Jak zmienić uzbrojenie w śmigłowcu z wgranym ACEMod
Moderator: Inkwizytor
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lutego 2007, 15:26
- ID Steam:
Jak zmienić uzbrojenie w śmigłowcu z wgranym ACEMod
Witam mam mały problem, wgrałem ACEMod i nie mam pojecia w jaki sposób przełączyć w śmigłowcu kobra rakiety z niekierowanych na kierowane. W wersji bez moda nie jest to problemem ale po wgraniu moda delikatnie mówiąc kilka rzeczy się zmieniło.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Jak zmienić uzbrojenie w śmigłowcu z wgranym ACEMod
Z tego co pamiętam, to nie mozęsz odpalać rakiet kierowanych przy złym nachyleniu, szybkości etc.
- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Jak zmienić uzbrojenie w śmigłowcu z wgranym ACEMod
Tu mój opis, niestety po angielsku: http://www.acemod.net/forums/project.php?issueid=1084
Jak znajdę chwile to przetlumacze i opisze dokladniej po polsku.
Jak znajdę chwile to przetlumacze i opisze dokladniej po polsku.






-
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lutego 2007, 15:26
- ID Steam:
Re: Jak zmienić uzbrojenie w śmigłowcu z wgranym ACEMod
Dzięki
wiele wyjaśnia ten opis, nie domyślił bym się że ze spacją zmienia się uzbrojenie.

- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Jak zmienić uzbrojenie w śmigłowcu z wgranym ACEMod
Opis używania uzbrojenia w ACE mod 1.01
Sytuacja:
AH64A Apache albo AH1Z Cobra z Hellfire'ami lub TOWami, AI jako strzelec, Gracz jako pilot
4 wrogie jednostki pancerne, 1,5 km odległość, poruszające się
Problem:
1. Strzelec AI ma standardowo ustawione działko jako swoją broń więc zacznie atakować cele natychmiast po tym jak je widzi. Nie zmieni broni na rakiety nawet jeśli jest to zasadne.
2. Jeśli przełączysz cele klawiszem TAB i nakażesz strzelać poprzez komendę "fire", strzelec odpali rakietę ale ta najprawdopodbniej spudłuje.
3. Strzelec AI nie zmieni typu ataku Hellfire'a (direc, lobl czy cokolwiek)
Rozwiązanie:
1. Po pierwsze musisz wskazać strzelcowi jakie broni ma używać. Możesz je przełączać używając Spacja+F dopóki nie znajdziesz Hellfire/TOW
2. Musisz nakazać mu celować we wrogi pojazd używając menu rozkazów (jeśli jest twoim numerem 2 to będzie to kolejno F2->2->(2,3,4,5 - numer celu).
Dopiero wtedy możesz rozkazać strzelać (standardowo Ctrl). Pocisk trafi cel, jeśli ten jest widoczny. Zmienianie celów przez TAB w większości przypadków nie będzie działać.
3. Musisz się upewnić, że cel jest nieprzesłonięty, w przeciwnym wypadku pocisk trafi w przeszkodę, jako że leci on po prostej linii w kierunku celu.
Triki:
1. Używanie działka jest prostsze ponieważ strzelec AI będzie atakował cele samodzielnie jeśli wyznaczysz mu działko (Spacja+F). Wciąż możesz oznaczać mu cele do ostrzału za pomocą menu rozkazów.
2. Gracz może nakazać strzelcowi ostrzelanie budynków lub obiektów statycznych poprzez użycie komendy 2->0->numer. Można je atakować zarówno działkiem jak i rakietami kierowanymi.
Rzeczy których nie wiem:
1. Pilot ma dostępną akcję: "Switch to remote", co znaczy tyle co "Przełącz na zdalny". Podejrzewam, że chodzi o wybieranie laserowo namierzonych celów ale nie byłem w stanie tego przetestować.
2. Cele, które są widoczne w menu F2->2. Nie jestem pewien czy są to cele widoczne dla strzelca, dla gracza czy znane dla kogokolwiek. W jaki sposób gracz może sprawdzać nowe cele bez konieczności ciągłego sprawdzania tego menu?
Sytuacja:
AH64A Apache albo AH1Z Cobra z Hellfire'ami lub TOWami, AI jako strzelec, Gracz jako pilot
4 wrogie jednostki pancerne, 1,5 km odległość, poruszające się
Problem:
1. Strzelec AI ma standardowo ustawione działko jako swoją broń więc zacznie atakować cele natychmiast po tym jak je widzi. Nie zmieni broni na rakiety nawet jeśli jest to zasadne.
2. Jeśli przełączysz cele klawiszem TAB i nakażesz strzelać poprzez komendę "fire", strzelec odpali rakietę ale ta najprawdopodbniej spudłuje.
3. Strzelec AI nie zmieni typu ataku Hellfire'a (direc, lobl czy cokolwiek)
Rozwiązanie:
1. Po pierwsze musisz wskazać strzelcowi jakie broni ma używać. Możesz je przełączać używając Spacja+F dopóki nie znajdziesz Hellfire/TOW
2. Musisz nakazać mu celować we wrogi pojazd używając menu rozkazów (jeśli jest twoim numerem 2 to będzie to kolejno F2->2->(2,3,4,5 - numer celu).
Dopiero wtedy możesz rozkazać strzelać (standardowo Ctrl). Pocisk trafi cel, jeśli ten jest widoczny. Zmienianie celów przez TAB w większości przypadków nie będzie działać.
3. Musisz się upewnić, że cel jest nieprzesłonięty, w przeciwnym wypadku pocisk trafi w przeszkodę, jako że leci on po prostej linii w kierunku celu.
Triki:
1. Używanie działka jest prostsze ponieważ strzelec AI będzie atakował cele samodzielnie jeśli wyznaczysz mu działko (Spacja+F). Wciąż możesz oznaczać mu cele do ostrzału za pomocą menu rozkazów.
2. Gracz może nakazać strzelcowi ostrzelanie budynków lub obiektów statycznych poprzez użycie komendy 2->0->numer. Można je atakować zarówno działkiem jak i rakietami kierowanymi.
Rzeczy których nie wiem:
1. Pilot ma dostępną akcję: "Switch to remote", co znaczy tyle co "Przełącz na zdalny". Podejrzewam, że chodzi o wybieranie laserowo namierzonych celów ale nie byłem w stanie tego przetestować.
2. Cele, które są widoczne w menu F2->2. Nie jestem pewien czy są to cele widoczne dla strzelca, dla gracza czy znane dla kogokolwiek. W jaki sposób gracz może sprawdzać nowe cele bez konieczności ciągłego sprawdzania tego menu?





