Jakie łącze na serwer.
Moderator: Inkwizytor
Jakie łącze na serwer.
Witam!
Stanąłem przed wyborem nowego internetu, ale chciałbym wybrać taki, żeby można było na nim postawić serwer do ArmA na 14-16 osób bez lagów. I tu moje pytanie: Jaki musze miec conajmniej upload, zeby taki serwer postawić. I drugie pytanie: Czy neo 6mbps nada sie do tego celu?
Stanąłem przed wyborem nowego internetu, ale chciałbym wybrać taki, żeby można było na nim postawić serwer do ArmA na 14-16 osób bez lagów. I tu moje pytanie: Jaki musze miec conajmniej upload, zeby taki serwer postawić. I drugie pytanie: Czy neo 6mbps nada sie do tego celu?

-
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 czerwca 2007, 09:35
- ID Steam:
- Numer GG: 1894993
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jakie łącze na serwer.
6Mbit/s ale jaki upload bo to ważne najlepiej jak byś miał 10Mbit/s.
Ja osobiście mam 4Mbit/s w kablówce na wyjściu 512kbps, uciągnie jakieś 10 osób z pingami od 30-50ms.
Osobiście Neo nie ufam ale niech się wypowiedzą Ci co mają.
A tak BTW to łącze to nie wszystko...
Ja osobiście mam 4Mbit/s w kablówce na wyjściu 512kbps, uciągnie jakieś 10 osób z pingami od 30-50ms.
Osobiście Neo nie ufam ale niech się wypowiedzą Ci co mają.
A tak BTW to łącze to nie wszystko...
Re: Jakie łącze na serwer.
Łącze to ma podobno 768 kb/s na wyjściu. Kiedyś robiono testy ile kb łącza używa jeden gracz na serwerze. Pamięta to ktoś jeszcze?

Re: Jakie łącze na serwer.
To różnie, bardzo różnie. Ze względu na to, że w OFP (zgaduję, że w Armie jest podobnie) było to uzależnione od sytuacji. Z tego co wiem, to więcej jak 16kb/s na gracza nie potrzeba, ale zawsze bardziej komfortowa jest gra z 32+kb/s każdemu z osobna. Nie ma co się zastanawiać - im większy upload tym lepiej.




Re: Jakie łącze na serwer.
No nie mam wątpliwości, że tak jest.Nie ma co się zastanawiać - im większy upload tym lepiej.
Ale tak z ciekawości czysto teoretycznie podzieliłem sobie 768 kb przez 32 i otrzymałem wynik: 24. Czyli na tym uploadzie tylu by można pociągnąć z tego co czytam, no napewno mniej bo wiadomo, że łącze nigdy nie idzie w 100% na ArmA i czasem tez ma swoje "gorsze dni". Ale mam nadzieje ze 14-16 osób pociągnie w miare bez lagów, dlatego chyba sie zdecyduje na neo.

- Jerry
- Posty: 230
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa
Re: Jakie łącze na serwer.
Pozostaje wciąż zabawa z ustawianiem stałego IP zamiast dynamicznego. Poza tym ja już na przykład do neo nigdy nie wrócę. Miałem 3 razy i 3 razy miałem dziwną przypadłość, że co jakiś czas transfery up/down spadały do zera i wracały po minucie do normy (nie była to wada techniczna, w każdym razie nie taka, o której specyfice wiedziałby serwisant)


Re: Jakie łącze na serwer.
Z dynamicznym IP można sobie poradzić poprzez zainstalowanie programu, który co uruchomienie będzie informować serwis, który obsługuje subdomenę (chociażby zakładając darmowe konto na dyndns.com jeśli dobrze pamiętam). Wówczas wszyscy łączą się pod trance.game-host.org, czy tam trance.kicks-ass.com i hula :p
W każdym razie do TP-netu podchodziłbym z dystansem. Chyba jedyna usługa tp, na którą nie słyszałem narzekań znajomych to polpak-t, ale nie wiem nawet czy jest w ofercie i tanie to to nie jest. Ja mam o tyle fajnie, że we Wrocławiu mam fajną sieć i szereg alternatyw, dzięki którym moje łącze jest zawsze konkurencyjne.
W każdym razie do TP-netu podchodziłbym z dystansem. Chyba jedyna usługa tp, na którą nie słyszałem narzekań znajomych to polpak-t, ale nie wiem nawet czy jest w ofercie i tanie to to nie jest. Ja mam o tyle fajnie, że we Wrocławiu mam fajną sieć i szereg alternatyw, dzięki którym moje łącze jest zawsze konkurencyjne.




Re: Jakie łącze na serwer.
Wiem, że neostrada nie jest łączem nadającym sie na serwer jako taki, ale na jakas luzne gre czy coopik
wystarczy.
Wyczytałem, ze neo 6mbps na poczatku miałą 256 kb up, teraz jest 512 kb up, a jest mozliwosc indywidualnego zwiekszenia tejze predkosci, co dla mnie jest bardzo wesołą nowiną
. Będe szturmował do nich o 2 mb uploadu, nawet za wyższą cenę
.
Dodatkowo robiłem sobie testy na mojej obecnej neo, czyli 1,3 mbps. Sprawdziłem swoj upload i wyszło mi 167 kb.
Postawiłem serwer i zaprosiłem 3 graczy (razem było nas 4). Graliśmy bez lagów, zaczeły sie one po podłączeniu sie 5 gracza zza granicy. Zrobiłem szybki rachunek 167 kb / 4 = 42 kb i wychodzi, że taka ilość łącza na jednego gracza wystarcza by gra odbywała sie bez lagów.

Wyczytałem, ze neo 6mbps na poczatku miałą 256 kb up, teraz jest 512 kb up, a jest mozliwosc indywidualnego zwiekszenia tejze predkosci, co dla mnie jest bardzo wesołą nowiną


Dodatkowo robiłem sobie testy na mojej obecnej neo, czyli 1,3 mbps. Sprawdziłem swoj upload i wyszło mi 167 kb.
Postawiłem serwer i zaprosiłem 3 graczy (razem było nas 4). Graliśmy bez lagów, zaczeły sie one po podłączeniu sie 5 gracza zza granicy. Zrobiłem szybki rachunek 167 kb / 4 = 42 kb i wychodzi, że taka ilość łącza na jednego gracza wystarcza by gra odbywała sie bez lagów.

Re: Jakie łącze na serwer.
Chciałbym aby rachunek był taki prosty, ale nie jest. Następnym razem spróbuj zobaczyć monitor sieci (dobre monitory są w firewallach) i zobaczyć jak wygląda transfer danych do konkretnych IP klientów.



