ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
- Rafael3D
- Posty: 440
- Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
- ID Steam:
- Numer GG: 11844
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: UK
Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
kolejna obsuwa ArmaII: przesunięcie wydania z 29 maja na 26 czerwca
Ciekawy post z forum BISu dot. wymagań sprzętowych dwójki:
"Anybody here who desperately wants to upgrade their system.
Like said above, the Core i7 is the way to go.
Not because it's multicore and Hyperthreading-enabled, but it's instruction set has been extended.
So, you get more instructions per clocktick. Never ever believe the clockspeed hype.
A single core of the 2,66 GHz Core i7 920 is still miles faster than a Pentium 4 3,73 GHz Extreme Edition, even without the use of the SIMD extension.
Especially the NUMA architecture and the interconnect result in higher bandwidth and lower latency.
So bottlenecking won't be a problem, until the PCI Express 2.0 x32 standard will be released.
Even if Armed Assault 2 was a singlethreaded application, you'd still outperform most high clocked processors with an entry level i7.
In Windows 7, the CPU aids the GPU if it has enough resources through WARP calls.
Enough reasons to go SMT, or at least to upgrade to newer standards."
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/i ... 6814;st=30
hoho, czyżby faktycznie dopiero i7 pokazał pazurki w ArmaII? Na dzień dzisiejszy (marzec) jego cena jest kompletnym nieporozumieniem, ale w przeciągu nadchodzących miesięcy w wyczekiwaniu nowej army/ofp cena zapewne ulegnie znacznej redukcji. Nie zapominajmy o nowych PhenomachII od AMD, jeśli wydajność 3 lub 4-rdzeniowca będzie w granicach obecnego core2/4 intela, może być nieźle (przy cenie ok. 150 USD).
Ciekawy post z forum BISu dot. wymagań sprzętowych dwójki:
"Anybody here who desperately wants to upgrade their system.
Like said above, the Core i7 is the way to go.
Not because it's multicore and Hyperthreading-enabled, but it's instruction set has been extended.
So, you get more instructions per clocktick. Never ever believe the clockspeed hype.
A single core of the 2,66 GHz Core i7 920 is still miles faster than a Pentium 4 3,73 GHz Extreme Edition, even without the use of the SIMD extension.
Especially the NUMA architecture and the interconnect result in higher bandwidth and lower latency.
So bottlenecking won't be a problem, until the PCI Express 2.0 x32 standard will be released.
Even if Armed Assault 2 was a singlethreaded application, you'd still outperform most high clocked processors with an entry level i7.
In Windows 7, the CPU aids the GPU if it has enough resources through WARP calls.
Enough reasons to go SMT, or at least to upgrade to newer standards."
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/i ... 6814;st=30
hoho, czyżby faktycznie dopiero i7 pokazał pazurki w ArmaII? Na dzień dzisiejszy (marzec) jego cena jest kompletnym nieporozumieniem, ale w przeciągu nadchodzących miesięcy w wyczekiwaniu nowej army/ofp cena zapewne ulegnie znacznej redukcji. Nie zapominajmy o nowych PhenomachII od AMD, jeśli wydajność 3 lub 4-rdzeniowca będzie w granicach obecnego core2/4 intela, może być nieźle (przy cenie ok. 150 USD).
Ostatnio zmieniony 02 marca 2009, 22:21 przez Rafael3D, łącznie zmieniany 1 raz.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
Hehe, to jak myślicie:
Manufacturer:
Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz (2 CPUs)
Memory:
2046MB RAM
Hard Drive:
446 GB Total
Video Card:
Radeon X1950 Pro
Monitor:
Monitor Plug and Play
Sound Card:
Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones:
Keyboard:
Główny koncentrator USB
Mouse:
Główny koncentrator USB
Ruszy chociaż na średnich?
Manufacturer:
Gigabyte Technology Co., Ltd.
Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz (2 CPUs)
Memory:
2046MB RAM
Hard Drive:
446 GB Total
Video Card:
Radeon X1950 Pro
Monitor:
Monitor Plug and Play
Sound Card:
Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones:
Keyboard:
Główny koncentrator USB
Mouse:
Główny koncentrator USB
Ruszy chociaż na średnich?
- Rafael3D
- Posty: 440
- Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
- ID Steam:
- Numer GG: 11844
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: UK
Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
mój obecny rig jest bardzo podobny, obawiam się że nie da rady pociągnąć "średnich". Oczywiście określenie "średnie" - jak nauczyła już jedynka - jest baaardzo szerokie, bo np. textury na low, obiekty na low, ale cienie high, antialiasing high i viewdistance na 10k to jeszcze średnie, czy może wysokie, czy też może niskie?SaS TrooP pisze:Hehe, to jak myślicie:
...
Ruszy chociaż na średnich?

