Kilka pytań o MP

Informacje o grze w sieci, adresy serwerów, regulaminy

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Bucic
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2007, 19:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Kilka pytań o MP

Post autor: Bucic »

Pograłem trochę w coop na evolution, trochę poczytałem i jak zwykle mam parę pytań.

1. Czy możliwe jest, że kolega pomoże mi przez sieć w kampanii singleplayer jako członek mojej drużyny?

2. Jeżeli tak, to czy po misji, w której mi pomógł, będę mógł kontynuować kampanię SP sam od miejsca, w którym obaj skończyliśmy?

3. Czy istnieje tryb rozgrywki MP analogiczny do coop na Evolution, ale gdzie niektórzy gracze dołączają do "blue", a niektórzy do "red"?

4. Dlaczego ludzie używają TeamSpeak, skoro ArmA ma wbudowaną funkcję komunikacji głosowej?

5. Czy można użyć tej funkcji na serwerze, gdzie wszyscy używają TS?

6. Jak przez innych słyszany jest głos nadany w trybie "direct communication"? Czy nakładane są na niego efekty środowiskowe, zanikanie wraz ze wzrostem odległości...?

7. ...a jak jest słyszany nadany na którymś kanale gry? Czy brzmi jak radio?

8. Czy w TS da się "okroić" głos tak, żeby brzmiał bardziej jak radio tzn. przynajmiej okrojony z niskich tonów?
itan
Posty: 338
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 13:17
ID Steam:
Numer GG: 9190911
ID gracza: 596484
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: itan »

1. Zapewne można tak zmodyfikować kampanie, ale ja nie jestem jakimś tam wielkim skriptmakerem, wiec to pytanie do innych...
2. jak wyżej
3. tak, popularnie nazywany PVP, przy wiekszej liczbie osob tak sie bawimy (CFOG) w OFP i Arma.
4. team speak jest bardziej elastyczny, tzn mozesz tworzyc oddziały na róznych kanałach, w ktorych SL może sie komunikować poprzez Channel admin (czerwone kółeczko) z innym SL, ktory znajduje sie na innym kanale. To chyba najwieksza zaleta.
Pozatym nie lubie, jak mi sie wydziera szwabski dziciak podczas gry w komunikacji głosowej army :?
5. tak
6.nieeeeeeeee
7. pacz wyzej
8. bodajze, kiedys ktos wszedl na serwer swietej pamieci MM TS i zaczal gadac jak robot :o
Obrazek... "zamknieta koteria ze zidiociałymi członkami"
Awatar użytkownika
Bucic
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2007, 19:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: Bucic »

Pierwsze 2 pytani zostają otwarte, bo bardzo mnie to interesuje :)

3. A jak rozpoznam serwery z takim typem rozgrywki. Bo jak istnieje takie coś, to coop przeciw botom jest zwykłą stratą czasu...

4. Aha. Mi się raczej nie przyda, ale i tak używam TS.

6. Szkoooda :)

7. Tez szkoda.

8. Ale jak to zrobić. Może przez drastyczne obcięcie przesyłu danych przez TS w jego opcjach. Wtedy to powinno zacząć brzmieć jak telefon. Mam rację? Jak będę miał okazję, to wypróbuję.

Dzięki za odpowiedzi!
itan
Posty: 338
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 13:17
ID Steam:
Numer GG: 9190911
ID gracza: 596484
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: itan »

Bucic pisze: 3. A jak rozpoznam serwery z takim typem rozgrywki. Bo jak istnieje takie coś, to coop przeciw botom jest zwykłą stratą czasu...
panowie z sekcji OFP cfoga graja przeciwko sobie czasami. http://www.cfog.pl
Obrazek... "zamknieta koteria ze zidiociałymi członkami"
Awatar użytkownika
Bucic
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2007, 19:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: Bucic »

Czy to znaczy, że nie ma takich serwerów na liście, którą się ogląda bezpośrednio w ArmA? Jeżeli nie ma to kolejne pytanie - dlaczego :o ??

Rozumiem, że na cfog.pl gra się tylko w Op. Flash Point. To niewiele pomoże.
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: Rainbow »

Bucic pisze:8. Czy w TS da się "okroić" głos tak, żeby brzmiał bardziej jak radio tzn. przynajmiej okrojony z niskich tonów?
Chodzi ci o to, żebyś słyszał gadanie innych jakby gadali przez mikrofalówki, albo radio wojskowe? Była bodajże taka modyfikacja do TeamSpeak'a, ale to obeznani w temacie niech się wypowiedzą.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: Trance »

Nie da rady grac w wielu graczy w kampanie dla jednego gracza.

