Moja cenzurka Armed A

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: klamacz »

ogolnie w Arma poza reporterka nie ma kobiet. Wiec i damskie glowki beda problemem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: -=HuNTeR=- »

No, ale skoro jest ta jedna, to chyba musi być?
Nieprawda. Pokaz screeny z minimalnych Arma i minimalnych OFP i poszukamy roznic, dobrze?

Tak... znajdź 10 szczegółów znajdujących się na tych obrazkach :lol: :lol: :D
Awatar użytkownika
Diabl0
Posty: 134
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 01:10
ID Steam:
Numer GG: 2236900
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Diabl0 »

klamacz pisze:
Diabl0 pisze: A co ma za znaczenie czy AI bazuje na skryptach czy nie?


Roznica pomiedzy AI dzialajacym na skryptach a AI dzialajacych chociazby na maszynie stanow skonczonych czy innym systemie jest taka jak pomiedzy pociagiem a samochodem.


Napiszę jeszcze raz gdyż najwidoczniej mnie nie zrozumiałeś. Dla mnie jako gracza nie ma znaczenia na jakiej zasadzie działa AI. Ważne jest tylko jak to AI się zachowuje, czy przynajmniej próbuje udawać żywego gracza, czy tylko tak jak w ArmA potrafi leżeć w krzakach i strzelać do niewidocznych celów z nieziemską precyzją.

klamacz pisze: Tak. Poza kilkoma problemami z kolizjami - w tym wymienionymi przez ciebie blokowaniem sie w zabudowaniach (konkretnie na schodach) oraz z podskakujacymi czolgami gdy najada na jakas przeszkode - innych problemow nie zauwazylem.


No cóż... Ciężko mi dyskutować skoro nie dostrzegasz ewidentnych problemów z fizyką gry. Wyjdź sobie na zewnątrz, znajdź kamień zbliżony wymiarami do granatu, porzucaj nim i zobacz czy też się odbija jak piłka tenisowa. Pojeżdzij trochę po mapie czołgiem (zwłaszcza z górek) i samemu się przekonaj jak fajnie potrafi jeździć bokiem. Pograj troszkę na hexenkisielopodobnych mapkach i przyjrzyj się jak często zwłoki leżą w ścianach. Spróbuj przejść "komandosem" przez kilkudziesięcio-centymetrowy murek lub płot. Jest wiele takich kwiatków udowadniających jak mocno niedopracowana jest fizyka w OFP/ArmA. I co gorsza od czasów OFP nie zmieniła się ona ani na jotę.

klamacz pisze: Testowalem. Nie zwalnia. Nawet kiedys newsy moje byly o tym na arma-zone.pl :P


Polecam odpalenie crCTI - Jakieś dwa dni temu graliśmy u Hrystka i okresowo nagle wszystkim ilość klatek spadała do 4fps. Grałem później lokalnie i znalazłem przyczynę - cała masa AI w jednym miejscu (bazie) i ilość klatek oscylująca w okolicach 4fps.
klamacz pisze: "zabawki udostepniane przez najnowsze DirectX'y" - co to jest wedlug ciebie? Kłaniają się mity. Sorry Diabl0, wiem, ze jestes w temacie, ale chocby dlatego powinienes najpierw sprawdzic swoje przypuszczenia a dopiero pozniej serwowac takie opinie.


Wielokrotnie zaznaczałem że piszę oczami gracza a nie programisty. Programistą jestem, ale php co jest zupełnie inną bajką. Co do wgryzania się z techniki programowania grafiki 3D - sry ale znam ciekawsze i bardziej pożyteczne zajęcia.
Nie zaglądałem też w kod ArmA (przypuszczam że tobie też się to nie udało) i nie jestem w stanie jednoznacznie stwierdzić jak BIS to wszystko zaimplementowało.

Piszę tylko że większość tych nowych efektów w ArmA wygląda jak dema najnowszych kart wprowadzających kolejne nowinki. I że podobny efekt był dostępny dla OFP poprzez podmianę jednej biblioteki. Widziałem kiedyś demo (już nie pamiętam nazwy) jaki wpływ na tą samą scenę 3D mają wpływ różne efekty i techniki oferowane przez najnowsze karty graficzne gdzie samemu można było włączać i wyłączać różne fajerwerki, i wyglądało to podobnie jak w arma - od prostej grafiki poprzez zastosowanie różnych efektów można było przejść do zapierających dech w piersiach efektów. I na X1600 gdzie wszystko to było obsługiwane sprzętowo przez kartę graficzną nie miało to wielkiego wpływu na wydajność, a na moim lapku poza kilkoma najbardziej podstawowymi efektami włączanie kolejnych powodowało już znaczny spadek FPS i wzrost obciążenia procka.
Dlatego jestem prawie pewien że większość problemów wydajnościowych jest spowodowane właśnie przez te nowe fajerwerki i efekty specjalne nie obsługiwane sprzętowo przez starsze karty graficzne, przez co ich obsługą musi zająć się procesor nie zoptymalizowany do tego.

