Ewakuacja helikopterem

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Ewakuacja helikopterem

Post autor: Zgedi »

Zrobiłem tak
Wstawiłem heli i jednostkę do ewakuacji.Potem wstawiłem helipad.Helikopter dostał punkt trasy na helipadzie z komendą "załaduj" i skrypt "heli land "land".Później dałem punkt trasy do którego ma odlecieć heli pod warunkiem że "ja in heli".
No i problem jest tego typu,że heli podlatuje na miejsce ewakuacji z tym,że ląduje i gasi silnik a jak już do niego wsiądę to nie rusza do punktu wskazanego przeze mnie.
Interesują mnie dwie rzeczy.
Jak zrobić żeby heli wylądował i nie gasił silnika tylko czekał a daną jednostkę z włączonym i co zrobić,żeby odleciał do wyznaczonego punktu po tym jak jednostka przeznaczona do ewakuacji będzie już na jego pokładzie
W OFP jakoś łatwiej to było zrobić :)
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Matte »

heli land "land"
Byłeś blisko ; )
http://community.bistudio.com/wiki/land

Co do drugiego. W punkcie trasy, który ma wpisaną komendę land. Ustawiasz warunek np. unitsTaken. Następnie skryptem/wyzwalaczem stawiasz warunek. Romek in Helenka. który wykona unitsTaken = true.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Zgedi »

Nie chce zakładać nowego tematu to dopsize się tu.
Jak zrobić żeby jednostka wykonała akcje pod warunkiem,że druga będzie od niej w określonej odległości?
a distance b<100 coś nie działa i nie wiem jaki jest zamiennik w armie
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Artek3333 »

Zgedi pisze:Nie chce zakładać nowego tematu to dopsize się tu.
Jak zrobić żeby jednostka wykonała akcje pod warunkiem,że druga będzie od niej w określonej odległości?
a distance b<100 coś nie działa i nie wiem jaki jest zamiennik w armie
Jak nie działa, jak przecież działa :o
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Zgedi »

No ok,tylko,że ja chce tej komendy użyć w taki sposób,że tekst ma się wyświetlić jak będą w danej odległości od jednostki
Wstawiłem wyzwalacz w warunku dałem "a distance b<2" A przy aktywacji jest a sidechat "tekst".
I nie trybi
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Artek3333 »

ale problem nie jest w x distance xx>2 tylko w czymś innym. komenda distance działa, szukaj problemu z pojawieniem się tekstu. zamiast tekstu daj w wyzwalaczu utwór muzyczny a zobaczysz, że muzyka się włącza. Ja tak zawsze sprawdzam, przez muzykę czy wyzwalacz się aktywuje.
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Zgedi »

Ku*wa muzyka też nie działa.Albo ja się stary robię,albo coś tu nie tak.Wstawiłem triger z muzyką żeby aktywowało na kogokolwiek,wchodzę a tam lipa...cisza
Awatar użytkownika
Vari
Posty: 46
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 16:50
ID Steam:
Numer GG: 1022354
ID gracza: 0

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Vari »

Przepraszam, że odkopuję temat, ale mam problem z lądowaniem helikoptera, a nie sądzę, że warto zakładać nowy.
Mam helikopter heli1 i dwie jednostki: plyr1 i plyr2. Ustawiłem lądowisko, dałem na nie waypoint "załaduj" i skrypt <<heli1 land "get in">>, a dalej waypoint z warunkiem unitsTaken. Próbowałem to robić wyzwalaczem: Warunek: <<plyr1 in heli1 and plyr2 in heli1;>> i Przy aktywacji: <<unitsTaken = true;>>. Heli1 leciał od razu do drugiego WP.
Sprawdzałem jeszcze, jak zachowa się heli1, kiedy wydam mu komendę <<heli1 land "land">> i nie lądował, tylko wisiał w powietrzu. Helipad to jest to, co przetłumaczono na "lądowisko"?
Mecze się już drugi dzień, więc postanowiłem zapytać. Dodam, że jestem początkujący i prosiłbym, żeby ktoś wytłumaczył mi przy okazji "czemu tak, a nie inaczej". Z góry dziękuję za pomoc.
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: krzysiek2222 »

Helipad jest w jednostkach: Pusty->Przedmioty->H (może być H cywilny, H niewidzialny itp.). Możesz dać ten warunek ply1 in heli and plyr2 in heli w punkcie załaduj. Powinno wtedy wszystko działać.
Awatar użytkownika
Vari
Posty: 46
Rejestracja: 15 stycznia 2010, 16:50
ID Steam:
Numer GG: 1022354
ID gracza: 0

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: Vari »

Przed chwilą udało mi się samemu zrobić :P Nie użyłem H, tylko pusty - logika gry - lądowisko... I działa :) A warunek dałem w WP kawałek za WP załaduj, bo inaczej nie załadowałby, nim nie będzie w nim plyr1 i 2. land "get in" wrzuciłem nie do pola skrypt, jak kolega u góry napisał, tylko do "Przy aktywacji" w WP. Mimo wszystko dzięki za odpowiedź.
Jak dałem warunek, który podałeś poniżej, heli poleciał zanim wsiadłem i zarył w ziemię :)
Ostatnio zmieniony 19 stycznia 2010, 22:13 przez Vari, łącznie zmieniany 2 razy.
krzysiek2222
Posty: 77
Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Ewakuacja helikopterem

Post autor: krzysiek2222 »

Do pola skrypt można wrzucać tylko skrypty zewnętrzne. Pojedyncze komendy powinny być w polu przy aktywacji. Co ciekawe czynności związane z punktem nawigacyjnym powinny zostać wykonane przed spełnieniem warunku, a komendy przy aktywacji po spełnieniu tego warunku. A co do zarywania, to podobno zmieniono to w ostatnim patchu, jednak zdarza się dalej jakaś katastrofa. Trzeba ustawić flyInHeight= wysokość i wstawiać H tam gdzie ma wylądować, bo inaczej lądowanie i start helikoptera są bardzo denerwującymi elementami misji dla jej projektanta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”