misja z jeńcami

Post autor: SaS TrooP »

Wstaw wyzwalacz, aktywacja RADIO ALPHA. W polu tekst wpisz np. "Wezwij helikopter". Radio masz załatwione. Helikopter wstaw gdzieś daleko i daj mu waypoint blisko siebie. A potem daj następny WP miejscu gdzie chcesz by wylądował. W aktywacji tego waypointa wpisz:

Kod: Zaznacz cały

helikopter land "LAND"
Co zmusi go do wylądowania. Możesz zamiast "LAND" użyć także "GET IN". To zmusi helke do lądowania. W Aktywacji wyzwlacza z radio alpha wpisz gracz exec "rozmowa.sqs";

Stwórz plik .sqs:

Kod: Zaznacz cały

gracz sidechat "tutaj wpisz jakaś kwestię";
~10
helkopter sidechat "i tutaj też";
~10
; i tak ile wolisz
~10 oznacza zatrzymanie skryptu na 10 sekund. Na koniec połącz WP obok helikoptera (ten pierwszy) przy pomocy klawisza F5 z wyzwalaczaem radia alpha.

Wydaje się to skomplikowane, ale to bardzo proste :D
Jak czegoś nie rozumiesz to ew. napisz na GG czy Xfire, albo ci template'a zrobie.
Awatar użytkownika
Furman
Posty: 84
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 14:08
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Misja z jeńcami

Post autor: Furman »

Wszystko rozumiem,jeszcze dorzucę parę rzeczy i odpalam.
Wielkie dzięki :dworship
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”