Monitory LCD

Masz problem ze sprzętem? Windows Ci się wiesza? A może chcesz sie pochwalić swoim "piecem"?

Moderator: Inkwizytor

Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Monitory LCD

Post autor: Rainbow »

PoitleK pisze:
Rainbow pisze:
alepasztet pisze: Zawsze mozna uzywac nizszej rozdzielczosci przeciez. :)


Oczywiście, ale co to za przyjemność z grania, gdy wszystko jest nieprzeskalowane pod twój monitor.



Skalowanie moze odbywac sie bez utraty jakosci - wystarczy ze piksele zostaną rowno podzielone (np. 4 piksele monitora wyswietlaja jeden piksel obrazu) Wtedy np. na monitorze o natywnej 1600x1200 mamy rozdzielczosc 800x600 i obraz nadal brzytwa... :mrgreen:

Tylko po co? 8)


Tak, o ile twórca gry wcześniej o tym pomyślał i stworzył przeskalowane tekstury dla widescreenów. Niby podstawa, ale zabrakło czegoś takiego w mega-popularnym BF2.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Monitory LCD

Post autor: klamacz »

Rainbow pisze: Tak, o ile twórca gry wcześniej o tym pomyślał i stworzył przeskalowane tekstury dla widescreenów. Niby podstawa, ale zabrakło czegoś takiego w mega-popularnym BF2.


nie istnieje cos takiego jak skalowanie tekstur dla widescreenow
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Monitory LCD

Post autor: Forrestal »

Rainbow, jak to BF2 nie wyswietla panoramy?
:o :o :o

Wszytko jest wyswietlane wporzadku a jedynie HUD na ekranie jest rozciagniety.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
PoitleK
Posty: 190
Rejestracja: 18 grudnia 2006, 19:55
ID Steam:
Numer GG: 2535531
Lokalizacja: Wrocław

Re: Monitory LCD

Post autor: PoitleK »

A ja pilem raczej do tematu "jakosc obrazu a rozdzielczosci inne niz natywna"...
Peace is a lie, there is only passion.
Through passion, I gain strength.
Through strength, I gain power.
Through power, I gain victory.
Through victory, my chains are broken.
The Force shall free me.

Sith Code
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Monitory LCD

Post autor: Robi »

Rainbow pisze:
alepasztet pisze: Zawsze mozna uzywac nizszej rozdzielczosci przeciez. :)


Oczywiście, ale co to za przyjemność z grania, gdy wszystko jest nieprzeskalowane pod twój monitor.


Właśnie testuję drugi monitor LCD. Pierwszy był na matrycy S-IPS, drugi na TN.
Szybkie wnioski, na razie co do "natywności"... (jak przetestuję trzeci to może się rozpiszę :twisted: )
Istotne różnice pomiędzy rozdziałką natywną a inną najczęściej zauważyłem w samych aplikacjach, np. menu Windowsa, w Wordzie (głównie tekst i ikony), w Photoshopie (białe obwódki wokół rysowanych elementów) itp. Jednak kto na dzień dzisiejszy nie używa natywnej w normalnej pracy? :twisted: Natomiast jeśli chodzi o Armę to różnica wynosi (jak dla mnie) 3-5%!
Nie wiem co macie za monitory i karty graficzne (piszę do osób, które narzekają na zniekształcenia), ale ja w Armie nie zauważyłem większych różnic pomiędzy rozdziałką natywną a jakąś inną. :|
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Monitory LCD

Post autor: Rainbow »

klamacz pisze:
Rainbow pisze: Tak, o ile twórca gry wcześniej o tym pomyślał i stworzył przeskalowane tekstury dla widescreenów. Niby podstawa, ale zabrakło czegoś takiego w mega-popularnym BF2.


nie istnieje cos takiego jak skalowanie tekstur dla widescreenow


Konkretnie chodziło mi o mip-mapy.
Forrestal pisze: Rainbow, jak to BF2 nie wyswietla panoramy?
:o :o :o

Wszytko jest wyswietlane wporzadku a jedynie HUD na ekranie jest rozciagniety.


No o to właśnie chodzi. HUD nie jest odpowiednio przeskalowany. To samo można zauważyć na niektórych elementach w ArmA. Niektórym to zwisa, detalowców jednak to stanowczo denerwuje :P
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Monitory LCD

Post autor: Forrestal »

Tak, BF2 ma rozciagniety HUD ale to jest oczywiste jak sa to zwykle "tekstury".

Ja a Armie nie zauwazylem takich przypadkow, mozesz podac przyklady?
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Monitory LCD

Post autor: SiD »

Co do panoramy to bardzo kiepsko sprawdza się w grach, które posiadają elementy 2d (hud nie będący modelem, liczne teksty nie będące definiowane za pomocą krzywych, lecz na bazie bitmap). Tym samym całkowicie beznadziejnie wyglądają gry, które pracują w standardowych proporcjach 4:3. Do nich zaliczamy niemal wszystkie gry przygodowe, masę strategii(chyba też wszystkie), oraz od groma innych gier, nie tylko tych starszych. Ogólnie efekty skalowania są boleśnie widoczne i poza brakiem proporcji tracimy jeszcze ostrość. Natomiast w grach 3D, gdzie silnik graficzny renderuje nam modele, bardziej obchodzi nas FOV - field of view. Większość gier ma na sztywno ustawiony (najczęściej 90stopni). Tekstury i ich mipmapy nie mają najmniejszego znaczenia. Problem w tym, że czasem, żeby móc zmienić FOV trzeba uruchamiać grę w trybie debug (z konsolą debuggera), a zmiana jakichkolwiek wartości, bądź nawet uruchomienie w tym trybie gry, w rozgrywkach online często miejsca mieć nie może. Poważne gry, jak Qauke3, albo UT pozwalają na coś takiego, lecz to nieliczne tytuły które pozwalają na tego typu manipulacje - dla całej reszty pozostaje paskudny stretching.

Dla zainteresowanych tematem jest wiki/forum dotyczące gry na szerokich.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Monitory LCD

Post autor: Robi »

To nie można przełączyć panoramy na 4:3?
Z resztą... inną alternatywą może być przecież otwieranie gry 4:3 w "oknie" :)
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Monitory LCD

Post autor: klamacz »

SiD: dzieki, wreszcie jakies slowo w tym temacie, madre i obalajace mity.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Gelu
Posty: 51
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 23:46
ID Steam:
Lokalizacja: Socho/Wawa

Re: Monitory LCD

Post autor: Gelu »

Ja bym tego mitami nie nazwał...czy jest ktoś na tym forum, kto grał na monitorach 16:10 i teraz chce wrócić do 4:3? (pytam całkiem poważnie - ciekawy jestem)
Piszecie o grach/programach już istniejących (choć nawet w ich przypadku nie zgadzam się o ostatnimi opiniami - nie widzę problemu w wyświetlaniu obrazu 4:3 na wideowym monitorze) - a co z przyszłymi? Myslicie, że nie pójdzie to w kierunku 16:10? Ja sądzę, że już idzie...więc zakup panoramy jest jak najbardziej przyszłościowy.
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hardware & Software”