ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

Ale jednak nie są one w zestawie, prawda? Główny kontroler to pad.
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Matte »

Forrestal pisze:Mozna podpiac klawiature i myszke do xboxa :)
Chyba się przekonam do konsol ; )
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Jajcor
Posty: 116
Rejestracja: 03 lipca 2008, 14:06
ID Steam:
Numer GG: 7138111
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jajcor »

A ja mam głupie pytanko... Czy ktoś wie kiedy wyjdzie Arma 2 w Polsce?? Bo na stronie LEMu nie ma żadnych wiadomości :no
_________________
Virtual Battle #1 Veteran
Obrazek
Awatar użytkownika
BI-EJ
Posty: 16
Rejestracja: 22 lutego 2008, 16:06
ID Steam:
Numer GG: 9513602
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: BI-EJ »

Jajcor pisze:A ja mam głupie pytanko... Czy ktoś wie kiedy wyjdzie Arma 2 w Polsce?? Bo na stronie LEMu nie ma żadnych wiadomości :no
Dzisiaj gdzieś na jakiejś stronie o grach (jakaś duża była, ale nie pamiętam jaka ;)) przeczytałem że lipiec 2009.
Awatar użytkownika
Jajcor
Posty: 116
Rejestracja: 03 lipca 2008, 14:06
ID Steam:
Numer GG: 7138111
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jajcor »

No to pięknie kur.. pięknie :rant
_________________
Virtual Battle #1 Veteran
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SaS TrooP »

Dlaczego? ArmA 2 jest grą bez większych bugów (jak ktoś się spodziewał, że German release będzie cudny to głupi jest) i do lipca powinny już być dodane poprawki i mieć w pełni działający produkt.
Awatar użytkownika
Jajcor
Posty: 116
Rejestracja: 03 lipca 2008, 14:06
ID Steam:
Numer GG: 7138111
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jajcor »

A przez 1,5 miesiąca będę zazdrościł innym tak? :rox
_________________
Virtual Battle #1 Veteran
Obrazek
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Dawidson »

Jak bym chciał być chamski jak wydawca którym jest lem to bym zassał z RS-a ArmA2 bo już jest dostępna.
Rozumiem że niby to czekają na wersję "finalną" i taką niby chcą nam wcisnąć ale do kur... nędzy żeby żadnej wiadomości kiedy i co się z wersją PL dzieje to już grube przegięcie pały w/g mnie.
Marketing lemu się świetnie sprawuje w informowaniu zainteresowanych kiedy i gdzie można będzie kupić ich produkt :dworship
Obrazek
RIDER
Awatar użytkownika
Mirage
Posty: 254
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 22:02
ID Steam:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Mirage »

To, że LEM wspomina (a właściwie gdzieś w portalach z grami pojawiają się takie teoretyczne informacje) o premierze A2 na przełomie: czerwiec/lipiec 2009 nie musi wcale oznaczać, że właśnie wtedy gra pojawi się w sklepach. "Profesjonalizm" tej firmy - jaki jest - wszyscy wiemy. Na swojej stronie internetowej są łaskawi podać "ROK 2009". Nawet nie ma przybliżenia w stylu miesiąca, bądź też kwartału. Dlatego nie nastawiałbym się, że gra pojawi się w sklepach za miesiąc. Być może nawet NIE WIEDZĄ, kiedy gra będzie dostępna w sprzedaży. A z kolei nie chcąc się kompromitować i przesuwać premiery z miesiąca na miesiąc, wolą napisać "2009" i mają to wszystko w głęboko w czterech literach - zarówno BIS, jak i polską scenę. Wolą zajmować się MW2 czy Prototype :o Dlatego lepiej się nie nastawiać, że premiera w PL będzie 'niebawem', bo wszyscy srodze się na tym zawiedziemy (nie pierwszy raz z resztą?).
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

W nowo wydanej wersji PL będzie dostępny najnowszy patch do arma 2 - v. 1.14 :D
Awatar użytkownika
Mirage
Posty: 254
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 22:02
ID Steam:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Mirage »

Kilka słów ode mnie na podstawie niemieckiej wersji. Na konfiguracji C2D 2.66 Ghz, 9800GT, 2x2GB RAM około 50 FPS na medium, około 30 FPS na high. Na temat wrażeń nie mam zamiaru zbytnio się wypowiadać, bo jeszcze sporo musze pogonić po wyspie i pograć w misje, żeby sobie wyrobić opinię. Krótko mogę powiedzieć, że jest ciekawie (biorąc pod uwage, że nastawiony byłem dość pesymistycznie).

Nie byłbym sobą, gdybym swoich pierwszych odkryć nie dokonywał w edytorze, a właściwie w plikach misji. Zacznijmy od tego, że wszystko (SP, MP, Kampania, Trening, Armory) mamy spakowane w pliku missions.pbo. Nie ma w grze folderu o nazwie "missions", tak jak było przy OFP czy A1. Kiedy już rzuciłem okiem do folderu z dowolną misją SP czy to kampanii zostałem delikatnie mówiąc zszokowany. Otóż w bardziej rozbudowanych misjach pojawia się większość plików z rozszerzeniem "fsm". Drążąc dalej zacząłem szperać na wiki BISu i dotarłem do czegoś takiego jak: Finite State Machine. Analizujcie i staracie się to zrozumieć (u mnie już ciężko, spać się chce :)). Mi w pierwszej chwili wydawało się, że BIS wpadł na genialny pomysł tworzenia AI dokładnie pod misję. Nie ma w grze jednego, stałego AI. Z pomocą takich plików (cholera wie w jaki sposób to robią) można sobie skonfigurować AI pod daną misję, czyli skonfigurować zachowanie AI w zależności od tego, co dzieje się podczas misji. To pierwszy punkt dzisiejszej autopsji. Jest jeszcze drugi.

W końcu briefingi są rozbudowane, podzielone na sekcje, do tego można wybierać sobie "główny cel". Szkoda tylko, że kompletnie nie wiem w jaki sposób tworzy się w misji briefingi! Zaglądając do folderu z misją - owszem, mamy plik "briefing", ale znajdują się tam tylko dwa krótkie debriefingi i to wszystko. Przekopałem cały folder z misją, wszystkie pliki i...nic! W jaki sposób zrobić taką odprawe przed misją i gdzie to się ukrywa już w samych plikach pozostaje niewiadomą.

Mam wrażenie, że dla BIS rozbudował pole do popisu wielu missionmakerom. Obawiam się jednak, że bez konkretnych narzędzi będzie bardzo ciężko zrobić dobrą misję do A2. Ciąg dalszy jutro...
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”