HELP
[Skrypty] Ustawienie widoczności i detali u klienta
Moderator: Inkwizytor
[Skrypty] Ustawienie widoczności i detali u klienta
Ktoś wie może jak na serwerze dedykowwanym odpalać skrypt WYŁĄCZNIE po stronie klienta. Chce w ten sposób zrobić ustawienia widoczności i detali terenu tylko po stronie klienta, aby osoby ze słabszymi kompami mogły sobie co nieco poograniczać nie zmieniając ustawien globalnych - w końcu niektórzy mają mocne kompy i chcieliby mieć trawke itp
HELP
HELP
Re: Arma SKRYPTY
z tego, co mi wiadomo komendy zmieniajace widocznosc i trawe dzialaja lokalnie;
moznaby zrobic wiec jakies wiadome miejsce (jakies centrum dowodzenia) w ktorym jest wyzwalacz, aktywowany stroną graczy o polu "przy aktywacji" takim:
(w armie nie bardzo dziala this list select 0, trzeba nazwac wyzwalacz, np setting_trigger)
a w polu "przy dezaktywacji":
a skrypty:
//i analogincznie 1200
moznaby zrobic wiec jakies wiadome miejsce (jakies centrum dowodzenia) w ktorym jest wyzwalacz, aktywowany stroną graczy o polu "przy aktywacji" takim:
(w armie nie bardzo dziala this list select 0, trzeba nazwac wyzwalacz, np setting_trigger)
Kod: Zaznacz cały
person = (list setting_trigger) select 0; v800 = person addAction ["set 800","set800.sqf"]; v1200 = person addAction ["set 1200","set1200.sqf"]; disGrass = person addAction["disable grass", "disable_grass.sqf"];
Kod: Zaznacz cały
person removeAction v800; person removeAction v1200;person removeAction disGrass;
Kod: Zaznacz cały
//v800
setViewDistance 800;
if (true) exitWith {};
Kod: Zaznacz cały
//no grass
setterraingrid 50.0;
if (true) exitWith {};
Ostatnio zmieniony 26 czerwca 2007, 11:46 przez kondor, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Arma SKRYPTY
nie rozumiem zbytnio idei tego wyzwalacza, bo jeśli dodamy akcje do jakiegoś obiektu to jest ona dostępna na pewne odległości. zresztą masz tam osobę wybraną z numerem 0 która dostanie tą akcję, niekoniecznie będzie to gracz, zwłaszcza jeśli trigger ma duże rozmiary.
takie zabawy z triggerami to można jeśli ktoś chce kwadratowe pole wyboru akcji może, ale po co to nie wiem...
takie zabawy z triggerami to można jeśli ktoś chce kwadratowe pole wyboru akcji może, ale po co to nie wiem...
cfog skończył się na kill'em all
Re: Arma SKRYPTY
wyzwalacz jest aktywowany np przez west. jak jakis amerykanin wejdzie w jego obszar wtedy u wszystkich sie aktywuje wyzwalacz , ale akcje dostanie tylko 1 osoba - pojawia mu sie 3 akcje, dzieki ktorym bedzie mogl sobie zmienic widocznosc lub wylaczyc trawę. Jak wyjdzie z obszaru tego wyzwalacza, to akcje mu znikną. Ten sposob doda akcje tylko jednej osobie, zeby dodal wszystkim, ktorzy sa w jego obrebie trzeba dodac je wszystkim jednostkom bedacym w tablicy (list setting_trigger)
//przepraszam, zrobilem blad w poprzednim poscie - zapomnialem dodac list, wiec powinno byc: (juz poprawilem wyzej)
w sumie ciekawe, czy takiego wyzwalacza nie aktywuje rowniez pusty amerykanski czolg, dlatego poradzilem, zeby bylo to dobrze znane miejsce, jakies centrum sterownia, czyli jakis maly trudno dostepny obszar, najlepiej w jakims namiocie lub budynku. wyzwalacz, oczywiscie, aktywowany cyklicznie
//przepraszam, zrobilem blad w poprzednim poscie - zapomnialem dodac list, wiec powinno byc:
Kod: Zaznacz cały
... (list setting_trigger select 0)...w sumie ciekawe, czy takiego wyzwalacza nie aktywuje rowniez pusty amerykanski czolg, dlatego poradzilem, zeby bylo to dobrze znane miejsce, jakies centrum sterownia, czyli jakis maly trudno dostepny obszar, najlepiej w jakims namiocie lub budynku. wyzwalacz, oczywiscie, aktywowany cyklicznie
Re: Arma SKRYPTY
OK. W Edytorze skrypt działa poprawnie jednak wymagany jest test na dedyku. Sprawdze dziś wieczorem. jakie by tam nie były rezultaty to bardzo dziękuje za pomoc kondor 
Re: Arma SKRYPTY
trigger dajmy na to ma wymiary 50x50. na jednym końcu wejdzie amerykaniec i na drugim. jeden dostanie a drugi nie skorzysta bo za daleko.kondor pisze:wyzwalacz jest aktywowany np przez west. jak jakis amerykanin wejdzie w jego obszar wtedy u wszystkich sie aktywuje wyzwalacz , ale akcje dostanie tylko 1 osoba - pojawia mu sie 3 akcje, dzieki ktorym bedzie mogl sobie zmienic widocznosc lub wylaczyc trawę. Jak wyjdzie z obszaru tego wyzwalacza, to akcje mu znikną. Ten sposob doda akcje tylko jednej osobie, zeby dodal wszystkim, ktorzy sa w jego obrebie trzeba dodac je wszystkim jednostkom bedacym w tablicy (list setting_trigger)
//przepraszam, zrobilem blad w poprzednim poscie - zapomnialem dodac list, wiec powinno byc:(juz poprawilem wyzej)Kod: Zaznacz cały
... (list setting_trigger select 0)...
