Losowy patrol

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: jawor »

No i nie działa.
Wpisałem: {unassignVehicle _x} forEach units grupa1 w punkcie WYSIADAJ i nic to nie zmienia.
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

Artek3333 pisze:Trzeba jeszcze dodać, że

Kod: Zaznacz cały

grupa1
to nazwa dowódcy grupy, której ma tyczyć się ta komenda :hapy
Nie nazwa dowódcy grupy, tylko nazwa grupy.
jawor pisze:No i nie działa. Wpisałem: {unassignVehicle _x} forEach units grupa1 w punkcie WYSIADAJ i nic to nie zmienia.
Sprawdziłem czy przypadkiem nie wprowadzam Cię w błąd... Okazało się, że nawet nie trzeba używać unassignVehicle żeby wszystko działało poprawnie... Nie wiem w którym miejscu robisz błąd. W załączniku przesyłam misję testową, to sobie sprawdź co gdzie powinno być, żeby wszystko działało.
Załączniki
test.Chernarus.rar
(3.56 KiB) Pobrany 220 razy
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: elgyd »

Która komenda w UPSMON jest odpowiedzialna za obszar poszukiwań ( za jego rozmiar ) po tym jak grupa która jest atakowana przechodzi w stan szukania?
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

Aaa... właśnie. Zapomniałem dodać, że w misji testowej nie użyłem UPS tylko JPS. Polski odpowiednik UPS.
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Losowy patrol

Post autor: Artek3333 »

Sejtan pisze:Nie nazwa dowódcy grupy, tylko nazwa grupy.
Nazywając dowódcę grupy grupa1 to znak _x powoduje, że cała grupa również zareaguje na komendę, bo dowódca wyda rozkaz. Komenda wtedy wygląda tak.

Kod: Zaznacz cały

{unassignVehicle _x} forEach units group grupa1;
czyli z dopiskiem group
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

Fakt... tylko, że ja, kilka postów wcześniej prosiłem o wpisanie liderowi

Kod: Zaznacz cały

grupa1 = group this
czyli nazwałem grupę, a nie jej lidera :) W tym przypadku dopisek group do

Kod: Zaznacz cały

{unassignVehicle _x} forEach units grupa1
jest niepotrzebny... Ba, nawet niedozwolony bo błąd wyskakuje :D
jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: jawor »

elgyd pisze:Która komenda w UPSMON jest odpowiedzialna za obszar poszukiwań ( za jego rozmiar ) po tym jak grupa która jest atakowana przechodzi w stan szukania?
Co do moich pytań jeszcze nie sprawdziłem.

Co do pytania kolegi to wydaje mi się, że KRON_UPS_EAST_ALERTTIME jest odpowiedzialny za czas w jakim AI przeszukuje teren ale nie do końca jestem pewien czy napewno o to chodzi.
Jeśli chodzi o obszar poszukiwań to może ktoś inny lepiej się na tym zna. Ja nie pomogę.
jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: Losowy patrol

Post autor: jawor »

Może jeszcze pomogę Ci w taki sposób:

R_knowsAboutEnemy = 0.5; jest to jakby stopień spostrzegawczości AI.
Ja gram dużo snajperem. Ustawiłem na 1.5 i sprawdza mi się.

A tak w ogóle ja tak jak i kolega elgyd chyba mam trochę problemu z angielskim. Myślę, że dla dużej liczby Szanownych Kolegów nie jest to problem a i czasu zajęłoby nie wiele bo tekst nie długi.
Może ktoś z Panów miałby chęć przetłumaczyć plik Init_UPSMON.sqf. Pewnie wielu "krowom" takie tłumaczenie ułatwiłoby życie :)
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Losowy patrol

Post autor: Artek3333 »

Sejtan pisze:Fakt... tylko, że ja, kilka postów wcześniej prosiłem o wpisanie liderowi

Kod: Zaznacz cały

grupa1 = group this
czyli nazwałem grupę, a nie jej lidera :) W tym przypadku dopisek group do

Kod: Zaznacz cały

{unassignVehicle _x} forEach units grupa1
jest niepotrzebny... Ba, nawet niedozwolony bo błąd wyskakuje :D
Jeśli się używa

Kod: Zaznacz cały

{komenda _x} forEach units group grupa1;
Wtedy nie można nazwać grupy, tylko samego lidera grupy, bo wtedy komenda nie działa
Sam to sprawdzałem i wszystko działa.
Czyli tak. Jeśli chcemy, aby w przyszłości komenda dla całej grupy zadziałała po śmierci dowódcy musimy nazwać grupę i dać komendę

Kod: Zaznacz cały

{komenda _x} forEach units grupa1;
Jeśli chcemy, aby po śmierci dowódcy grupa zrezygnowała z komendy wtedy nazywamy dowódcę grupa1 i używamy komendy

Kod: Zaznacz cały

{komenda _x} forEach units group grupa1;
Obydwa sposoby są ważne, bo wszystko zależy, co grupa ma zrobić po śmierci swojego dowódcy, czy kontynuować zamierzone cele, ustalone przez dowódcę czy zrezygnować. :)
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Losowy patrol

Post autor: Sejtan »

Jeśli się używa

Kod: Zaznacz cały

{komenda _x} forEach units group grupa1;
Wtedy nie można nazwać grupy, tylko samego lidera grupy, bo wtedy komenda nie działa
Sam to sprawdzałem i wszystko działa.
Artek.., ale ja od samego początku piszę że, grupa1 to nazwa grupy, a nie lidera. Autor nigdzie nie napisał, że chce, żeby oddział przestał wykonywać komendę po śmierci dowódcy.
Czyli tak. Jeśli chcemy, aby w przyszłości komenda dla całej grupy zadziałała po śmierci dowódcy musimy nazwać grupę i dać komendę

Kod: Zaznacz cały

{komenda _x} forEach units grupa1;

I tak też poradziłem w tutejszym temacie.... Wychodzi na to, że każdy gada swoje i wszyscy mają rację :mrgreen: Zresztą nieważne... Bardziej interesuje mnie to, czy kolega jawor uporał się z problemem?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Losowy patrol

Post autor: Artek3333 »

Głównie chodziło mi o to, że nie trzeba nazywać grupę tylko wystarczy lidera nazwać. Napisałeś
Sejtan pisze: Nie nazwa dowódcy grupy, tylko nazwa grupy.
A ja wyjaśniłem, że wystarczy dowódcę nazwać i odebrałem to tak, że jak nazwie się tylko dowódcę to komenda nie będzie działać. Oto mi chodziło. Ale nie ważne. Dziwię się Jaworowi, że ta komenda mu nie działa. Mało prawdopodobne, aby skrypt Urban Patrol Scripts coś mieszał.
Co do patrolowania można użyć funkcji i w punkcie nawig. Grupy wpisać

Kod: Zaznacz cały

waituntil {!isnil "bis_fnc_init"};
[group patrol1, getPos patrol1, 80] call bis_fnc_taskPatrol;
Patrol1 to nazwa lidera grupy a liczba 80 to obszar w metrach do patrolowania. ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”