wzywanie wsparcia

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Shinobi21
Posty: 38
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Shinobi21 »

Dzięki za tak dokładne wytłumaczenie wszystkiego.
Jutro to wypróbuję.
Ogólnie robię mapkę z kilkoma przyczółkami talibów i bazą amerykanów.
Jak skończę to podam linka może się wam spodoba xD...

Mam jeszcze pytanie bo nadal nie mogę ustawić tego po jakim okresie czasu mają przybyć wrogie jednostki.
Ustawiłem im:
wszędzie po 500
dałem rodzaj ruchu: bojowo
akcja: rusz do

I nic startują nadal tak jak startowali. To znaczy od razu....


I moglibyście jeszcze napisać jak zrobić, żeby zrobić jak mam na przykład w jakiejś wiosce kilka oddziałów piechoty i każe ustawiam im waiponty do ataku z tymże nie chcę aby robili to od razu tylko kiedy hmmm najlepiej by było kiedy moja postać wejdzie w jakiś obszar wyzwalacza przy wraku który by tamtych uruchamiał...I prosiłbym tak dokładnie jak z przywołaniem ,,taxi"

Wiem, że zadaję w cholerę pytań i dziękuję wam za cierpliwość xD.
Za pół rok mam nadzieję, to ja będę odpowiadał na takie pytania xD
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: LukeOne »

Shinobi21 pisze: Mam jeszcze pytanie bo nadal nie mogę ustawić tego po jakim okresie czasu mają przybyć wrogie jednostki.
Ustawiłem im:
wszędzie po 500
dałem rodzaj ruchu: bojowo
akcja: rusz do

I nic startują nadal tak jak startowali. To znaczy od razu....
Stawiasz dwa waypointy a w pierwszym ustawiasz opóźnienie, idą do pierwszego, czekają te 500 sec. po czym idą do następnego. Ty pewnie im dałeś jeden waypoint i w nim odliczanie spodziewając się że będą czekać na starcie. Potestuj z kilkoma waypointami.
Shinobi21 pisze: I moglibyście jeszcze napisać jak zrobić, żeby zrobić jak mam na przykład w jakiejś wiosce kilka oddziałów piechoty i każe ustawiam im waiponty do ataku z tymże nie chcę aby robili to od razu tylko kiedy hmmm najlepiej by było kiedy moja postać wejdzie w jakiś obszar wyzwalacza przy wraku który by tamtych uruchamiał...I prosiłbym tak dokładnie jak z przywołaniem ,,taxi"

Wiem, że zadaję w cholerę pytań i dziękuję wam za cierpliwość xD.
Za pół rok mam nadzieję, to ja będę odpowiadał na takie pytania xD
Rozumiem że chcesz by jednostki znajdujące się w wiosce atakowały dopiero wtedy gdy do niej wejdziesz ? możesz to zrobić tak samo jak z radiem z tym że musisz ustawić aktywacje na wschód lub zachód (zależy kim grasz jak usa to zachód) ale licz się z tym że wróg badzie do ciebie strzelał jak tylko cie wykryje, nie zważając na waypointy. Możesz co najwyżej ustawić mu w tym pierwszym waypoincie zachowanie > beztrosko a w drugim który ma być aktywowany zachowanie > bojowo. Wtedy jest szansa że wrogowie nie będą zwracać na ciebie uwagi puki nie aktywujesz wyzwalacza (wchodząc w niego). Sposób trochę przekombinowany i nie koniecznie skuteczny ale innego nie znam bo z reguły jest tak że wrogie AI jak cie wykryje to atakuje i koniec.
combat ready
Shinobi21
Posty: 38
Rejestracja: 01 stycznia 2011, 14:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: Shinobi21 »

dzięki pomogłeś :D
Wiem, że od razu będą atakować.
Tyle, że ja zrobię sobie tak że jak wejdą w obszar wyzwalacza to oni dopiero zaczną biec/jechać z jakiegoś miejsca :)
Na przykład z swojego przyczółka :D
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: elgyd »

Pytanie.
Ustawiłem sobie dwóch żołnierzy. Jeden to ja GRACZ, a drugi AI, ale grywalny. Do gracza przypisałem moduł dowódcy, a do AI podkomendnego.
Mogę mu wydawać polecenia, ale kiedy przełączę się na AI, a potem z powrotem na dowódcę i wydam AI rozkaz RUCH DO to on stoi w miejscu.
Wykonuje wszystkie inne rozkazy np: NIEBEZPIECZEŃSTWO, ale nie chcę się ruszyć. Jakaś pomoc?
jawor
Posty: 74
Rejestracja: 01 lipca 2012, 12:26
ID Steam:

Re: wzywanie wsparcia

Post autor: jawor »

Wstawiam wyzwalacz. Po wejściu na niego uruchamia się prosty moduł pomocniczy i różne rodzaje wsparcia. A jak zrobić żeby włączyło się tylko wsparcie artyleryjskie i żeby można wykorzystać (wezwać) je tylko i wyłącznie jeden raz?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”