A2OA: Pierwsze wrażenia

Dyskusja ogólna, tryb singleplayer tylko o Arma2OA

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: mant3z »

W jednym zdaniu mogę śmiało napisać że Operation Arrowhead to mocny dodatek.

Piękne tereny, szczegółowe obiekty, duża ilość 'zabawek' no i w końcu solidny silnik dźwiękowy.
Kampania jest dość klimatyczna i trzyma wysoki poziom chodź jest troszkę krótka.
Czasami AI przeciwnika zachowuje się dziwacznie, patrząc się w dziwnym kierunku i ignorując całe zamieszanie jakie się dzieje wokół niego. Odniosłem też wrażenie, że twórcy za bardzo naciskali na przyspieszenie akcji przez co w niektórych walkach nie brałem udziału. Czułem się tak jak bym za dużo czasu spędzał w danym punkcie bo już się coś kroi w następnym.
Moim zdaniem kampania jest dużo lepsza od tej z ArmA2 chodź nie tak dobre jak mini kampania Eagle Wing. Klimat samotnego żołnierza na obcym terenie, który boryka się z ilością amunicji, patrolami pościgowymi itp zawsze będzie miała większy klimat niż lanie dupska talibom, których sprzęt jest na poziomie WWII :)

FLIR to po prostu masakra! Daje kolosalną przewagę, niesamowicie silne narzędzie, chodź ogniska uznaje za zimne :) no ale już takie nam dał BIS, nawet jak w nie wejdziemy to podeszwy nie podgrzeje :P
Grając w kampanii na poziomie Veteran, gdy tylko dostawałem do użytku MK16/17 + TWS czy Apacha i ULB, AI nie miało żadnych szans i to na poziomie Veteran.

Warto też wspomnieć, że dodano zerowanie niektórych lunet. Oczywiście nie jest ono takie same dla wszystkich. Nie można wyzerować sobie każdej odległości. Mamy do dyspozycji kilka opcji i jakoś trzeba sobie z tym radzić.
Pomimo ograniczeń to i tak świetna opcja.

Plecaczki mają dość ciekawe rozwiązanie, za dużo do niech nie wejdzie ale przynajmniej są i nie sprawiają problemów w użytkowaniu.
Grając na MP z noobami doszło do sytuacji gdzie jakaś lama podpatrzyła sobie pozycję, którą zajmowałem i z której ubijałem pokaźne ilości AI. Położył się obok i podkradał mi punkciki. Nie miał bym żalu gdyby nie to, że jak skończyła mu się amunicja to po prostu podkradł mi ją z plecaka, którego sam nie zabrał!
Z kumplem na pewno będzie się fajnie grało, bo jeden może wziąć AT a drugi snipę, do plecaka ammo do sniperki oraz rakiety dla AT. Na publikach jak widać będzie się można nie raz wk*** skoro ktoś może podbiedz i zabrać coś jak ze zwykłej skrzynki :(

Bardzo dużo do gameplayu wniosło to że 95% budynków jest otwarta i całkiem ciekawie wyposażona. Świetnie się gra zarówno w singlu jak i w MP. Burzenie glinianych domków z RPG gdzie siedzi jakaś lama przynosi szeroki uśmiech na twarzy :D

Sam MP w tym momencie to żal, do słownie jak za czasów początków BF2, masowe TK aby dorwać cenny pojazd. Żenujący poziom graczy, wyzwiska, rambo style i dziecinada.
Sam już zostałem okrzyknięty cziterem jak 3x ściągnąłem z RPG jakiegoś nooba w Apachu, który latał 50~60m nad miastem z zabójczą prędkością 5~10 km/h.
Twierdził, że mam jakiegoś czita bo radar mu nie pikał jak leciała rakieta :D

Warfare BE jak dla mnie to teraz jest załamka, w przypadku ArmA2 ruskie jeszcze dawali radę... dysproporcje nie były uciążliwe ale tutaj... takistańczycy to ŻAL! No gdzie do TUSK'a z T34, T55 i T72, BMP2, Shilka, BRDM i M113! Bo tylko to jest w HF!
Powiem Wam że grając z K'n'D po stronie Takistańczyków dawaliśmy radę z noobami po stronie US. W normalnych warunkach jak tylko pojawiały się apache i Tuski to Takistańczykom nawet jaskinie by nie pomogły (jak by były).
Warfare TAK ale tylko z jakimś modem i nowymi zabawkami dla OPFOR'u, lub w ogóle z całą nową armią po stronie OPFOR.