Można natomiast ja przerobić lub stworzyćjakas nowa, ktora by służyła jako kampania dla wielu graczy, ale docelowo kampanii dla wielu graczy nie ma.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bucic
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2007, 19:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: Bucic »

Rainbow pisze:Chodzi ci o to, żebyś słyszał gadanie innych jakby gadali przez mikrofalówki, albo radio wojskowe? Była bodajże taka modyfikacja do TeamSpeak'a, ale to obeznani w temacie niech się wypowiedzą.
Właśnie o to. No to czekam, aż się wypowiedzą. A w międzyczasie poszukam tej modyfikacji.
Trance pisze:Nie da rady grac w wielu graczy w kampanie dla jednego gracza.
Można natomiast ja przerobić lub stworzyćjakas nowa, ktora by służyła jako kampania dla wielu graczy, ale docelowo kampanii dla wielu graczy nie ma.
Jest taki symulator, co to się nazywa Falcon 4.0 - słynny ze swojej dynamicznej kampanii. Ale to nie wszystko. Grasz sobie, przechodzisz kolejne misje i w każdej chwili możesz zaprosić do misji kumpli, przejść z nimi misję i dalej grać sam! Formacja 4 samolotów, gdzie jednym sterujesz Ty, a pozostałymi Twoi kumple. Ech... Nie rozumiem, dlaczego nie ma takiej opcji w ArmA. To jeszcze nic. Jak się okaże, że CFOG można spotkać tak samo często jak jednorożca, to już całkiem porażka. O czym Twórcy myśleli??
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: Pit »

Bucic pisze:Pograłem trochę w coop na evolution, trochę poczytałem i jak zwykle mam parę pytań.
1. Czy możliwe jest, że kolega pomoże mi przez sieć w kampanii singleplayer jako członek mojej drużyny?
2. Jeżeli tak, to czy po misji, w której mi pomógł, będę mógł kontynuować kampanię SP sam od miejsca, w którym obaj skończyliśmy?
3. Czy istnieje tryb rozgrywki MP analogiczny do coop na Evolution, ale gdzie niektórzy gracze dołączają do "blue", a niektórzy do "red"?
4. Dlaczego ludzie używają TeamSpeak, skoro ArmA ma wbudowaną funkcję komunikacji głosowej?
5. Czy można użyć tej funkcji na serwerze, gdzie wszyscy używają TS?
6. Jak przez innych słyszany jest głos nadany w trybie "direct communication"? Czy nakładane są na niego efekty środowiskowe, zanikanie wraz ze wzrostem odległości...?
7. ...a jak jest słyszany nadany na którymś kanale gry? Czy brzmi jak radio?
8. Czy w TS da się "okroić" głos tak, żeby brzmiał bardziej jak radio tzn. przynajmiej okrojony z niskich tonów?
Ad.1 Nie - jak sama nazwa mowi singleplayer, czyli jeden gracz.
Ad.2 patrz Ad.1
Ad.3 Tak - ten tryb nazywa się CTI (Conquer The Island)
Ad.4 We wcześniejszych wersjach ArmA komunikacja głosowa poprostu nie działała jak należy. Teraz podobno to poprawiono, ale chyba nikt tego nie sprawdzał, bo wszyscy i tak przywykli do TS'a, który daje wieksze mozliwości (podział na podkanały, szeptanie, integracja społeczności, rozmaowa pomiędzy graczami na różnych serwerach itp.)
Ad.5 Domyślnie można, lecz zależy to od konfiguracji konkretnego serwera, ponieważ funkcję komunikacji głosowej ArmA można wyłączyć.
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: SiD »

Pit pisze: Ad.3 Tak - ten tryb nazywa się CTI (Capture The Flag)
Znaczy sie - CTI - Conquer The Island


Co do odgłosów jak przez radio - chyba każdy kto ma soundblastera może bawić się efektami, jednak to nie to samo - przydałby się plugin-kodek na serwerze TS, który sam by dodawał szum i podcinał częstotliwości, jednak nie słyszałem o żadnych pluginach tego typu. Wiem, że roger wilco kiedyś dodawał domyślnie trzaski przy rozpoczynaniu nadawania - fajne to nawt było.

@Pit: no tak - poprawiłem - dzięki SiD
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
Bucic
Posty: 44
Rejestracja: 05 października 2007, 19:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Kilka pytań o MP

Post autor: Bucic »

Pit pisze: Ad.1 Nie - jak sama nazwa mowi singleplayer, czyli jeden gracz.
Ad.2 patrz Ad.1
Ale jak napisałem wyżej jest taka opcja w innym symulatorze i podejrzewam, że w niektórych innych grach też. Nie wiem,dlaczego autorzy zrezygnowali z takiej opcji - nie sądzę, żeby była trudna w realizacji.

SiD:
Nie musić dodawać "tsszzzzt" na początku i na końcu wypowiedzi :) Chodzi o to, żeby cały czas jakość dźwięku przesyłanego przez TS była radiowa. W opcjach TS jest ograniczenie transferu. W jakimś programi do obróbki dźwięku widziałem opcje do wyboru bitrate i porównanie do jakości dźwięku. Było po kolei od najwyższej z dopiskiem near cd quality itd. itd., aż do xykbps - telephone".
Od ostatniego posta nie miałem czasu, żeby to sprawdzić ani żeby poszukać moda.

O tego też szukałem http://www.arma-zone.pl/modules.php?nam ... age&pid=82 A na oficjalnej stronie tego nie ma (sic!).

Edit:
Jest radio chyba - wot i tiechnika :)
http://forum.teamspeak.com/showthread.p ... t=ts-noise

"TS-Noise simulates Microphoneclicks and Broadband noise FX for Teamspeak and makes it sound like a radio-unit. Volume and Output-Devices are fully customizable. In August 2006, TS-Noise was officially licensed as a Teamspeak Third-Party-Addon by TeamSpeak"

:arrow: http://punkr.de/ts-noise-download
Ostatnio zmieniony 16 października 2007, 15:29 przez Bucic, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne o multiplayer”