Czego nie lubicie w ArmA II?

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
PKM
Posty: 21
Rejestracja: 18 sierpnia 2010, 17:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Czego nie lubicie w ArmA II?

Post autor: PKM »

Jeśli był taki temat, to proszę o skasowanie.
Mnie np. nie przypadła do gustu fizyka. Wszystko zachowuje się niemal jak w OFP1.
Możecie tu wpisać, czego nie lubicie w AA2.
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: ProteziakSaSPL »

Mnie oprócz fizyki nie przypadają do gustu dźwięki niektórych pojazdów (szczególnie Humvee i innych samochodów terenowych) - potężne maszyny pyrcą jak "Romet Komar". Również system korzystania z osłon nieraz wzbudza politowanie - niby jest, niby się gdzieś AIki pokręcą, ale i tak wypada na to, że żołdacy często kładą się na środku drogi zamiast ukryć się za pobliskim murkiem. Kolejnym, wręcz znienawidzonym elementem w armie są granaty. Te piłeczki pingpongowe. Granat w rękach doświadczonego żołnierza potrafi wyrządzić ogromne szkody w szeregach wroga. Nie pamiętam, czy grając w OFP, ArmA i ArmA II zabiłem kogoś granatem ręcznym! Skandal! Innym elementem, który nie daje mi spać są granaty dymne... AI (przynajmniej w moim przekonaniu) nic nie robi sobie z zasłony dymnej, która w prawdziwych starciach potrafi dać kilka cennych sekund.... Po prostu dupa blada! Widzą przez dym i ciepią z KM-ów. AI ogólnie unika używania granatów, nie wiedzieć czemu (pewnie nasi komputerowi kompani i oponenci wiedzą, że granatem nic nie załatwią, co najwyżej sprawę w ZUS-ie). A co do granatów dymnych - tekstury, bo ciężko to coś nazwać "dymem" na miarę "dymu" z Call of Duty, czy innych współczesnych h(/k)itów, przyprawiają o zawał. Jest jeszcze wiele rzeczy, które mnie wkurzają w tej grze, ale zakończę moje wywody trzema zdaniami : "Kocham tę grę! Pomimo wielu "robaczków" możliwości cudowania w armie są po prostu nieskończone! Od kręcenia filmików, poprzez tworzenie własnych misji, po ciupanie po sieci ze znajomymi z klanu. CUUUDO!"
Awatar użytkownika
Nexus
Posty: 87
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 07:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: Nexus »

- A ja nie wiem czy to błąd czy jakiś problem z misją ale jak biorę plecak kładę go na ziemi w bazie to mogę go zakładać, zdejmować, wyciągać z niego co potrzeba, jednak jak idę w teren i ściągam go z pleców to sobie zręcznie znika.... i wszystko co w nim było razem z nim.
- brak możliwości oparcia broni wyposażonej w dwójnóg w wersji OA bez ACE. (a może nie doszedłem jeszcze do tego jak to się robi)
- brak możliwości regulacji noktowizji (w A2OA), dosłownie czasami razi po oczach gdy nie jest za ciemno. Nie wiem czy to tylko w moim przypadku ale nie da się wtedy grać.
Obrazek
Obrazek
Dragoon44
Posty: 9
Rejestracja: 16 sierpnia 2010, 18:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: Dragoon44 »