Podsumowując dodatek jest na prawdę dobry ale trzeba mieć z kim w to grać bo na publicznych to teraz jest rzeźnia.

I to tyle po zaliczeniu kampanii, kilku pojedynczych misji i z 20h na MP. Do zobaczenia wkrótce na sieci :coffee
Ostatnio zmieniony 06 lipca 2010, 11:42 przez mant3z, łącznie zmieniany 2 razy.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
Tom13J
Posty: 38
Rejestracja: 27 czerwca 2009, 09:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: Tom13J »

Moje wrażenia o OA, to na razie mieszane uczucia...Widać, że Bohemia ciężko pracowała, ale widać też, że nie planują przyciągnąć nowych graczy do Army, którzy chcą w nią grać, ale się irytują grając w nią. Jest to gra tylko dla fanów.
Wygląda pięknie, choć ja wolę dalej Chernarus :) . Poziom detali w wioskach, miasteczkach jest niezły, a może i za dobry, bo czuć spadek klatek w większej zabudowie. O ile Arma 2 chodzi mi płynnie w kampanii, w MP i single, to tutaj musiałem zmniejszyć wiele detali na low, wyłączyć cienie i dalej ma się wrażenie, że bieg nie jest płynny, tylko ma się lekką czkawkę.Wszystkie metody przyspieszenia działania prędkości gry, zawiodły.Test w załączonym benchmarku dał mi przy wyłączonych cieniach, najwięcej 48 klatek, co w ogóle nie oddaje prawdy w grze(sama Bohemia to potwierdza). Znaczy się , czekamy na patche :) ( sprzęt to i7 2,8Ghz, 4Gb ram i 1Gb GTS 240, widać, że nie z górnej półki)

Sama kampania w grze to chyba 7 misji, do tego nie przypadła mi do gustu, bo wolę piechotę, a tutaj mamy chyba aż 3 takie misje. Jest za krótka i tyle. Dobrze, że nie zrobiono błędu z Army 2, gdzie śmierć towarzysza oznaczała niezaliczoną misję. Tutaj podlegający nam ludzie są bezimienni i ich śmierć(choć tragiczna :lol: ) nie kończy misji.Generalnie kampania mnie nie wciągnęła, widać, że gra będzie żyła tylko dzięki Armaholic i MP, gdzie rozwinie w pełni swoje możliwości. Bo MP to jest coś w tej grze! :twisted: Oczywiście bez FLIR, bo wtedy nikt nie ma szans. Jest to wykonane super( nie zwróciłem uwagi na ogniska, jak kolega mant3z :D ), ale naprawdę, ciężko jest ukryć się przed tego typu zabawką.
Bugi...typowe dla Army, czyli nic wielkiego. Ot, ja przez rurociąg przejść nie mogłem, najwyżej przeczołgać się, a mój AI, przeszedł przez rurę jakby jej tam nie było. Czasem głupoty dzieją się przy skałach. Przebiegasz metr od niej, a twoja postać, dziwnie podskoczy, jakby na nią weszła. Jeśli się położysz blisko niej, to czasem widzisz przez skałę na wylot, nie wiem tylko, czy pociski przelatują. Ai dalej czasem zaskakuje pozytywnie, a czasem chce się tylko płakać, ale zawsze uważałem, że przy tam skomplikowanej grze i olbrzymiej mapie, sprawuje się ok.
Nowe zabawki, śmigłowce, dźwięki, PLECAKI!- krótko- 5+. Dopracowane, aż chce się tylko testować w edytorze, olewając misje.

