ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kumbol
Posty: 37
Rejestracja: 29 sierpnia 2007, 13:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: kumbol »

To niesamowite przekonanie co poniektórych ludzi na tym forum że to właśnie ArmA II będzie tą grą, która będzie lepsza, tą która wygra pojedynek z OFP2 jest doprawdy rozbrajające ;) Mnie się w głowie to nie mieści, jak można obdarzać takim zaufaniem studio, które wypuściło grę Armed Assault, grę pełną bugów ze sceną graczy kurczącą się z każdym dniem począwszy od premiery. :D

I cała ta paplanina przeciwko OFP2 bo oo nie pokazują nic konkretnego, same rendery itp. a tu co? W przypadku ArmA II wychodziły wypasione screeny, które oczywiście nie reprezentowały żadnej wartości, zwłaszcza w kontekście zamieszczonej prezentacji na GC.

Nie mogłem się już powstrzymać z wyśmiewaniem ArmA II, dlatego poczekałem do wieczora ;)
Matko kochana, jeśli oni chcą zachęcić ludzi do gry przez pokazywanie bugów na prezentacji, to ich rozumienie marketingu chyba mija się z tym powszechnie przyjętym :D Przeraża mnie to, że ta gra jedzie ciągle na tym samym, rozbudowanym już chyba dawno do granic możliwości enginie, który nie był i nie będzie zoptymalizowany. Nie wierzyłem w Arme II i GC tylko utwierdziło mnie w tym przekonaniu ;)

Jeśli chodzi o OFP2, to zgadzam się, że wciąż jest zbyt wcześnie żeby wysnuwać jakieś wnioski, jednak jeśli już jakieś miałyby być wyprowadzone, to z całą pewnością pozytywniejsze niż o Armie II. Gra jest na zupełnie innym silniku, robiona przez zupełnie inną ekipę od początku (w przeciwieństwie do ArmA II), więc po tym co zaprezentowano na GC można tylko z optymizmem patrzeć na przyszłość tej gry. No i oczywiście, bugów nie pokazali, jedynie nie do końca przystosowany Ego Engine. To jest jednak zupełnie inna sprawa niż w przypadku ArmA II, gdzie powtarzają się bugi sprzed lat i wciąż są ignorowane. Oczywiste jest też, że Codemasters nie pozwoliłby na wydanie shitu jako ich projektu o największym dotychczas budżecie.

Czasy świetności BISu przeminęły z chwilą rozłąki z Codemasters. Idea Games (jak rozumiem dalej wydawca?) nie pilnuje Bohemii jeśli chodzi o jakość produktów, i to niestety bardzo boli. Szczerze wątpię, że pomiędzy Armą a Armą II będzie jakaś różnica w tej kwestii ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Drone »

Za długie nie czytałem. Anyway jedno jest pewne - i w jedno i w drugie zagram, a pozostanę przy tym co mi się bardziej podobać będzie, a nie tam gdzie będzie większa "scena" ^^ Jeśli OFP2 będzie choć w małym stopniu przypominać zwykły filmowy shooter i nie będzie posiadało tak rozbudowanego cooperative'a jak to miał OFP/ARMA to jednak dzięki - pogram, zostawię ;) Z zabaw w ligii, CW czy grania po to by komuś coś udowodnić niestety już wyrosłem, a nawet jakby mnie to jeszcze jarało to szkoda by mi było na to życia no ale cóż, jak kto lubi ;)
Ostatnio zmieniony 25 sierpnia 2008, 00:00 przez Drone, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Radeon »

Jak zagram w wersję demonstracyjną to będę mógł się podniecać. Wam też to polecam. A jak mam oceniać po tym co widze, hm...

ArmA II to ciągle stary i nie wydajny już silnik OFP, tylko usprawniony i inaczej nazwany.
OFP2 ciągnie przedewszystkim na nowszym technologicznie engine, który jest zoptymalizowany pod dwa rdzenie i może lepiej wykorzystać tą moc tych dzisiejszych kart graficznych.

BiS ciągle naprawia i spawa rozlatującego sie na części trabanta.
Codemasters ma nowiusiego mercedesa z większością zdobyczy informatycznych i go tylko przerabiają, tudzież wprowadzają nowe możliwości czy poprawki.

Jeśli dema wyjdą równo, pierwsze które ściągne będzie demo OFP2.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mefiu
Posty: 492
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 19:54
ID Steam:
Numer GG: 2369010
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Mefiu »

Zawsze może być tak, że obie gry będą kaszankami i co wtedy ? :)

Ocenie jak zobaczę obie gry w akcji (czyt. zagram w nie u siebie na kompie), ale póki co skłaniam się ku OFP2 gdyż BISie nie pokładam już wielkich nadziei, nie po tym co zrobili z Armą. Jeszcze my (gracze) oraz oni (twórcy) mają trochę czasu, pożyjemy zobaczymy co z tego wszystkiego będzie.
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Rainbow »

