Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

jacopp
Posty: 3
Rejestracja: 21 lipca 2009, 06:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: jacopp »

Witam
Ostatnio stałem się posiadaczem ArmA2
Chciałem zrobić prostą misję żeby zagrać przez neta z bracikiem
Ale po każdym zabiciu gra nie robi respawnu gracza na mapę, czytałem ze należy dodać do skryptu misji kod dot. respawnu. Ale nie mam zielonego pojecia jak i gdzie
Wklejam kod pliku misji:

Kod: Zaznacz cały

version=11;
class Mission
{
	addOns[]=
	{
		"cacharacters2",
		"CATracked",
		"utes",
		"CATracked2_T90"
	};
	addOnsAuto[]=
	{
		"CATracked",
		"CATracked2_T90",
		"utes"
	};
	randomSeed=1915650;
	class Intel
	{
		startWeather=0.40000001;
		forecastWeather=0.25;
		year=2008;
		month=10;
		day=11;
		hour=14;
		minute=20;
	};
	class Groups
	{
		items=8;
		class Item0
		{
			side="WEST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={3327.7454,19,3614.7488};
					id=0;
					side="WEST";
					vehicle="M1A1";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
		class Item1
		{
			side="EAST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={4137.9565,18.579557,3728.4814};
					id=1;
					side="EAST";
					vehicle="T90";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
		class Item2
		{
			side="EAST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={4150.0703,18.718496,3711.7087};
					id=2;
					side="EAST";
					vehicle="T90";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
		class Item3
		{
			side="EAST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={4132.6763,18.687208,3708.6028};
					id=3;
					side="EAST";
					vehicle="T90";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
		class Item4
		{
			side="EAST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={4153.4863,19.077744,3731.2766};
					id=4;
					side="EAST";
					vehicle="T90";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
		class Item5
		{
			side="WEST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={3325.571,19,3633.6958};
					id=5;
					side="WEST";
					vehicle="M1A1";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
		class Item6
		{
			side="WEST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={3307.2451,19,3612.575};
					id=6;
					side="WEST";
					vehicle="M1A1";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
		class Item7
		{
			side="WEST";
			class Vehicles
			{
				items=1;
				class Item0
				{
					position[]={3304.1394,19,3630.2788};
					id=7;
					side="WEST";
					vehicle="M1A1";
					player="PLAY CDG";
					leader=1;
					skill=0.60000002;
				};
			};
		};
	};
	class Markers
	{
		items=2;
		class Item0
		{
			position[]={3280.1416,19,3604.4082};
			name="Respawn_usa";
			type="Empty";
		};
		class Item1
		{
			position[]={4167.1079,19.293928,3719.3567};
			name="Respawn_zsrr";
			type="Empty";
		};
	};
};
class Intro
{
	addOns[]=
	{
		"utes"
	};
	addOnsAuto[]=
	{
		"utes"
	};
	randomSeed=137445;
	class Intel
	{
		startWeather=0.40000001;
		forecastWeather=0.25;
		year=2008;
		month=10;
		day=11;
		hour=14;
		minute=20;
	};
};
class OutroWin
{
	addOns[]=
	{
		"utes"
	};
	addOnsAuto[]=
	{
		"utes"
	};
	randomSeed=612388;
	class Intel
	{
		startWeather=0.40000001;
		forecastWeather=0.25;
		year=2008;
		month=10;
		day=11;
		hour=14;
		minute=20;
	};
};
class OutroLoose
{
	addOns[]=
	{
		"utes"
	};
	addOnsAuto[]=
	{
		"utes"
	};
	randomSeed=15240435;
	class Intel
	{
		startWeather=0.40000001;
		forecastWeather=0.25;
		year=2008;
		month=10;
		day=11;
		hour=14;
		minute=20;
	};
};
Proszę o podpowiedź jak i gdzie to dodać.
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: JonPL »

Jeśli nic się nie zmieniło to via wpis w tworzonym (w katalogu misji) np. na tę okazję pliku description.ext*, i ew. określając markerem w misji punkt respawnu (gdy respawn jest typu BASE);

*Bodaj coś jak...
respawn=INSTANT;
respawndelay=5;
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
jacopp
Posty: 3
Rejestracja: 21 lipca 2009, 06:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: jacopp »

oki więc zrobiłem jak napisałeś
Utworzyłem plik description.ext i wpisałem do niego
respawn=3;
respawndelay=5;