Ogólnie gra jest dobra, ale potrzeba jej szlifu, czyli z 2-3 patchy, które poprawią jej szybkość. Acha, wywaliła mi się raz i chyba tylko kiedy kombinowałem z plikiem CFG. To moje osobiste oceny i nie chcę wdawać się w dyskusje, czy Arma2 jest lepsza od OA. To ta sama gra, z poprawionym dźwiękiem, nowym uzbrojeniem i nowymi "wyspami"!
Pozdrawiam brać Army ;)
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: mant3z »

Misji w kampanii jest 9 ale mi ósma nie wyskoczyła, z 7 od razu przeskoczyłem do 9'ej. Pewnie moje decyzje w czasie misji miały jakiś wpływ na to :)
Dużo tych magicznych zwrotów akcji poprzez możliwość podjęcia decyzji nie ma. No ale ile ich może być jak jest zaledwie 9 misji :?

Zaskakujące jest to, że po mini kampanii Eagle Wing, która dostała mnóstwo pochlebnych opinii twórcy znów postanowili zrobić hAmerykańską w stylu: Let's go to points A, B and C and kick some Taliban asses with everything what we've got :lol:
Chyba za dużo Generation Kill ktoś oglądał.

Było by miło dowiedzieć się, co się stało z pilotem z Eagle Wing po tym jak opuścił wyspę na łodzi... ech, może w DLC :)

Zapomniałem dodać dość istotną rzecz, można w końcu korzystać z dwóch różnych optyk o ile taka luneta jest zainstalowana na danej broni.
Tzn że, jeżeli mamy ACOG z open Aim Point można korzystać z obu optyk tak jak w ACE.
Do przełączenia używamy "/" na numerycznej.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Andriey
Posty: 105
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 09:13
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Legnica

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: Andriey »

Od wczoraj jestem posiadaczem Arrowhead. Fajnie że wyszedł dodatek, zawsze to jakieś urozmaicenie krain. Fajny zabytkowy sprzęt, ale grając już wczoraj warfare stwierdziłem że AI nie daje sobie rady po tych górach, często się gdzieś blokują co jest irytujące. Poza tym wrażenia super jak narazie. Niezła kamperiada jest na tych klifach:)

FLIR wkurzający bo grając takistańcami jakiś lamer ze strony usa kampił z jakąś bronią z tym systemem, a ja głupi zacofany z army 2 rzucam dymne, próbuje biec a ten dalej mnie ściąga, później mnie gość oświecił że flir pewnie ma,a ja mu na to że zapomniałem o tych super ficzerach:) ale później go dorwałem bo w walce ulicznej taki mięczak nie ma szans i po 2,3 zgonach wyszedł z serwera.
Spec Służby
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: mant3z »

Wczoraj razem z SS pomęczyliśmy Warfare, ja troszkę wcześniej Berzerka, podczas których okazało się, że:
  • NVG nie można nosić z lunetami, tzn, że mając NVG włączone, po wciśnięciu klawisza odpowiedzialnego za widok z optyki, NVG się automatycznie wyłączają! Za to mamy giwerki z optyką noktowizyjną! Czyli trzeba patrzyć co się bierze ze skrzynki, żeby nie było lipy jak się w miarę szybko czas zmienia.
    Oczywiście NVG i kolimatory działają po staremu. Piękny ukłon w stronę realizmu. :dworship
  • AH64D z OA wymaga gunnera do strzelania z rakiet naprowadzanych lub ULB. Tzn, że w pojedynkę możemy jedynie sobie postrzelać z tych rakiet jak z FFAR'ów. :dworship
    Prawdopodobnie to samo jest po stronie OPFOR.
    Niestety stare śmigiełka strzelają po staremu.
  • Nowa beta dodaje jakiś misz-masz do kickback'u, po wystrzeleniu pozycja broni się nie zeruje. Fajne bo realne ale to jest masakra! Nie radziłem sobie z tym w warunkach miejskich z ludźmi którzy grali bez bety. Z reguły jestem otwarty na zmiany ale tej się boje... drastycznie zmienia gameplay.
  • Tankiści w Takistanie będą się uczyć cierpliwości, teren absolutnie nie sprzyja szybkiemu przemieszczaniu się pojazdem pancernym, za to piechota będzie piszczeć ze szczęścia :)
Mów mi milordzie łapserdaku!
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: eJay »

