ArmA a AGP

Technical Support

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Garbol
Posty: 243
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 01:14
ID Steam:
Numer GG: 1299924
ID gracza: 0

ArmA a AGP

Post autor: Garbol »

Myślę że tutaj ten temat bardziej pasuje.

Na forum BIS'u wyczytałem że zmiana ustawień BIOSU na "AGP Aparature" ze 128 na 256 poprawia wydajność.

ja mam 7600GS 256MB i miałem przedtem na 128 teraz zmieniłem na 256. Efekt? pełne zaskoczenie, ArmA chodzi o wiele lepiej, cudów nie ma ale na bank jest lepiej na początku miałem wszystko na bardzo nisko teraz gram z shaderem na normal i cieniami na nisko i chodzi dobrze chodź jak mówię cudów nie ma :)

Nieco to poprawia wydajność.
Obrazek
W wojsku służyłem od 06.08.2008 do 27.04.2009 - Siły Powietrzne Operator radarów NUR-31, NUR-31MK, NUR-41, Nur-12.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA a AGP

Post autor: Radeon »

O ile się nie mylę... No nie wiem, może się mylę. Ale... Na moim starym kompie miałem to samo. To jest ilość pamięci przydzielanej z RAM dla karty graficznej. Na PCI-E się z tym nie spotkałem. Ale na AGP potrafi przynieść jako taki wzrost wydajności. Pamiętam, że na moim GeForce 3 Ti 64MB grając w Faces of War dostawałem białej gorączki. W biose ustawiłem "to coś" na 128 i było już znośnie. Czyli dawało efekt 64 + 128 = 196 MB dla karty. Z tym, że RAM z kartą chyba wolniej się komunikowało.

Tutaj jest podobnie. 256 + 256 = 512 MB dla karty. Tyle, że RAM komunikuje się wolniej z kartą niż VRAM. Gdyby 512 było fabrycznie na karcie byłoby jeszcze lepiej.
Po prostu "doczepiłeś" do karty troche więcej pamięci. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: ArmA a AGP

Post autor: Dawidson »

Czyli mam rozumieć że jak na grafie mam 128MB w biosie zmienię ustawienie z default 128MB na 256MB to teoretycznie będzie grafa bardziej wydajna?
Bo gdy ktoś ma na grafie więcej ramu jak przydzielonej wirtali widzę w tym sens(grafa 256MB + 256MB przydzielonego, wcześniej 128MB) ale jak mam 128MB i przydzielone 128MB to czy coś da przydzielenie następnych 128MB "wirtualki"?
Wiem najprościej sprawdzić organoleptycznie, no ale ...
Obrazek
RIDER
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA a AGP

Post autor: Forrestal »

AGP aperture size - dotyczy obsługi karty graficznej AGP, a dokładniej - określa ile pamięci operacyjnej (RAM) chcemy przeznaczyć na dane (najczęściej tekstury - kolorowe obrazy, którymi są pokrywane trójwymiarowe obiekty w dzisiejszych grach), które nie zmieszczą się w lokalnej pamięci karty graficznej (zazwyczaj ma ona od 8 do 32 megabajtów). Najczęściej wartość parametru AGP aperture size może wynosić 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 megabajtów. Pamięć ta jest wykorzystywana w sposób dynamiczny, to znaczy, że karta używa jej tyle, ile jest w danej chwili niezbędne (bez przekraczania ustalonej w BIOS'ie wartości). To my (ew. producent komputera) decydujemy o tym jaki obszar pamięci udostępnimy, przez odpowiednią zmianę wartości tej opcji BIOS'u.

Obrazek



Jak widac ciagle zwiekszanie dostepnej pamieci nie zawsze przynosi lepsze wyniki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
eagle
Posty: 138
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 12:41
ID Steam:
Numer GG: 7031645
ID gracza: 2105860
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: ArmA a AGP

Post autor: eagle »

Ja mam GF6800 512 MB i mam w biosie ustawione na 256 najwyżej ile sie da. Mam płyte P4P800 SE. I nie mam możliwości zmiany wie ktoś może co trzeba zrobić aby można było przestawić na 512?
Obrazek
Awatar użytkownika
Dawidson
Posty: 356
Rejestracja: 30 marca 2007, 09:39
ID Steam:

Re: ArmA a AGP

Post autor: Dawidson »

Czyli zwiększanie wirtualnego ramu grafy powyżej 32MB to sport dla sportu.
Czyli zostanę przy 128MB defaulta.
Dzięx
Obrazek
RIDER
Firefly
Posty: 744
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 21:23
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA a AGP

Post autor: Firefly »

Forrestal pisze: Jak widac ciagle zwiekszanie dostepnej pamieci nie zawsze przynosi lepsze wyniki.

Jak widac dotyczy to jakiegos 3dmarka i moze sie nijak miec do Arma. Najlepiej sprawdzic samemu. Ja niestety nie mam w biosie plyty takiej opcji :/
Retired. Unavailable until further notice.
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA a AGP

Post autor: Forrestal »

Eagle, wiecej niz 256 nei da sie przydzielic i jest to regulowane przez specyfikacje AGP aperture size.

FF ma racje, najlepiej to samemu sprawdzic bo i testy sa wiekowe (2001, GF2 GTS) a i rozne aplikacje moga sie roznie zachowywac.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA a AGP

Post autor: Radeon »

Eagle musisz uruchomić w BIOS tą opcję. Nie wiem jak to się nazywa. Ale spróbuj przestawić jakieś opcje na Enabled i zobacz czy możesz zmienić.

Druga sprawa, jeżeli masz PCI-E to tego nie zrobisz. Chociać może na innej MoBo.
W przypadku PCI-E jest to chyba jeden optymalny rozmiar lub jest dopasowywany automatycznie. Bardziej prawdopodobna jest opcja 1., jeden optymalny rozmiar który wykorzystuje grafa.
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA a AGP

Post autor: Forrestal »

Radeon pisze: Eagle musisz uruchomić w BIOS tą opcję. Nie wiem jak to się nazywa. Ale spróbuj przestawić jakieś opcje na Enabled i zobacz czy możesz zmienić.

Druga sprawa, jeżeli masz PCI-E to tego nie zrobisz. Chociać może na innej MoBo.
W przypadku PCI-E jest to chyba jeden optymalny rozmiar lub jest dopasowywany automatycznie. Bardziej prawdopodobna jest opcja 1., jeden optymalny rozmiar który wykorzystuje grafa.


Jezeli plyta pozwala to maksimum jakie mozna ustawic to 256MB. Po drugie jak pisze Radeon to standard PCI-E nie obsluguje czegos takiego jak aperture size (no dobra, sa karty ktore wspoldziela pamiec ale sa one zbudowane w sposob szczegolny i "pelne" karty na PCI-E nie oblsuguja tego).
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
eagle
Posty: 138
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 12:41
ID Steam:
Numer GG: 7031645
ID gracza: 2105860
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: ArmA a AGP

Post autor: eagle »

Zaraz zobacze. Ja mam AGP.

Sprawdziłem i jednka można tylko ustawić do 256 MB.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc techniczna dotycząca Army”