VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

VirtualBattle 2009

Moderatorzy: VoY, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Pit »

Misja na Podagorsk by Intruder, którą próbowaliśmy tuż przed właściwymi testami w czwartek, po prostu mnie urzekła.
Ta wyspa jest dopracowana w każdym szczególe. Dużo na niej pagórków lasów i obiektów, zabudowań, które nadają niepowtarzalny charakter i klimat. Jednocześnie to piękno wcale nie naprzykrza się i nie utrudnia manewrów jednostek pancernych czy piechoty.
Nie mogę się doczekać kiedy będziemy mogli ją zagrać w pełnych składach i z pojazdami wg najnowszej koncepcji balansu sił by Voy. Bardzo jestem ciekaw czy drugi sektor, tak bardzo oddalony na południe, spełni założenia i oczekiwania twórcy co do rozłożenia głównych walk na wyspie.
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
Galenrog
Posty: 19
Rejestracja: 29 grudnia 2009, 20:35
ID Steam:
Numer GG: 6683004
ID gracza: 1322319

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Galenrog »

Ja mam kilka zastrzeżeń co do balansu , proszę o usunięcie z UH-1Y farów , 14 Hydr to wystarczająco by oczyścić sektor przed lądowaniem , a to jest śmigło transportowe więc to jest z leksza bez sensu , szczególnie że się rezuje od razu bo zostało przyjęte za śmigło transportowe . A co do spostrzeżenia że Mi-24 można transportować piechotę , to nie wiem jak zdesperowany musiał by być pilot żeby się na to zgodzić skoro jego śmigło rezuje się co 15 min , a lądowanie tym na tej wyspie to jest nie lada wyzwanie przy tym zalesieniu gdzie co kawałek drzewo , a widoczność w nim nie jest zbyt wielka . Lądując mi trwa to co najmniej 30 s , i jest odsłonięty na wszelkie rodzaju ataki i byle piechur go zdejmie . Więc chcę uświadomić Intrudera o tych kilku szczegółach jego misji .
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: VoY »

Intruder po 2 rozgrywkach na Twojej mapie mam takie sugestie ( uwagi ) :

1. Wróć do tego co chodziło Ci po głowie jak się za nią zabierałeś. Piechota i wsparcie wozów bojowych ( bradley / bmp ). Tym samym musi zostać "obcięta" liczba slotów AT. Hele bojowe może skasować? Wstawić cywilny Mi17 / Osprey i dać im możliwości wykonywania desantów ( wyskakiwania )?
2. Okazuje się że można odciąć resy dla pojazdów naziemnych - nieprawidłowość.
3. Walka o południowe lotnisko - trwa 3 pierwsze minuty. Może tam postawić sektor 2 i będziemy się o ten teren bić 2h? Tam znajdą zastosowanie motorówki ( ląd - wyspa, wyspa - ląd ). Resujące się tam SU co 30minut? Kto kontroluje lotnisko ma "nagrodę".

Tyle.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: seba200 »

Voy wszystkie punkty które wypisałeś są spoko, ale nr. 3 najfajniejszy.

Rzucam teraz luźną sugestie. - skoro mamy transport czy nie można zastosować adonu z liną? Podwieszało by się czołgi i transporcik pyk. W tym trudnym terenie dla czołgów byłoby super sprawą.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Pit »

seba200 pisze:Voy wszystkie punkty które wypisałeś są spoko, ale nr. 3 najfajniejszy.

Rzucam teraz luźną sugestie. - skoro mamy transport czy nie można zastosować adonu z liną? Podwieszało by się czołgi i transporcik pyk. W tym trudnym terenie dla czołgów byłoby super sprawą.
Podrzucałem już to rozwiązanie, ale z tego co Voy mówił jest problem natury technicznej - skryptu, który by to zapewniał.
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: VoY »

Śledzę wątek o takim transporcie i mam nadzieję że gość to niebawem ukończy. Robi to w prosty i przemyślany sposób.
Niestety nie widziałem aby jakiś transport wykonywany był na czołgach.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Intruder »

Widziałem transport czołgiem (w Armie) ale tylko poprzez Herculesa, co jest logiczne, bo UH go nie udźwignie. Raczej tylko hummera.
Jako kolejny smaczek na Podagorsku w ramach bonusu za przejęcie względnej kontroli nad lotniskiem (ale nie jako sektor) pacuję nad wprowadzeniem na nim lekkiej artylerii w postaci moździerzy, gdzie sektor 2 będzie na ich prawie maksymalnym zasięgu. W pierwszych testach efekt ich ostrzału jest... mmmm, fajny. Daje to taki balans, że aby przejąć 2 trzeba będzie bardziej skoordynowanego działania niż do tej pory i wyznaczenia ludzi do obsady mortarów. To duże wyzwanie dla dowódców. Nie wiem jeszcze czy to wypali w realiach serwerowych VB więc przede mną kolejne testy.
A co do reszty - zaopatrzcie się w prawa jazdy, takniści niech przygotują się na przesiadkę na coś lżejszego, a piloci niech pożegnają się z tymi najfajniejszymi zabawkami. Nastał kryzys i wszystko będzie na kartki :))
Można powiedzieć, że tamy i lotnisko mimo, iż nie staną się stricte sektorami będą pełniły rolę takich "mini-sektorów" pod kątem strategicznym. Po raz kolejny próbowałem zniszczyć tamę w sposób tradycyjny (ładunki+bomby LGB) i mi się nie udało. Tam chyba trzeba jakichś niewyjaśnionych sił zawartych w Armie aby zablokować wyjazd nimi... no ale po przesiadce na BWP i przy nieobecności czołgów brak mostów nie bedzie stanowił większego problemu. Najwyżej nie będą mogły przejechać samochody i Bojowe Transportery Piechoty będą po raz pierwszy realizowały pełnię swej misji - również transport piechoty przez rzekę.
Oczywiście jak wszystkie misjie VB tego dowiodły - różnica w składach na poziomie 3-5 osób będzie bardzo znacznie odciskała się na wyniku bitwy. Myślę, że HARCe albo powinni mieć ograniczone wizy :) albo UFA powinno wejść z kimś poważnym w alians, bo inaczej winik kampanii jest już teraz przesądzony.