No i mamy kolejny firm z GC, tym razem od armabase.de prezentujący tryb "High Command"

http://www.youtube.com/watch?v=ZPviguWivU4
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: kondor »

nie rozumiem na jakiej podstawie sądzicie, że:
-stary czasowo silnik jest przestarzały (co zmieniło sie w systemie komputerowym, co możnaby wykorzystać do dania kopa wydajności?)
-czemu coś, co nowopowstaje jest lepsze i wiąże się z tym tylko optymizm?
-EGO stworzony jako silnik ogólnego przeznaczenia będzie lepszy od dedykowanego Posejdona?
Codemasters ma nowiusiego mercedesa z większością zdobyczy informatycznych i go tylko przerabiają, tudzież wprowadzają nowe możliwości czy poprawki.
z tym nie da rady polemizować
Awatar użytkownika
kumbol
Posty: 37
Rejestracja: 29 sierpnia 2007, 13:16
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: kumbol »

kondor pisze:nie rozumiem na jakiej podstawie sądzicie, że:
-stary czasowo silnik jest przestarzały
A na takiej, że nie był zoptymalizowany w przypadku OFPa, nie był zoptymalizowany w przypadku Army i (prawdopodobnie) nie będzie też w przypadku ArmA II zwłaszcza jeśli widzimy wiekowe bugi. BIS musiałby przerobić od podstaw cały silnik, żeby mógł być konkurencyjny i za tą konkurencją nadążać. Stale modyfikowany od 10 lat silnik, ze stale egzystującymi w nim bugami, niezoptymalizowaniem (prawdopodobnie wynikającym z samej przestarzałej struktury, która nie pozwala na za wiele, przynajmniej bez utraty wydajności) nie sprawdził się w przypadku ArmA i nie wydaje mi się, żeby zaszła tu jakaś różnica ;)
kondor pisze:-czemu coś, co nowopowstaje jest lepsze i wiąże się z tym tylko optymizm?
- bo w porównaniu z tym super rozwiniętym do granic możliwości przez 10 lat przestarzałym silnikiem mamy do czynienia ze zoptymalizowanym (co można zobaczyć chociażby w Gridzie) silnikiem, który jest przystosowywany do wymagań OFP2. I jeśli w starym, ponoć takim dobrym silniku widzimy stare, dobrze znane bugi, a w nowym jedynie gorszej jakości, prawdopodobnie niewykończone jeszcze tekstury i zamułki z ładowaniem obiektów, to wniosek nasuwa się sam.
kondor pisze:-EGO stworzony jako silnik ogólnego przeznaczenia będzie lepszy od dedykowanego Posejdona?
Oczywiście że tak, pod warunkiem, że będzie dobrze przystosowany i przerobiony pod wymogi OFP2.
Obrazek
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: eJay »

To, że gra powstaje na NEONie nie oznacza, że będzie zoptymalizowana. Wszystko w rękach ekipy kodującej, która musi przystosować engine do potrzeb gry. A przypominam, że Skira to jednak cos więcej niż pojedynczy tor w GRID, gdzie mapka miała może 5-10 kilometrów kwadratowych. Na prezentacji widać jak animacja się momentami krztusi, streaming tekstur widocznie nie służy gameplayowi na obecnym etapie prac.

Druga sprawa - ArmA II będzie wykorzystywac wielordzeniowość. Drugi rdzeń będzie dedykowany AI, co powinno znacznie przyśpieszyć rozgrywkę. Unreal Tournament III pokazał jaka moc drzemie w optymalizacji pod dwa rdzenie procesora (sam byłem zaskoczony), więc do kwestii płynności ArmA II podchodzę z optymizmem.

Mimo, iż OFP 2 traktuje jako jednorazowy wyskok Codemasters ku odcięciu kuponów od marki (no umówmy się że "Flashpoint" w obu tytułach ma zupełnie inny wydźwięk) cieszę się, że ta gra wychodzi. Daje to nadzieję, iż BiS stworzy naprawdę dopracowaną grę, nawet jeśli będzie się różniła od ArmA I w małym stopniu. ArmA w obecnym stanie (1.14) sprawia mi dużą radochę. W połączeniu z wieloma addonami jest to jedyny tytuł, w który gram nieprzerwanie od półtora roku. Takiej drugiej pozycji po prostu nie ma, a jesli się kiedyś pojawiły (np. Soldner) to okazały się kaszanką na grilla.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: kondor »

kumbol pisze: A na takiej, że nie był zoptymalizowany w przypadku OFPa, nie był zoptymalizowany w przypadku Army i (prawdopodobnie) nie będzie też w przypadku ArmA II zwłaszcza jeśli widzimy wiekowe bugi.
widziałeś grę przetwarzającą tyle km2 terenu o bardzo dużej szczegółowości, żeby mieć porównanie i wydawać taki osąd?
kumbol pisze: BIS musiałby przerobić od podstaw cały silnik, żeby mógł być konkurencyjny i za tą konkurencją nadążać.
na razie nie ma konkurencji
kumbol pisze: Stale modyfikowany od 10 lat silnik, ze stale egzystującymi w nim bugami,
konkretniej?
kumbol pisze: niezoptymalizowaniem (prawdopodobnie wynikającym z samej przestarzałej struktury, która nie pozwala na za wiele, przynajmniej bez utraty wydajności)
znasz tą strukturę, "która nie pozwala na wiele"?
Ostatnio zmieniony 25 sierpnia 2008, 10:29 przez kondor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
T_bone
Posty: 17
Rejestracja: 11 września 2007, 10:13
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: T_bone »

Ten filmik prezentujący system dowodzenia robi bardzo dobre wrażenie, jeśli micro AI spełni pokładane w nim oczekiwania to może być bardzo ciekawie. Podoba mi się przede wszystkim że korzystają z prawdziwej wojskowej symboliki a nie idą w jakieś kolorowe ikonki dla niedzielnych graczy.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: GC 2008 (ArmA2, OFP2)

Post autor: Rainbow »

Clint Lindop o OFP2 dla Gry-Online :D

http://www.gry-online.pl/s014.asp?ID=183
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”