BIS zapowiada szeroką optymalizację (cokolwiek ma to oznaczać) tak, iż dzisiejsze pecety mają pociągnąć dwójkę w miarę podobnie do jedynki. Schody (tzn. więcej rdzeni i cache'u procesora) zaczną się w MP przy większej ilości graczy i AI.
Pożyjemy zobaczymy, swoją drogą stary OFP przy ustawieniach grafiki na poziomie podobnym do Army działa wolniej.
- Maćko
- Posty: 653
- Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
- ID Steam:
- ID gracza: 1
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
haha
Jeśli to prawda to jednak dobrze zrobiłem przechodząc na nową platformę z Core i7 na pokładzie 


Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
a kto jest autorem posta? jakiś kazik z forum BISu, czy ktoś z BISu?Warynsky PL pisze: Ciekawy post z forum BISu dot. wymagań sprzętowych dwójki:
"Anybody here who desperately wants to upgrade their system.
Like said above, the Core i7 is the way to go.
Not because it's multicore and Hyperthreading-enabled, but it's instruction set has been extended.
So, you get more instructions per clocktick. Never ever believe the clockspeed hype.
A single core of the 2,66 GHz Core i7 920 is still miles faster than a Pentium 4 3,73 GHz Extreme Edition, even without the use of the SIMD extension.
Especially the NUMA architecture and the interconnect result in higher bandwidth and lower latency.
So bottlenecking won't be a problem, until the PCI Express 2.0 x32 standard will be released.
Even if Armed Assault 2 was a singlethreaded application, you'd still outperform most high clocked processors with an entry level i7.
In Windows 7, the CPU aids the GPU if it has enough resources through WARP calls.
Enough reasons to go SMT, or at least to upgrade to newer standards."
Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
Dopóki nie podadzą oficjalnych wymagań, to niema co się nakręcać,
boje się, że znowu mogą podać wymagana we świat błędne, tak jak to było i jest w jedynce.
I znowu może być wielkie rozczarowanie. 



Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
Kiedy na jesieni Maruk wrzucił foty tego hueja, czy jak to niebieskawe śmigło razor-teamu się nazywa, to wówczas powiedział, że były wykonane na c2d 6750 i gf8800gt, ale nie wiemy na ile wymagania gry wzrosły wraz z implementacją nowych rzeczy.
Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
Mam pytankoArtek3333 pisze:Dopóki nie podadzą oficjalnych wymagań, to niema co się nakręcać,boje się, że znowu mogą podać wymagana we świat błędne, tak jak to było i jest w jedynce.
I znowu może być wielkie rozczarowanie.


Bo z tego co zauważyłem, to producenci zawsze zaniżają wymagania, więc nie widzę w tym akurat nic dziwnego, że BIS także tak robi. OFP TEŻ miało zaniżone wymagania. Na tych minimalnych 400 MHZ się grać nie dało. Podobnie jak z mniejszą ilością ramu, niż 256.
A co do wymagań ArmA 2 - cóż, zawsze można wypożyczyć grę zanim się ją kupi (nie wiem czy w Polsce są takie wypożyczalnie, więc sorry, jeżeli nie ma...) albo zagrać w demko

Jedno jest pewne - ArmA 2 to gra o wiele bardziej zaawansowana techniczne od Arma1, więc nastawiałbym się na duży wzrost wymagań. Będziemy mieli o wiele bardziej zaawansowaną grafikę (nowe shadery, lepsze oświetlenie, tekstury, efekty cząsteczkowe, postacie, flora i fauna), nowy system zniszczeń, Micro-AI, w pewnym stopniu dynamiczną kampanię i wiele innych. To wszystko ZJADA kompa. Pamiętajcie, że struktura Army 2 sprawia, że mamy setki jednostek z system micro AI działającym w tle. A to już potrzebuje mocnego procka.
A jak kogoś już drażni fakt kupna nowego/zmodernizowania kompa, to zawsze może kupić sobie konsolę

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
Głównie chodzi o to aby gra była dobrze zoptymalizowana (podobno obiecują) bo to przekłada sie na płynność gry, a jeśli chodzi o wymagania to Arma jest jedyną grą gdzie przesadzili z podaniem wymagań, gdzie na wymaganiach zalecanych mamy totalny pokaz slajdów. 

- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)
Troszkę przegiąłeś. Mam kompa budowanego specjalnie pod zalecane i działa mi na działće średnie/wysokie. Ale dla mnie zalecane to wysokie/b. wysokie i czysta płynność.
Tak Army nawet NASA by nie uruchomiła xD
Tak Army nawet NASA by nie uruchomiła xD