------EDIT - wstępnie moździerze działają, również po zresowaniu się graczy mogących ich używać. Nie będą z nich mogli korzystać tylko rurowi i medycy. Pozostałe formacje, tym bardziej zwykła piechota mają do nich dostęp.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Intruder »

Ok jest już prawie finalny kształt misji. Pewne rzeczy skryptowe pozostawiłem VoYowi. Pozmieniałem dość sporo.
Postawiłem głównie na walkę na lądzie. Historia jest taka, że do kraju ogarniętego wojną domową przerzucamy lekkie desanty piechoty morskiej, a tam korzystamy z tego, co przygotowali nasi sojucznicy czyli WOC/Partyzanci dla UFA i CzDKZ dla RRA. Innymi słowy dysponujemy własnymi ludźmi i logistyką wspartymi sprzętem przygotowanym i zastanym w strefie lądowania.

Najpierw wymienię zmiany :
- usunąłem po 2 sloty rurowych (zostały po 3)
- usunąłem po 1 ciężkiej heli bojowej
- zamieniłem ciężką helę bojową na bojowego LittleBirda (UFA) zielonego i (RRA) pustynnego (2 miniguny + 14 FFAR)
- zostały po 2 duże śmigła transportowe (UH-60 i Mi-8)
- zostawiłem 4 sloty pilotów (czyli jeden ew. dla Su lub jako gunner w helach)
- mniej pancerek - po 3 BMP-2 (UFA zielone, RRA w kamuflaż) + 1 szyłka
- dodałem do poj. lekkich Urala z ZU23 dla każdej ze stron
- zmieniłem samochody (terenówki i UAZy - 2xCKM, 2xgranatnik, 1xSPG, 1 ciężarówka)
- przy sektorze II dałem 5 wolnych (szybkość 20) łodzi rybackich (bez resowania)
- w porcie na lotnisku dałem 5 szybkich łodzi bojowych z CKM (bez resowania)
- na lotnisku w hangarach po 2 Su z działkiem + 4 LGB
- na lotnisku dodałem wraki dla klimatu
- na lotnisku dodałem 4 punkty bojowe z moździerzami (ostrzał sektora II, dostępne dla piechoty SF, ST i ID (bez rur, bez medyków)

ponadto
- resy Su-25 - 30 minut
- resy heli bojowych (AH6) - 10 minut
- resy poj. ciężkich - 10 minut
- resy moździerzy po 5 minutach lub po skończeniu amunicji
- tylko leccy snajperzy (M24, Dragunov)

Sektor II pozostaje na swoim miejscu. Gdyby był z bonusami na lotnisku dawał by zbyt wielką przewagę. Mając Su i nawet małego AH-6 + choć jedną rurę AA mozna kompletnie zablokować przeciwnikowi dostęp do II - morski i powietrzny. Tak więc lotnisko nadal pozostanie tylko źrodłem dodatkowej zabawy i możliwości.
Nie dodaję możliwości skakania na spadochronie. Ta mapa miała być i zostanie wymagająca dla pilotów. Teren nie ma nieść tylko przyjemności ale i wyzwania. Moździerze działają jak złoto. Testowałem i po zresowaniu się użytkownik nadal może z nich korzystać. Powinno działać również po zrobieniu im resów.

Mam nadzieję, że będzie Wam się podobało :) Jeśli zostaną zniszczone wszystkie przeprawy przez rzekę ekipy nie będą udupione w resach. Są przecież hele i po to dałem po obu stronach pływające BMP aby spełniając swą rolę transportera piechoty mogły przepłynąć rzekę i Was przewieźć. Szyłki brodzą bardzo sprawnie więc też nie będą odcięte. A samochody... No coż - wreszcie wzrośnie rola bojowego transportera piechoty :) Chętnie posłucham opinii... tylko proszę bez takich typu "Little Bird dla każdego", bo sam go kocham ale budżet nie przewidział ich więcej na tę misję :) Z racji konfiguracji :) latającego sprzętu bojowego mam nadzieję na zintensyfikowanie zmotoryzowanych działań na ziemi. Nawet jak hela stuknie BWP, to zanim zgarnie pozostałe będzie pewnie musiała się przeładować czyli nie powinna być wszechobecna na polu bitwy. Z drugiej jednak strony AH-6 będzie mógł zakraść Wam się za kołnierz, ukąsić i wylecieć rękawem :) Będzie słodko :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: seba200 »

Piękny elaborat - powiem szczerze że nie mogę się doczekać:) Moźdierze mniam, to jest to co przynosi prawdziwa wojna a nie głaskanie się po jajach karabinkami, Voy może zdasz status dotyczący przyłaczenia do zabawy klanu który rzekomo miał z nami grać?
Obrazek
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: ufoman »

Intruder, tylko dlatego, ze sa male dystanse i sam M24 biore na tej mapie, to nie dostaniesz w leb ;)
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Intruder »

Na upartego duże snajpy mogą zostać ale jedynym miejscem wykorzystania takiej armaty będzie lotnisko więc mały z nich pożytek.
Obrazek Obrazek Obrazek
Zablokowany

Wróć do „VB1”