I ostatnia kwestia: czy naprawdę te wszystkie nowe efekty z ArmA mają większy wpływ na grywalność (poza spadkiem fps u większości graczy)? Czy grafika faktycznie jest najważniejsza w OFP/ArmA?
Awatar użytkownika
FoX
Posty: 22
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 14:20
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: FoX »

Witam,

Właśnie skończyłem kampanie i mam kilka uwag co do ARMY:

MINUSY:

- Nieuzasadnione wymagania sprzetowe (błedy optymalizacji), inne gry typu Oblivion, Battlefield czy najnowsze Americas Army są o wiele ładniejsze graficznie i chodzą bardzo płynnie nawet na najwyższych ustawieniach. Spróbujcie w ARMIE w gęstym lesie używac zoomu w snajperce i trafi kogoś, na moim sprzęcie niemożliwe.

- To co mnie najbardziej wkurzało to bezsensowne wczytywanie terenu po wyjściu z trybu ogladania mapy. Wchodzi się do mapy bez dogrywania ale wychodzi z wielkimi bolami i nawet nie wiem co ARMA dokładnie robi bo dysk nie dogrywa fizycznie plików. Bardzo denerwujące zwłaszcza jeśli chcemy tylko krotko rzucic okiem na mapę.

- Model zniszczeń w helikopterach. Porażka, wystarczy raz strzelic do heli a już ma popękane szyby i nie działają wyświetlacze. Chociaż raz mi się zdarzyło że trafil mnie ktoś w heli i zaczęło paliwo szybko wyciekac, za to plus.

- Niektóre dźwięki mogły byc bardziej dopracowane, u mnie nie ma np. dzwieku wybuchu miny. Poza tym jeśli chodzi o EAX i dźwięk helikopterów, miło że budynki wygłuszają hałas silnika i dźwięk heli zza budynku jest przytłumiony ale dlaczego takie same tłumienie dają pojedyńcze drzewa ? To już przesada.

- Kampania jest za krótka, fabuła kampani mogła byc bardziej rozbudowana z jakimis nieoczekiwanymi zrotami akcji.

- AI jest miejscami debilne do bólu, działanie niektórych wyzwalaczy pozostawia wiele do życzenia, a już bug w misji Wielka Bitwa uniemozliwiający ukonczenie misji (endmission only lub zabawa w programiste i grzebanie w trzewiach gry i poprawianie po BIS-ie) jest wielkim minusem (ciekawi mnie czy ktos z BIS-u lub betatesterow przeszedl ta misje normalnie czy po prostu nie chciało im się testowac kampanii)

- Dowodzenie z czołgu... tragedia, nie ma takich problemów z heli czy innych pojazdów.

- Są bomby GBU naprowadzane laserowo ale nie widziałem nigdzie opcji wyboru lasera dla żołnierza na ziemi aby mógł naprowadzac na cel.

- Siła rażenia pojazdu który eskploduje jest o wiele większa niż np. ładunku wybuchowego który ma zasięg zaledwie kilka metrów. Myśle że ładunek wybuchowy powinien mięc większą siłe rażenia (jak w OFP)

- Kilka razy zdażyło się że utknąłem w budynku lub z mostu spadł czołg który po nim jechał (błedy kolizji)

- Ogień który nie powoduje żadnych obrażeń (ogniska, płonące pojazdy itp)

- Pociski odłamkowe z czołgów (HEAT) mają o wiele mniejszą siłę rażenia niż w OFP. Nie nadają się tak jak w OFP do zwalczania duzej ilości piechoty.

- ARMA nie jest niestety godnym następca OFP :(

PLUSY:

- Grafika
- Niszczenie budynków i drzew (czołgiem w lesie można w końcu poszalec :) )
- Misje dodatkowe w kampanii (one naprawdę mają wpływ na główna misje ?? )

- .... nie wiem co jeszcze... moze tryb multiplayer ale nie gralem jeszcze intensywnie wielu misji.

--
Pozdrawiam, FoX
:grom

Pozdrawiam, FoX
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Hmmm... w tym wątku jest bardzo dużo uwag na temat AI... ale czy największym sensem tej gry nie jest MP po sieci? Mi osobiście nie chce się uczyć dowodzenia botami z klawiatury - wolę grać z ludźmi i przeciw innym ludziom, komunikując się via TS.

I jeszcze jedna uwaga - America's Army wygląda o wiele gorzej niż ArmA (nawet najnowsze mapy w rodzaju Interdiction), choć na głowę kładzie ArmA fizyką gry... ruchy postaci, recoil... podejrzewam, że i hitboxy postaci w Unreal 2.0/2.5 są lepsze niż w silniku ArmA, który o wiele bardziej przypomina mi to, co znamy z Delta Force (śmiertelne postrzały w stopy).