Respawn działa, ale jeszcze jak zrobić żeby zawsze odradzać się koło swoich jednostek bo zdarza się że pojawiam się koło jednostek przeciwnika i odwrotnie.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: Trance »

Chyba musisz bardziej sprecyzować, bo nie wiem, co dokładnie chcesz osiągnąć...
Obrazek
jacopp
Posty: 3
Rejestracja: 21 lipca 2009, 06:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: jacopp »

ok
jak radzileś dodałem 2 markery nazwałem je Base_usa i Base_zsrr

tylko nie wiem jak teraz sprecyzować żeby respawn robił się w jednym miejscu cały czas, tzn żebym pojawiał się koło swoich pojazdów
a tak czasami wyrzucało mnie koło pojazdów przeciwnika
RemikBB
Posty: 4
Rejestracja: 30 stycznia 2010, 23:59
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: RemikBB »

Witam, mam problem. Probowalem robic tak jak jest napisane i wogole, lecz no nie potrafie zrobic respa.. Moje pytanie brzmi czy ktos moglby sie poswiecic i napisac doslownie wszystko po kolei od poczatku jak zrobic te respy co gdzie wpisywac i co gdzie tworzyc, ogolnie wszystko no;) i jak zrobic respy pojazdow xD

z gory dzieki:)))
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: SaS TrooP »

Najprostszy respawn ludzi:
Tworzysz marker na mapie, który nazywasz Respawn_west/east (dla Resów bodaj guer). To wszystko.

Pojazdy:
z prostszych rozwiązań sugeruje takie coś:

Kod: Zaznacz cały

//////////////////////////////////////////////////////////////////
// Function file for Armed Assault
// Created by: SaS TrooP & Odin
//////////////////////////////////////////////////////////////////


//this addEventHandler ["killed",{_this exec "uaz1spawn.sqs"}] - dodaj do initu
//hint "works" - ew. sprawdzenie
west_com sidechat "UAZ HAS BEEN DESTROYED!!! THE NEW ONE WILL SPAWN IN 3 MINUTES!!!"; //jednostka west_com informuje o zniszczeniu pojazdu

sleep 180; //wstrzymujemy skrypt na 180 sekund

_vehicle = "UAZ_CDF" createVehicle getMarkerPos "uaz1spawn"; //UAZ_CDF to nazwa klasowa pojazdu, który tworzy sie w pozycji markera uaz1spawn
_uaz1killed = _vehicle addEventHandler ["killed", {_this execvm "uaz1spawn.sqf"}]; //nowo zrespionej jednostce dopisujemy eventhandlera tego samego, co w inicie pierwszej, by respawn był wielokrotny.

if (true) exitwith {};
To jest skrypt .sqf. Musi zostać odpalony poprzez wpis w inicjacji jednostki w edytorze:

Kod: Zaznacz cały

this addEventHandler ["killed",{_this exec "uaz1spawn.sqs"}]
Działa, sprawdzon, tylko nie zapomnij o markerze.
RemikBB
Posty: 4
Rejestracja: 30 stycznia 2010, 23:59
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: RemikBB »

Dzieki wielkie;) a jeszcze jedno: a gdzie dokladnie stworzyc to Description.ext? bo bez tego to chyba ani rusz, prawda?
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: SaS TrooP »

Wrzucasz do folderu z misją.
Użyj programu ArmA Edit + jego rozszerzenie pod Armę 2, żeby wygodniej redagować.

http://www.armaholic.com/page.php?id=1455
http://www.armaholic.com/page.php?id=8354
RemikBB
Posty: 4
Rejestracja: 30 stycznia 2010, 23:59
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: RemikBB »

Dobra Respa zrobilem i dziala teraz tylko potrzebuje wiedziec co zmienic w jednostkach zeby byly widoczne jak juz zaloze server i mapke wczytuje. Bo normalnie w edytorze sa a jak chce na MP pociupac to nie ma.. tylko jedna jednostka.. Kiedys mi sie udalo ale zapomnialem jak to bylo:P
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Edytor i dodawanie punktu respawn, jak zrobić

Post autor: SaS TrooP »

Ustawiasz ich status na grywalny. Tam, gdzie wybierasz gracza.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”