Virtual Ammobox System

Edytor Arma3 - dyskusje i zapytania o tworzeniu misji, skryptów oraz programowaniu.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zelazny
Posty: 61
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:53
ID Steam:
Lokalizacja: Anglia

Virtual Ammobox System

Post autor: Zelazny »

Tworzę przyjemną misję. Celem misji będzie dotarcie do trzech namiotów hangarów i wysadzenie znajdujących się w nich trzech samochodów oraz dwóch helikopterów oraz wyeliminowanie jedenastu żołnierzy patrolujących obszar dookoła hangarów. Każdy z celów ma swój wyzwalacz i po zabiciu żołnierza bądź wysadzeniu samochodu pojawia się wiadomość w górnym prawym rogu oraz dźwięk. Żołnierze patrolują teren wokół hangarów, oczywiście nie zabraknie innych patrolów. Misja posiada zakończenie. Aby ukończyć misję należy wyeliminować jedenastu żołnierzy (tych najbliżej hangarów) oraz wysadzić wspomniane wyżej trzy samochody oraz dwa helikoptery.

Żeby dodać smaczku postanowiłem wykorzystać bardzo ciekawy skrypt Virtual Ammobox System.
http://forums.bistudio.com/showthread.p ... stem-(VAS)
Jako że pierwszy raz tworzę misję i pierwszy raz mam kontakt ze skryptami, więc ciężko było mi dojść do tego jak to działa.
Wystarczyło przeczytać readme, chociaż na początku trochę się gubiłem. :)
Można pobrać przykładową misję z wykorzystaniem VAS.
https://hotfile.com/dl/225675349/975b3a ... s.rar.html
Archiwum zawiera bardzo ważny folder VAS oraz dwa pliki mission oraz desctription.
Plik mission to nasza misja oraz plik description zawiera skrypt odnośnie respawnu w tym przypadku rodzaj BASE z opóźnieniem 10 sek. oraz skrypt odnośnie VAS.
Jak stworzyć respawn http://www.youtube.com/watch?v=iU32K1mEy4w


W pliku description piszemy na początku:

respawn = "BASE"; - odnośnie typu respawnu, jest ich parę, patrz dołączony plik
respawndelay = "10"; - odnośnie tego po jakim czasie ma być respawn
Jeżeli nie chcemy mieć respawna to nie piszemy tego.

Następnie dodajemy:

#include "VAS\menu.hpp"

class CfgFunctions
{
#include "VAS\cfgfunctions.hpp"
};

Natomiast w edytorze do skrzynki z amunicją w initialization dodajemy:

this addAction["<t color='#ff1111'>Virtual Ammobox</t>", "VAS\open.sqf"];

No i możemy cieszyć się z dobrodziejstw jakie daje nam ten skrypt.
Cholernie spodobał mi się edytor. Teraz wypada nauczyć się pisać briefing oraz robić tasks. :)


Nowa wersja VAS 1.2 do pobrania.

https://hotfile.com/dl/225766456/914141 ... 2.zip.html
Załączniki
rodzaje respawnów.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”