Goście w budynku

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
GenerałKyrwa
Posty: 63
Rejestracja: 27 maja 2010, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Elektrozavodzk

Goście w budynku

Post autor: GenerałKyrwa »

Witam wiem że był już taki temat ale naprawde nie wiem jak ustawić specnaz w budynku. Robie wszystko co jest napisane ale zawsze stoi na dachu.Chodzi mi o to że jest budynek 2 piętrowy i chce ustawić 3 gości na 1 piętrze a kolejnych 3 na 2 piętrze tylko zawsze stoją na dachuuu :( .Niech mi ktoś to wytłumaczy , co sie wpisuje , gdzie jak.Prosze o pomoc :(
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Goście w budynku

Post autor: LukeOne »

Daj im waypoint na budynek to sami do niego wejdą jeśli te jednostki nie są połączone to możesz każdemu dać taki waypoint z tym że zaznaczasz każdemu daną pozycję w waypoincie ALBO każdej jednostce ustawiasz daną wysokość na jakiej mają się pojawić za pomocą takiej komendy this setPos [getpos this select 0, getpos this select 1, 10] gdzie 10 oznacza 10 metrów. Możesz też ściągnąć skrypt UPSMON (bardzo przydatna rzecz). Jeśli ty dowodzisz tą grupą to ustaw każdej jednostce "grywalny" i w czasie gry przełączaj się między nimi i ustawiaj ich gdzie chcesz potem gdy z powrotem przestawisz się na dowódce to twoi podwładni będą tam gdzie ich ustawiłeś puki nie każesz im wrócić do szyku. Mam nadzieje że rozumiesz :)
combat ready
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Goście w budynku

Post autor: Jasina »

Podpinam się pod temat jak ich ustawić dokładnie(edytor 3D nie wchodzi w grę) jak w kampanii Bastard Squad?
nick w grze: Jasina
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Goście w budynku

Post autor: Artek3333 »

LukeOne pisze:this setPos [getpos this select 0, getpos this select 1, 10]
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Goście w budynku

Post autor: Jasina »

Grałeś w tę kampanię? Bo kolesie są w budynku za przewróconymi biurkami itp.
nick w grze: Jasina
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Goście w budynku

Post autor: Artek3333 »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem? Chodzi ci o ustawienie jednostek AI czy przedmiotów?
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Goście w budynku

Post autor: Jasina »

I tego i tego
nick w grze: Jasina
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Goście w budynku

Post autor: Artek3333 »

Obiekty i jednostki AI, ustawia się dokładnie komendą taką jaką podał ci @LukeOne
Jest to komenda na wysokość, natomiast jeśli chodzi o współrzędne względem mapy, to ustawia się ręcznie, jak każdy obiekt na mapie. Jak chcesz ustawić wojaka kilka centymetrów za biurkiem, to próbujesz ręcznie trochę w przód, jak za dużo, to do tyłu i podglądasz, sprawdzając efekt. Komendę

Kod: Zaznacz cały

this setPos [getpos this select 0, getpos this select 1, 10]

Wpisujesz w uruchamianie jednostki lub obiektu a liczba 10 to wysokość w metrach, na którym znajdzie się jednostka. Jeśli 10 to za dużo, wtedy zmieniasz na mniejszą, aż do uzyskania efektu. Jeśli chcesz dokładniej np. 5 metrów i 40cm, to końcówka powinna wyglądać 1,5.40
Jeśli chodzi ci o ustawieniu przewróconego obiektu, to nie znam takiej komendy. Zapewne autor Bastard Squad, korzystał z jakiegoś edytora, lub skryptów które mu to umożliwiły.
@jasina, czy już rozumiesz jak ustawić obiekt, jednostkę w budynku? :?
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Goście w budynku

Post autor: Jasina »

Rozumiem
nick w grze: Jasina
DopeManPL
Posty: 14
Rejestracja: 07 maja 2011, 11:23
ID Steam:

Re: Goście w budynku

Post autor: DopeManPL »

Artek3333 pisze:Obiekty i jednostki AI, ustawia się dokładnie komendą taką jaką podał ci @LukeOne
Jest to komenda na wysokość, natomiast jeśli chodzi o współrzędne względem mapy, to ustawia się ręcznie, jak każdy obiekt na mapie. Jak chcesz ustawić wojaka kilka centymetrów za biurkiem, to próbujesz ręcznie trochę w przód, jak za dużo, to do tyłu i podglądasz, sprawdzając efekt. Komendę

Kod: Zaznacz cały

this setPos [getpos this select 0, getpos this select 1, 10]

Wpisujesz w uruchamianie jednostki lub obiektu a liczba 10 to wysokość w metrach, na którym znajdzie się jednostka. Jeśli 10 to za dużo, wtedy zmieniasz na mniejszą, aż do uzyskania efektu. Jeśli chcesz dokładniej np. 5 metrów i 40cm, to końcówka powinna wyglądać 1,5.40
Jeśli chodzi ci o ustawieniu przewróconego obiektu, to nie znam takiej komendy. Zapewne autor Bastard Squad, korzystał z jakiegoś edytora, lub skryptów które mu to umożliwiły.
@jasina, czy już rozumiesz jak ustawić obiekt, jednostkę w budynku? :?
Poprawna forma tej komendy:
this setpos [(getpos this select 0),(getpos this select 1),(getpos this select 2) + X] ,
gdzie "this" może być zastąpione nazwą jednostki, a "X" to wysokość na jakiej przedmiot ma być (w metrach).
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Goście w budynku

Post autor: Artek3333 »

Obie komendy działają prawidłowo ale ta, którą podałeś jest bardziej problemowa, dlatego, że liczy wysokość od ziemi, a ta druga liczy wysokość od poziomu morza. Dlatego jak ustawiasz obiekty na morzu, to musisz dać tolerancje głębokości morza :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”