Wywiad z BIS - Wasze pytania

Moderatorzy: eJay, OFman, Inkwizytor

Awatar użytkownika
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: OFman » 23 kwietnia 2009, 10:04

Nasz serwis ma możliwość przeprowadzenia wywiadu z Bohemia Interactive. Możemy zadać pytania zarówno Markowi Spanelowi jak i Ivanowi Buchcie (główny designer) czy Janowi Prazakowi (PR). Chcielibyśmy poznać wasze propozycje pytań. Wywiad zostanie przeprowadzony tak szybko jak szybko przygotujemy ich konkretną liczbę.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D

Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1493
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: kondor » 23 kwietnia 2009, 10:21

1. czy artylerię (działa i moździerze) będzie można przewozić (nie przez skrypty)?
2. czy używanie javelina będzie zmienione (w stosunku do buildu z lutego)?
3. czy AI będą potrafiły same z siebie pokonywać płotki?
4. jaki jest limit wysokości płotu (czy zależny od addonu przeszkody), który da się pokonać?
5. czy lotniskowiec jest sterowalny?
[edit1]
6. Czy nadal będzie można zabić żołnierza strzelając w stopy, a czołg z KMu?
7. Czy niska jakość głównej tekstury terenu jest spowodowana niską jej rozdzielczością, czy takie było źródło?
8. Jakie zmiany interfejsu są planowane; czego dokładnie (czcionek, ikon żołnierzy?) dotyczy kontrola "IGUI size"?
[edit2]
9. Czy nowe frakcje (NAPA, CDF, Ruch Czerwonej Gwiazdy) będą mieć własne strony (side), bo na skrinie ze zbrojowni są tylko dotychczasowe ( http://www.bistudio.com/images/stories/ ... _blog1.jpg )?
[edit3]
10. Co będzie (jaki teren - pusty (roślinność, skały), płaski czy automatycznie generowany?) poza standardowym kwadratem wyspy (jeśli woda jest tylko od południa)?
11. Czy te wzgórza w oddali będą osiągalne? Czy będą widoczne również na południu, gdzie jest morze?
12. Czy planujecie dodać (za darmo) inne addony po premierze, np w paczach (jeśli będą takowe), np inne rosyjskie samoloty, bronie?
[edit4]
13. Czy odbicia w wodzie i okularach przeciwsłonecznych pilotów odbijają statyczną mapę środowiska (environment map), czy na bieżąco uwzględniają obiekty jak śmigłowce, okręty itp, które powinny się w nich odbijać?
[edit5]
14. Co konkretnie daje w grze ogień zaporowy w stosunku do AI i do gracza (zmniejsza ich celność?)?
15. Czy wspomniane poddawanie się AI jest wbudowaną właściwością microAI, czy jest tylko oskryptowane w kampanii?
[edit6]
16. Czy mozolne poruszanie się z Army1, które pogrzebało scenę CTF/C&H, zostało poprawione?
[edit7]
17. Czy będą dostępne również addony roślinności letniej i zimowej, skoro linda potrafi wygenerować je automatycznie? poza tym jesienna aura jest ładna, ale prawdopodobnie może szybko się przejeść. Czy powrócą dźwięki łamanych drzew?
[edit8]
18. Jak będzie wyglądało sterowanie UAV?
[edit9]
19. Czy HDR lepiej przybliża ludzki wzrok - tzn nie ma juz całkowitego zaciemnienia obrazu przez jeden jasny punkt (ognisko, odbite światło w szybie)?
20 Czy ArmA2 to ostania militarna gra BISu?
Ostatnio zmieniony 26 kwietnia 2009, 18:48 przez kondor, łącznie zmieniany 7 razy.

Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: Rainbow » 23 kwietnia 2009, 11:12

(Chyba) Do Marka Spanela:
1. Jakie zmiany dotknęły silnik Real Virtuality, który będzie napędzał ArmA2 od czasów ArmA1, i które z nich uważacie za najciekawsze/największe.

Do Ivana Buchty:
1. Czym głównie kierowaliście się tworząć ArmA2? Czy gra od początku była tworzona pod kątem dostępności dla nowych graczy, czy jest to kolejna część symulatora dla hardcorowych fanów?
2. Czy druga część jest bardziej nastawiona na akcję, czy na dłuższe i bardziej wymagające operacje?


@kondor
Ad.9
W ArmA2 będzie nowy podział na Strony (SIDE) i Fakcje (FACTION). Np. BLUFOR-->USA, Chernorussian Army | OPFOR-->Russian Army, ChDkZ | INDEPENDENT-->NAPA | CIV-->Locals
na zawsze i na wieczność...

Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: klamacz » 23 kwietnia 2009, 14:35

1. Czy będzie wsparcie dla technologii "render-to-texture", pozwalającej na wyswietlenie na obiekcie obrazu z innej kamery niz aktualna?
2. Czy po zmianie sposobu animacji postaci (rozdzielenie góry i dołu postaci), pozwalającej na np. przeładowanie broni w trakcie ruchu, czy będzie możliwość strzelania z pojazdów z miejsc siedzących?
3. Czy planujecie zmiany w wyświetlaniu animacji strzelców w pojazdach, dłoni kierowców pojazdów itp, czyli animacji modyfikowanych na podstawie stanu animowanych elementów pojazdu?
4. Czy rozpatrywaliście włączenie do ArmA II innych trybów gry wieloosobowej opartych na najbardziej znanych misjach z ArmA 1, tak jak dodaliście Warfare oparty na CTI. Mowa tu o misjach takich jak Evolution, Domination, Berzerk.

edit
5. Czy planujecie zmiany w danych udostępnianych przez protokół GameSpy, czy jest możliwość aby w tych danych pojawiło się ID gracza?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: SaS TrooP » 23 kwietnia 2009, 15:05

1. Czy zastosujecie realistyczne zachowania i efekty gracza? Mam na myśli czy w wypadku np. postrzału ekran będzie się zaciemniać lub rozmywać albo czy będąc pod ostrzałem będzie się rozmazywał etc.
2. Czy niektóre rozwiązania taktyczne jak ostrzał zaporowy lub pokazane na trailerze czyszczenie pomieszczenia granatami hukowymi (błyskowymi?) będzie dostępne w czasie gry, czy to skryptowany fragment kampanii.

Co do ostatniego niestety przypuszczam, że to drugie - zachowanie broni w czasie wejścia do pomieszczenia...

EDIT:
3. Czy w grze będą też rosyjskie głosy, angielskie z rosyjskim akcentem czy tacy np. ChDKZ dalej będą mówić po angielsku jak amerykanie?
Ostatnio zmieniony 25 kwietnia 2009, 15:07 przez SaS TrooP, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: Artek3333 » 23 kwietnia 2009, 16:23

Zachowanie jednostek podczas walki:
1. czy AI będzie potrafiło chować się za przeszkody i umiejętnie prowadzić ogień z ewentualnej zasłony
2. czy schowanie się w zaroślach utrudni wykrycie naszej pozycji przez AI wroga

Awatar użytkownika
Jajcor
Posty: 116
Rejestracja: 03 lipca 2008, 14:06
ID Steam:
Numer GG: 7138111
ID gracza: 0

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: Jajcor » 23 kwietnia 2009, 18:18

Kurde.. no to może jeszcze jedno pytnako?
Czy będzie można się okopać???
Ale ja tak tylko dla jaj :D :lol:

A ta szczerze mówiąc wyobrazacie sobie ten odjazd, że grzebiemy łopatkami na odkrytym terenie aby zdążyć aż przyjedzie wróg????????? i się troche schowamy... Chi:-) a potem szukaj dziurki, gdzie schowany Robaczek...... Dla mnie to odjazd ale to nierealne ;)
_________________
Virtual Battle #1 Veteran
Obrazek

Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1493
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: kondor » 24 kwietnia 2009, 12:57

Które pytania zostaną im zadane? Wszystkie, czy wybrane?

Awatar użytkownika
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: OFman » 24 kwietnia 2009, 14:14

Wybrane.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D

eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: eJay » 25 kwietnia 2009, 14:53

1. Czy edytor misji zostanie wzbogacony o dodatkowe opcje np. tworzące od razu Description.ext w środowisku gry?
2. Czy edytor misji posiadać będzie widok 3D na mapę oraz opcje ustawiania obiektów na żywo bez koniecznego, kolejnego załadowania misji?
3. Czy system ran i obrażeń ulegnie modyfikacji? Czy wroga można będzie zabić wielokrotnym strzałem w stopę?
4. Czy model fizyczny pojazdów zostanie usprawniony? Czy czołgi dalej będą podskakiwać na nierównościach?
5. Czy broń będzie mogła się zaciąć?
6. Czy okna w otwartych budynkach mogą uleć zniszczeniu?
7. Jakimi źródłami militarnymi sugerujecie się przy tworzeniu broni,pojazdów etc.?
8. Czy powstaną nowe animacje np. obsługi działka w helikopterze?
9. Czy system konwersacji, możliwe odpowiedzi będą modyfikowalne przez autorów misji?
10. Czy instrukcje tworzenia addonów zostaną uproszczone?
11. Czy AI dalej będzie strzelać do ludzi z wyrzutni rakiet zamiast karabinu?

Awatar użytkownika
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Wywiad z BIS - Wasze pytania

Post autor: OFman » 25 kwietnia 2009, 15:13

Propozycje pytań można składać jeszcze tylko do końca tego tygodnia.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D

Zablokowany

Wróć do „Ogłoszenia serwisu ArmA2.pl”