Czego nie lubicie w ArmA II?

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2

Moderator: Inkwizytor

ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: ProteziakSaSPL »

Nie wiem, czy to wina wszechobecnych CoDów, czy innych tym podobnych, ale jedna.... a właściwie dwie rzeczy związane z uzbrojeniem kłują mnie w oczy, a mianowice:
1. Karabiny ( w szczególności te ciężkie, zamontowane np. M2 na Humvee... ) jakoś zbyt mało kopią... Nie chodzi o to, że odrzut nie jest realistyczny, bo prawdę mówiąc nigdy nie strzelałem karabinem z prawdziwego zdarzenia, więc nie mogę powiedzieć), ale strzelając choćby z tego M2 nie czujemy, że mamy potężne "działo" w wirtualnych rękach. Tak samo z innymi karabinami... jakoś tak sztucznie i sterylnie...
2. Przeładowanie broni... tu już nie muszę chyba niczego wyjaśniać.... samozmieniające się pudełka z amunicją w Karabinach Maszynowych, czy brak jakiegokolwiek ruchu rękojeści przeładowania w strzelbach....

Tak czy inaczej ArmA 2 ruls! :D
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: SaS TrooP »

@Artek - nie wiem czy sprawdzałeś, ale w configach jednostek jest taka wartość jak "camouflage", która teoretycznie powinna definiować poziom kamuflażu tej jednostki. Nie jestem jednak pewny czy działa lub czy działa dokładnie w taki sposób.

@Proteziak - ile razy mam ludziom tłumaczyć, że brak animacji przeładowania to jedna z piękniejszych rzeczy w tej grze? :E
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: Artek3333 »

SaS TrooP pisze:@Artek - nie wiem czy sprawdzałeś, ale w configach jednostek jest taka wartość jak "camouflage", która teoretycznie powinna definiować poziom kamuflażu tej jednostki. Nie jestem jednak pewny czy działa lub czy działa dokładnie w taki sposób.
Coś musi w tym być. Zauważyłem też, że jednostkami zwiadu łatwiej się też skradać. Zdecydowanie mniej są wykrywalne niż zwykłe jednostki.
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: Jasina »

SaS TrooP pisze: @Proteziak - ile razy mam ludziom tłumaczyć, że brak animacji przeładowania to jedna z piękniejszych rzeczy w tej grze? :E
No ale przyznaj że to trochę nie pasuje do realizmu w armie tak samo jak to:
Lecimy sobie z kumplami w helce i obrywamy z rakiety tak mocno że spadamy na złamanie karku ale wszyscy zachowują zimną krew i ani myślą się ruszyć choćby o centymetr 8O
nick w grze: Jasina
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: SaS TrooP »

Gdzie mam doszukiwać się referencji?
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: ProteziakSaSPL »

Takie coś to już chyba oskryptowane zachowania w czasie misji musiałyby być... Nie mniej jednak przydałoby się parę ładnych animacji, które wydatnie utrudniłyby życie addonmakerom i uprzyjemniły graczom rozgrywkę...
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: SaS TrooP »

Przeładowanie jest takie ważne? Nie wiem jak ty, ale w czasie walki mam lepsze rzeczy do roboty, na przykład rozglądanie się na alcie. A jako addonmaker BARDZO mi to rozwiązanie nie odpowiada.
Awatar użytkownika
Jasina
Posty: 220
Rejestracja: 29 lipca 2010, 07:36
ID Steam:
ID gracza: 59578

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: Jasina »

A mnie nie odpowiada że CoD'y rosną w siłę spychając inne wspaniałe gry do defensywy...

ARMA II - możesz ją polubić, możesz ją znienawidzić, ale nie możesz przejść obok niej obojętnie ;)
nick w grze: Jasina
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: ProteziakSaSPL »

Tak czy siak nie spotkałem się jeszcze z tak uniwersalną grą jak ArmA ][... Widząc najprostszą Machinimę (oczywiście chodzi bardziej o taki reżyserowany filmik niż po prostu zrzut ekranu) z takiego np. CoD wyobrażam sobie ile to wymagało pracy i wysiłku... Robienie filmików w Armie (porządnych oczywiście) nie jest łatwą rzeczą, ale niesamowicie upraszcza ten proces łatwość i dostępność edytora... Odchodząc od tematu - Sama ArmA 2 nie zachwyca niczym szczególnym, nie jest krokiem milowym - ani w grafice, ani w sposobie rozgrywki, ani w technologii... ale możliwości edycji samej gry, tworzenia całych misji/kampanii/scenariuszy, jak i całkiem nowych modów zawierających przepiękne mapy, jednostki, pojazdy jest (moim zdaniem) największa spośród gier obecnie istniejących (poprawcie mnie, jeśli się mylę... być może są gry o większej scenie modderskiej)....
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Czego nie lubicie w ARMA II?

Post autor: SaS TrooP »

O modderskiej są, ale mamy prawdopodobnie najlepszy współczynnik liczby modów do liczby graczy i aktywnych addonmakerów do liczby graczy.
Krokiem milowym ArmA 2 nie jest, był nim OFP, jednak i tak jest na paru odcinkach daaaaaleko przed najnowszą nawet konkurencją.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 - wydanie 2009 rok.”