mnie wkurza to niby "wchodzenie do kamienia". Gdy ukrywamy się przy kamieniach, to jeśli kucniemy i przybliżymy się do kamienia, to przez sekundę wchodzimy w kamień i w nim jesteśmy. Następnym problemem są znane Nam bugi. Najgorszym przypadkiem są śmieszne AI (ja mam, yy sory! miałem wersję UK, oryginał oczywiście :D ) stoje przy AI (mimo, że stopień trudności najwyższy), a AI lampi się na mnie i kuca! Strzelam koło niego, tak aby go nie zranić! a on oczywiście celuje na mnie i patrzy się, nieraz coś tam krzyknie "Takistan" i dalej się patrzy (a najlepsze jest to że ArmA 2 OA patchowałem do wersji 1.52 - czyli najnowszy). W dowód tego mam filmik na youtubie, a ludzie śmieją się z tego. Aha zapomniałbym, w multi, jeśli wyjedziesz poza mapę samochodem, to robia się takie mrówki jak w starych telewizorach, po czym szybko wysiądziesz (bo np: utknąłeś w piachu samochodem i nie pojedziesz), to jeśli wysiadłeś z pojazdu, to umierasz! Po czym masz respawn na mapie, ale widzisz dalej mrówki jak w TV - jak narazie błąd znany od początku istnienia Operation Arrowhead, nawet Bohemia nie interesuje się nim, wtedy jedynym wyjściem z sytuacji jest opuścić multi i wejść jeszcze raz!

Co do singla, to pole walki przypomina zabawę w kulkę plasteliny! Wszystko takie sztuczne, drzewa pancerne, a ludzie tak chwalą tą gre, a przecież symulator to nie tylko celne AI, ale pole walki, pojazdy, realizm (tak jak w OFP DR gdzie jeśli dostaniemy w rękę to musimy się uleczyć, a ArmA 2 OA ma to samo co w CoD, czyli samo uleczanie, a i jeszcze w OFP DR jesli dostało się w nogę to kulejesz, a w ArmA 2 jesli dostałbyś nawet w jajka, to żyjesz jak nigdy! normalnie Superman powraca!). Komunikacja z twoimi AI praktycznie nie możliwa, jeśli chodzi o to, żeby twoi oblężyli budynek! A sory, nawet w budynkach nie ma żadnego AI, nie wiedziałem że w ArmA 2, AI jest tak samo tępe jak statyści w filmie Zaginiony w Akcji - lecą na środek i stzelają w Nas, mając aimbota w mózgu (a my mu siekamy serię w główkę, zanim on nas zobaczy) i na dodatek on nas zabija wzrokiem. Kocham symulatory, ale takich ściem nie można wybaczyć. Nie zawsze żołnierz (nawet super zawodowy) nie jest w stanie przez jego całe zycie 1 strzałem (czyt. HeadShot) nawalać jak Rambo (wszystko co się rusza). AI jest zbyt celne jak na takie odległości (w Edytorze zrobiłem 1 takistańczyka na końcu mapy, a ja na drugim końcu mapy, gdzie chciałem sobie polecieć helikopterem do niego), po czym ten AI z jednego końca potrafił strzelić mi "heda" w drugi koniec mapy i to jeszcze z ich broni co trzymają w ręku, a mapa to Desert. No sory, ale on ma w dup*e kolimator od samoego Kapitana Bomby, gdzie był produkowany w Bełchatowie na potrzeby GIT produkcji! Takie przegięcia to ma tylko seria ArmA od Bohemi, która jest odpowiedzialna za programistów, którzy nawet nie wiedzą co czego służy Interet Explorer, więc takie bugi i takie przegięcia na polu walki - chyba że wojsko Czeskie ta takie cuda! gdzie takie MP5 strzela rakietami, albo bombami nuklearnymi i tak powstało zbugowane ArmA. Naprawdę kiedyś nie lubiałem OFP DR, ale teraz zaczynam ich kochać, że jest brak bugów, poza AI, ale nie przesadzają jak w ArmA. Czesi sa najlepszi w sprzedawaniu tanich wódek, a nie do pisania gier, na dodatek symulatorów, yyyyy pseudoSymulatorów.
Ostatnio zmieniony 19 sierpnia 2010, 15:54 przez Dragoon44, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: ufoman »

Dragoon, problem nie lezy w grze, tylko w tym, ze nie potrafisz jej obsluzyc. Wszystkie te marudne teksty traktuja o czyms, co jest modyfikowalne. Podejrzewam, ze to zwykla ignorancja.

Poza tym, niektore z rzeczy ktore opisujesz to kompletne bzdury.