Właśnie kwestia "murków" wynika wprost z silnika i dlatego jest to - dosłownei - nie do przeskoczenia.
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: -=HuNTeR=- »

Polecam odpalenie crCTI - Jakieś dwa dni temu graliśmy u Hrystka i okresowo nagle wszystkim ilość klatek spadała do 4fps. Grałem później lokalnie i znalazłem przyczynę - cała masa AI w jednym miejscu (bazie) i ilość klatek oscylująca w okolicach 4fps.

A czasem nie spowalniają to skrypty? :>
Awatar użytkownika
Eddie
Posty: 36
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 15:21
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Eddie »

- Model zniszczeń w helikopterach. Porażka, wystarczy raz strzelic do heli a już ma popękane szyby i nie działają wyświetlacze. Chociaż raz mi się zdarzyło że trafil mnie ktoś w heli i zaczęło paliwo szybko wyciekac, za to plus.


Szyby faktycznie zbyt wrazliwe - powinni je zrobic tak samo jak te w Humvee. Natomiast sam model zniszczen uwazam za bardzo dobry - mozna np dostac 100 kulek w gola karoserie gdzie nie ma zadnych urzadzen i nie bedzie to mialo wiekszego wplywu na stan smiglowca. Ale juz zaledwie kilka kul we wrazliwe miejsca powoduje wyciek paliwa, czy chociazby podziurawienie tylnego wirnika ktore powoduje jego awarie.
- Są bomby GBU naprowadzane laserowo ale nie widziałem nigdzie opcji wyboru lasera dla żołnierza na ziemi aby mógł naprowadzac na cel.


Wskaznik laserowy jest nadal.
- Pociski odłamkowe z czołgów (HEAT) mają o wiele mniejszą siłę rażenia niż w OFP. Nie nadają się tak jak w OFP do zwalczania duzej ilości piechoty.


No nie wiem, opierajac sie na grze online musze stwierdzic ze pociski odlamkowe to dobra bron na piechote, w przeciwienstwie do SABOTow.


Niby jest wiele rzeczy do wytykania. Nie przecze ze Arma jest zbugowana i nalezaloby w niej duzo zmienic, no ale jednak...
Mam za soba pare godzin gry w C&H i CTF, jeszcze wiecej w coopy czy to otwarte czy CFOG, no i majac swiadomosc tych bledow gra sie bardzo dobrze. Mnie Arma mimo wszystko zachwyca.
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 378
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:59
ID Steam:
Numer GG: 5246848
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Koval »

Sądzę osobiście, że dla większości z nas (a głównie ludzi, grających wcześniej w OFP) ArmA ma duży potencjał, zresztą tak jak OFP - w grze wieloosobowej. Tam większość bugów i niedociągnięć znika, z uwagi na to, że sprzętem ciężkim, pojazdami latającymi etc. etc. kieruje nie AI a człowiek i tak samo piechotą jest człowiek.

Mam nadzieję, że ArmA szybko rozwinie się w kwestii gry wieloosobowej i będziemy mogli zapomnieć o niedociągnięciach zauważalnych głównie w singleplayer, który de facto zepsuje grze opinię a co za tym idzie - ilość 'świeżego' mięsa na serwerach oraz ilość sprzedanych egzemplarzy, a szkoda.
ASUS K72J
i3 M350 2.27Ghz | 4GB RAM
Radeon Mobility HD5150
Awatar użytkownika
Eddie
Posty: 36
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 15:21
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Eddie »

W coopach sa Ai i gra sie swietnie :P
SubKavon
Posty: 175
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 22:58
ID Steam:

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: SubKavon »

Kupiłem oryginał Arma kiedy tylko był dostępny w najbliższym Empiku i muszę powiedzieć, że gra jest po prostu KIEPSKA. OFP odkryłem późno, bo może ze dwa lata temu, ale z wypiekami przeszedłem CWC, Resistance, Red Hammer plus trochę dodatkowych misji ściągniętych z netu.
Na moim sprzęcie gra chodzi nieźle (tzn. nie ma problemów z płynnością) w niskich lub średnich detalach, więc na grafę w sumie nie narzekam. Czasem są problemy z doczytywaniem tekstur, no i wkurza te parę sekund oczekiwania przy wychodzeniu z mapy. Kiepski jest dźwięk (kiedyś trochę strzelałem z ostrej broni i odgłosy w grze nie wydają mi się zbyt realistyczne), a najbardziej dobija AI i bugi. Jedną misję przeszedłem tylko dzięki [endmission], a przed chwilą kierowca humvee "zawiesił się" na znaku drogowym, więc na razie odpuszczam sobie granie dopóki nie ochłonę :)
Gdyby kosztowała 20 zeta, nie dziwiłbym się, ale od wydania OFP minęło tyle czasu, że jestem zwyczajnie zawiedziony :(
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Moja cenzurka Armed A

Post autor: Rainbow »

Trzeba poczekać, aż po pierwsze BIS załata grę i poprawi AI (może), i po drugie, czyli aż wyjdą jakieś naprawdę poważniejsze addony, bo jak na razie to tylko reteksturują, no ale to dlatego, że nie ma sprzętu moderskiego. Trza czekać panowie.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 19:59 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”