BiS jak zwykle szczyci się ficzerem, który nie działa na dedykach. Tak, ULB w MP nie działa! :zolta

Reszta jest niezła, kampania mogła być lepsza, a przede wszystkim bardziej wydajna.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: mant3z »

No właśnie o tym nie wspomniałem. BIS znowu zrobił kampanię na 22~30FPS'ów :lol:
Pojedyncze misje czy nawet Warfare BE działają mi w 40~50Fps'ach a w kampanii jak by ktoś jakiś limiter max30 ustawił.
Wydaje mi się, że w kampanii napaćkano pełno skryptów i pojazdów, które walczą sobie gdzieś tam po to by zbudować ambient. Nawet tego nie widać bo albo misja nie obejmuje tego terenu albo nie zdążamy tam dojechać no jesteśmy bardziej taktyczni niż zakładali twórcy lub AI nas opóźnia bo gdzieś się zatnie lub widzi wyimaginowane cele.
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: Forrestal »

No wlasnie, wydajnosc w kampani zabijaja AIowe skrypt...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: eJay »

Koncept kampanii jest ok, historia też, konstrukcja linearna misji daje radę, ale jak zajrzałem w edytorze do nich i widziałem średnio 200 jednostek to złapałem się za głowę. Nic dziwnego, że fragment na Zargabadzie chodzi mi w 10 fps...

Ale leję na kampanię, przyjemny dodatek to tylko, za to wkurza mnie olewacwo BISu w stosunku do tak TRYWIALNYCH RZECZY jak optymalizacja pod serwery dedykowane. ULB jest fajne w singlu, w MP nie działa (można wydawać waypointy, ale zmienić tryb widzenia i obracać kamerą już nie), plecaki też nie działają jak należy gdy stawia się je na ziemi. Czy oni w ogóle testują takie rzeczy? Przecież to kwestia 10 minut, aby ustawić moduł ULB, podłączyć gracza i wrzucić testową, najprostszą misję na jakiś wewnętrzny serwer i sprawdzić czy działa jak należy. No chyba, że zapomnieli napisać, że takie bzdety są tylko SP-friendly. :x
Awatar użytkownika
Tom13J
Posty: 38
Rejestracja: 27 czerwca 2009, 09:55
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: Tom13J »

Z braku czasu no poważne testy, zrobiłem sobie taki mały test na liczbę klatek, ale w edytorze. Wiem, bez AI to fajnie chodzi, ale chciałem porównać Armę 2 z OA. No i się zdziwiłem.
Arma2 chodzi mi z szybkością od 55 do 75 klatek, czy to jako piechota, czy śmigłowiec.
OA również, na takich samych ustawieniach 48 do 77 klatek na sekundę :o , myślałem, że będzie dużo mniej. Ale mam jedno duże ale...grając w OA czuję się jakby program miał lekką czkawkę, trudno to określić..po prostu z perspektywy 1-szej osoby wygląda to jakby gra się lekko zacinała. z 3-ciej widać wyraźnie, że teren blisko postaci nie przesuwa się płynnie, tylko jakby lekko lagował. Dalsza perspektywa wygląda lepiej, ale już jest źle w trakcie lotu, całość lekko skacze. I cały czas mam ponad 50 klatek, nawet w wioskach ,między budynkami. W misjach i kampanii objaw jest ten sam. Arma 2 nie ma tego problemu, nawet w kampanii.

Też tak macie? Śledzę trochę oficjalne forum i też widzę problem z lagami w trakcie misji, ale nie wiem, czy to jest to......
Oczywiście na filmikach od Bohemii na Youtube nic takiego nie spostrzegłem.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: A2OA: Pierwsze wrażenia

Post autor: mant3z »

Ja takiego problemu nie mam, z beta patchem jest jeszcze lepiej.
OA 1.52 i wcześniejsze musisz odpalać z parametrami:
-cpucount=4 -exThreads=7 , dla 4 rdzeni
-cpucount=2 -exThreads=7 , dla 2 rdzeni lub -cpucount=2 -exThreads=5
Może to Ci pomoże.
Mów mi milordzie łapserdaku!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Arma2 Operation Arrowhead”