W innym watku napisales, ze rozwaliles plyte ze zlosci. Problemy emocjonalne powinienes zalatwiac w ktorejs z instytucji a nie przelewac swoje "mysli" na forum ktorego tematyka jest gra, ktora masz gdzies. Jest to co najmniej bez sensu i bezcelowe.
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: ProteziakSaSPL »

@Dragon - może i rzeczywiście w NIEKTÓRYCH (nawet bardzo niektórych) elementach OF: DR jest lepsze niż ArmA 2, ale po primo - jeżeli pocisk mi, za przeproszeniem, przypieprzy w głowę i mogę dalej "robić swoje", to coś tu jest nie tak.... Przecież to miał być symulator, a Codemasters zrobiło to niby realistyczną strzelankę.... Poza tym ArmA to ogromny sandbox dający możliwości o których w OF:DR można tylko pomarzyć. Tyle ode mnie... A i jeszcze jedno - te "super zdolności" AI mogą być spowodowane tym, że masz włączoną opcję trundości "super SI". Wtedy każdy wróg niemalże widzi przez ściany, a celność ma taką, jakby przy pistolecie miał dalmierz laserowy....
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: kondor »

-Tragiczny imo HDR - dyskoteka - jest antyrealistyczny - już w OFP było lepiej. Wszystko było widoczne. Teraz jak się widzi coś jaśniejszego - choćby kawałek nieba, to reszta jest czarna - wnętrze lasu, zacieniony bok pojazdu.
-AI - być może microAI jest względem reszty bardzo dobry, ale nadal to tępe AI
-język skryptowy oparty o zmienne globalne i komendy rodem z konsoli
Awatar użytkownika
LukeOne
Posty: 95
Rejestracja: 01 września 2010, 19:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: LukeOne »

Ja wszystko trawie w tej grze do wszystkiego zdołałem sie przyzwyczaić ale nie do jednego... dźwięki broni. Weźcie np. M107 8O albo SVD które brzmi równie źle jak M14 a właściwie to ten sam dźwięk. Co do reszty dźwięków broni to typowe pykadełka nieznacznie różniące się od siebie. Oczywiście część dźwięków strzału są identyczne z prawdziwymi jak np. M2
combat ready
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: Marine91 »

LukeOne pisze:Ja wszystko trawie w tej grze do wszystkiego zdołałem sie przyzwyczaić ale nie do jednego... dźwięki broni. Weźcie np. M107 8O albo SVD które brzmi równie źle jak M14 a właściwie to ten sam dźwięk. Co do reszty dźwięków broni to typowe pykadełka nieznacznie różniące się od siebie. Oczywiście część dźwięków strzału są identyczne z prawdziwymi jak np. M2
Ja się z tym nie zgodzę... Nie używam żadnych modów dźwiękowych, bo według mnie, nie wyszedł jeszcze żaden mod, w którym dźwięki były by bardziej zbliżone do "prawdziwych", niż te z gry (dotyczy to nie tylko broni, ale także pojazdów itp.). Strzelałem z wielu rodzajów broni, i prawie wszystkie są podobne do tych BIS-owskich.
Tyskie kiedyś podał link do zdjęć, na których jest pokazane jak BIS nagrywa dźwięki.
http://pro.bistudio.com/index.php/servi ... llery.html
Obrazek
SethSamson
Posty: 2
Rejestracja: 03 października 2010, 04:25
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: SethSamson »

a mnie wkurza to ze tyle fajnych ciekawych filmkow i modow ze az glowa mala a i tak ciagle na liscie serwerow widze albo dominacjie albo evo albo warfer i to po 5 -10 osob na serwerach
gdzie to massmultiplayer ???
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: PROCIK »

@SethSamson we wtorki gramy "Frontlines" u Węgrów na serwerze, w czwartki gramy Virtual Batle 2 na serwerach 8bz albo [EC]- powiedz mi gdzie się ty podziewasz ????
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”