Misje

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

obix
Posty: 18
Rejestracja: 23 stycznia 2014, 20:54
ID Steam:

Misje

Post autor: obix »

Witam, tworze swoja pierwsza kampanie do army2.
Mam mały problem, ponieważ w misji uzywam duzo dialogow oparte na
"This exec "Tekst.sqs";
Lecz mam tych wyzwalaczy od ****.
Chcę, żeby wyzwalacz z druga misją aktywował sie dopiero gdy ukoncze pierwszą.
Np: ide do officera on mi mowi zeby rozejrzal sie po miescie zeby poznac ludzi,
ustawilem goscia ze skrzynkami od amunicji i wyzwalacz ze jak do niego podejde to on uruchamia "ammunation.sqs" i mi mowi ze tutaj sa skrzynie i moge tutaj wpadac, wtym momencie wyzwalacz aktywuje "tskobj1 settaskstate "SUCCEDED";.
I misja zakonczona, i teraz chce zebym znow poszedl do officera ktory da mi
zadanie po wykryciu warunku ze pierwszy zostal zrobiony.


Help :D
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Misje

Post autor: tom3kb »

Pisząc "następną misję" chodzi ci o kolejne zadanie w tej samej misji? Misja w armie to jest całość, a to co w nich to zadania.
Po prostu w tym wyzwalaczu, w którym zalicza ci 1-e zadanie dodaj w aktywcji zad1=true. Wstaw nowy wyzwalacz i w warunku napisz:
unit1 distance ofi1<3 and zad1
A w aktywacji dodaj zadanie czyli: tskobj2=player createsimpletask [2. Blabla] i cała reszta tak jak w briefingu
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Misje

Post autor: tom3kb »

Unit1 to twój żołnierz, ofi1 to pierwszy oficer, ten do którego masz się wrócić po kolejne zadanie jak już dozbroisz się u gościa ze skrzynką.
Ps. Po tym jak dojdziesz do tego ze skrzynką i zaliczy ci 1-e zadanie dodałbym np: hint "Wróć do oficera po kolejne rozkazy" czy coś w tym stylu, chyba, że wszystko wyjaśnione jest w briefingu/rozmowach itp. Ale i tak nie zaszkodzi dodać ;)
obix
Posty: 18
Rejestracja: 23 stycznia 2014, 20:54
ID Steam:

Re: Misje

Post autor: obix »

Troche nie za bardzo rozumiem :/
a jest ten przyklad opisany w Jednym z Twoich mission packow? bo mam
Twój 20 missions pack i campanie operationredreaper wiec moze pamietasz czy cos takiego robiles?
ogolnie na mojej kampani jest PELNO wyzwalaczy i kazdy ciagle cos wyzwala. Nasrane dialogami.
nawet cutscenki od Ciebie sobie podpatrzylem :D
duzo mi to dalo serio :D Moj briefing ciagle nie dzialal, dziennika i zadan ni widu ni slychu
to skopiowalem i podmienilem zadania i smiga :D

I tak, chodzi mi o kolejne zadania. Moim zdaniem kampania bedzie ciekawa bo mam pelna glowe pomyslow.
Trudniej znaleść jednak ja to wykonac wszystko ;/
Wszystko było dobrze do czasu gdy officer nie chcial dac mi drugiej misji, przez "Dać" mam na mysli otworzyc okno dialogowe w ktorym mi to tłumaczy. Lubie zachowac Sie "IC" czyli in character i wczuc sie w role mojego bohatera
nawet jak wiem co sie stanie bo ja robilem mape :D
obix
Posty: 18
Rejestracja: 23 stycznia 2014, 20:54
ID Steam:

Re: Misje

Post autor: obix »

Czyli robie jeden wyzwalacz, piszę "tskobj1=true"?
a potem wstawiam "Ja distance officer <5 and tskobj1";
a w aktywacji musze znow te "createsimpletask" nawet jak mam juz wpisane to w briefingu?
Mozesz to "Rozebrać" na czynniki pierwsze?
czyli powiedziec "Co jest po co"? zebym lepiej zrozumiał :D
Dzieki z gory.

Chyba wiem o co Ci chodzi.
Nie chcę, żeby on mi dał, w sensie żeby mi wyswietliło w oknie z zadaniami.
Ale ta opcja jest ciekawsza bo chciałbym, żebym nie miał na samym poczatku wglądów do zadan tylko wtedy, gdy on mi je powie, to byłoby bardzo przyzwoicie zsynchronizowane :)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Misje

Post autor: tom3kb »

Odpowiedz bedzie w kilku postach, z telefonu nie mogę edytować później to scalę, sorry admini.

Robisz briefing z TYLKO z 1-ym zadaniem żeby iść do gościa ze skrzyniami.
Na mapie masz 3 jednostki: ty-unit1 , oficer-ofi1 i zbroimistrz-ofi2.
Wyzwalacz do pierwszego zadania.
Warunek:
unit1 distance ofi2<3
Przy uruchamianiu:
taskobj1 settaskstate "succesed"; hint "Wróć do oficera po rozkazy";

CDN...
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Misje

Post autor: tom3kb »

Zad1=true; savegame
Teraz drugi wyzwalacz:
Warunek:
unit1 distance ofi1<3 and zad1=true
Przy uruchamianiu:
taskobj2=player createsimpletask [2. Blabla] całość zadania tak jakbyś je miał napisać w briefingu.
Możesz też dodać hint "Masz nowe zadanie"; savegame dodatkowo jakiś skrypt z rozmową, w której oficer mówi co zrobić. I to wszystko.

Robiłem takie, rzeczy w wielu misjach trochę gorszą metodą.
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Misje

Post autor: tom3kb »

Sorry mały błąd, w wyzwalaczu drugim warunek powinien wyglądać:
unit1 distance ofi1<3 and zad1
obix
Posty: 18
Rejestracja: 23 stycznia 2014, 20:54
ID Steam:

Re: Misje

Post autor: obix »

Tak tak, poradziłem sobie z nim sam.
A jeszcze taka drobra sprawa, mam takie zadanie.
"Partyzanci podłożyli miny na ulicy gdzie stacjonuje wywiad amerykanskich sil specjalnych i jeden pojazd z officerem wybucha, i officer ktory mi daje zadania kaze mi ich znaleść." I tutaj jest element "bajeru"
bo w tym celu musze przepytać swiadka.
Oczywiscie nie bawie sie tutaj w "addaction [blablalba.sqf] tylko zwyklym dialogiem.
ALE, chce, zeby w moim notatniku z zadaniami pojawil sie "wpis" z tego co widział.
Da rade? bo to trzeba namieszac w briefingu cos czuje.
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Misje

Post autor: tom3kb »

Tak, dodajesz do briefingu nową sekcję np w wyzwalaczu.
Warunek:
Jaki tam wymyśliłeś ;)
W Przy uruchamianiu:
player createDiaryRecord ["Diary", ["Informacje od świadka", "To co chcesz wpisz tutaj."]];
obix
Posty: 18
Rejestracja: 23 stycznia 2014, 20:54
ID Steam:

Re: Misje

Post autor: obix »

Te pierwsze z zadaniami nie działa.
wrzucam filmik:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w4SvMaTF ... e=youtu.be[/youtube]

sprawa wyglada tak.
Podchodze do officera i on mi mówi o mojej pierwszej misji ze mam isc do tego ammo, ale nagle przerywa i mówi o 2 misji która ma być wtedy, kiedy pojde do ammo'sa, zagadam z nim i wroce.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”