w sumie ciekawe, czy takiego wyzwalacza nie aktywuje rowniez pusty amerykanski czolg, dlatego poradzilem, zeby bylo to dobrze znane miejsce, jakies centrum sterownia, czyli jakis maly trudno dostepny obszar, najlepiej w jakims namiocie lub budynku. wyzwalacz, oczywiscie, aktywowany cyklicznie
kiedyś testowałem addaction, strefa widoczności akcji(tam gdzie się pojawia w menu) to kula o promieniu nie pamiętam już ile. I dlatego uważam że robienie zabawy z tym triggerem to niepotrzebne utrudnianie i zaśmiecanie mapy w edytorze.
cfog skończył się na kill'em all
Re: Arma SKRYPTY
Ja mysle ze to dobry pomysl. Jak ty byś to Gremdek rozwiązał?
Poza tym, jeżeli wyzwalacz na WEST stanowiłby jakis problem, to zawsze mozna zrobić dla każdej postaci gracza osobny wyzwalacz i już.
Poza tym, jeżeli wyzwalacz na WEST stanowiłby jakis problem, to zawsze mozna zrobić dla każdej postaci gracza osobny wyzwalacz i już.
Re: Arma SKRYPTY
namiot nie ma rozmiarow 50x50 tylko 4x3. Nazywanie takiego wyzwalacza "zasmiecaniem" jest raczej naduzyciem. Koszt malego cyklicznego wyzwalacza jest porownywalny z eventhandlerem.
Opcja z wyzwalaczem pozwala na zmiane ustawien w dowolnym momencie. Mozna rowniez to zrobic, np wywolujac w init.sqf skrypt ktory bedzie czekal jakis krotki czas dajac w.w. akcje, a po tym czasie je zabierze:
Opcja z wyzwalaczem pozwala na zmiane ustawien w dowolnym momencie. Mozna rowniez to zrobic, np wywolujac w init.sqf skrypt ktory bedzie czekal jakis krotki czas dajac w.w. akcje, a po tym czasie je zabierze:
Kod: Zaznacz cały
//init.sqf
...
[] execVM "dodawacz_akcji_zmian.sqf";
...
Kod: Zaznacz cały
//dodawacz_akcji_zmian.sqf
a1 = player addAction ...
...
aN = player addAction ...
sleep 20;
player removeAction a1;
...
player removeAction aN;
if (true) exitWith {};
Re: Arma SKRYPTY
Poczekaj. Ale addaction dziala lokalnie, nie?
Wydaje mi sie na logike ze stawiajac trigger PRESENT WEST (powtarzalny!) i stawiajac w warunku
player in thislist
czyli jesli player jest WEST i jest w obrebie triggera
to odpala sie skrypt
player addaction itd.
To nie dziala?
Wydaje mi sie na logike ze stawiajac trigger PRESENT WEST (powtarzalny!) i stawiajac w warunku
player in thislist
czyli jesli player jest WEST i jest w obrebie triggera
to odpala sie skrypt
player addaction itd.
To nie dziala?
Re: Arma SKRYPTY
@Grey:
-prawie kazde polecenie dziala lokalnie, addAction tez.
-do linijki warunku musisz jeszcze dodac slownko this, poza tym (list this) w armie slabo lub w ogole nie dziala, czyli powinno byc: (this) AND (player in (list setting_trigger))
-prawie kazde polecenie dziala lokalnie, addAction tez.
-do linijki warunku musisz jeszcze dodac slownko this, poza tym (list this) w armie slabo lub w ogole nie dziala, czyli powinno byc: (this) AND (player in (list setting_trigger))
Re: Arma SKRYPTY
Co znaczy slabo lub w ogole?
Przed chwila uzylem i dziala, wiec nie bardzo rozumiem.
Poza tym ja uzylem thislist ktoree jest tym samym co i moze byc uzyta tylko w polu Activation ( http://community.bistudio.com/wiki/this )
Przed chwila uzylem i dziala, wiec nie bardzo rozumiem.
Poza tym ja uzylem thislist ktoree jest tym samym co
Kod: Zaznacz cały
list NazwaTriggera