VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

"Zrób to sam" czyli dłubiemy w Arma2 (Arma2, Arma2OA)

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: Rafael3D »

A u mnie Rosomak dalej nie strzela.
A2 1.05 bez innych addonów, Tlen i GG wyłączone :D
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: vilas »

Rafael - ściągnąłeś może najstarszą wersję ? bo potem to od razu było poprawione (w końcu wersja testowa)

http://www.armaholic.eu/vilas/scr/show4.jpg
http://www.armaholic.eu/vilas/scr/show5.jpg
http://www.armaholic.eu/vilas/scr/show6.jpg
http://www.armaholic.eu/vilas/scr/show7.jpg
http://www.armaholic.eu/vilas/scr/show8.jpg

kolejny postęp nad w.i.p. em

http://www.armaholic.eu/vilas/vilas_npl_a2.7z
tu mam nadzieje, że wszystko działa

a co do zarzutów do modeli to nie rozumiem, bo jako jeden z niewielu ludzi w Arma1 miałem "własne" modele, podczas gdy inni bazowali na kopiuj-wklej modelu BIS , tylko w P85 byli żołnierze w kapturze, bez kamizelek itp

to co pisze forestal to totalne brednie, lepsze modele nazywa gorszymi itd
co do BRDMa to on jest na bazie BIS i ma w strone realizmu zmienione pare elementów

nie rozumiem, jak czasem ludziom sie "psuje" model po dodaniu śrubki

kiedyś na F-Ru zaobserwowałem podobne komentarze, jak dodałem (dla realizmu) pare nitów , to nagle tekstura stała sie "zła" a potem było "zamień na dobrą BISowską"
dowcip polegał na tym, że do tej (nazwanej dla porównania dobrą) nie realnej BISowskiej dodałem pare nitów (w realnych miejscach) i nagle stała się złą
a BRDM BISu od mojego różni się WKM NSW zamiast KPVT, drzwiami na bokach, znakiem priorytetu i paroma dodanymi szczegółami, bo bazuje na MLOD od BISu, więc to tak jakby padła propozycja zamiany Beryla na AK74

na forestala głupoty i psucie komuś opinii (a powinno się ściągnąć i porównać z innymi) to szkoda słów, przez to nie wchodziłem na to forum, bo tacy jak on to żałość

a co do pisania kretynizmów, że moje gorsze, dam porównanie moich broni z chwalonymi BW MODa
dla mnie porównanie jest oczywistym pokazaniem , że moje są dobre i realne i detalizowane dużo bardziej
ale ... jak ktoś ma coś z (nie wiem czy oczami) to widzi na odwrót jak forestal

http://www.armaholic.eu/vilas/scr/compa3.jpg
http://www.armaholic.eu/vilas/scr/compa4.jpg

a w Arma1 w P85 były o niebo lepsze Leopardy niż miały mod co był nagradzany , P85 wogóle był jednym z najlepszych addonów w Arma1 i wystarczy sie go porównać z ludźmi co robili copy/paste helm SLA na korpus USA

wystarczy postawić obok siebie i zobaczyć detale a nie słuchać kogoś kto gada głupoty
więc bez głupot proszę, bo niektórzy chyba sie tylko specjalizują w oczernianiu i przekręcaniu faktów, bo jakby community składało się tylko z forestali , nie powstał by żaden addon, no może poza kimś kto importuje z CS nie znając sie na broni
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: Rainbow »

Wiedz Vilas, że ja szanuję i doceniam to, że bezinteresownie tworzysz addony (jak i cały zespół P85), a przede wszystkim to, iż dokonujesz tego z taką dbałością o szczegóły. Naprawdę jest to chwalone przez wielu użytkowników, tylko nie zawsze jest to tutaj tak wyraźnie widoczne.
Nie mniej jednak, demokracja polega również na tym, że każdy ma prawo do własnego zdania. Warto docenić krytykę, o ile jest ona konstruktywna ;)
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 17:18 przez Rainbow, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: SaS TrooP »

Co do tego BRDMa, nie wiem, czy może źle mnie zrozumiałeś. Textury są OK, ale model wygląda na taki dość, no... "oszczędny" w face'y i pointy.
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: vilas »

no właśnie napisałem
BRDM to jest BRDM BISu ale ma dodane : znak priorytetu drogowego itp.
więc jak można mówić, że BISowski "dobry"a mój "kanciasty" skoro mój jest zrobiony z BISowego poprzed DODANIE elementów "polskich" ???
to tak jak było kiedyś, gdy do BISowskiego modelu dodałem drobny szczególik i nagle "model zły, lepszy BISu"
dziwne, że po dodaniu do "lepszego BISowskiego" modelu znaku pomarańczowego/czarnego trójkąta "priorytet ruchu", po zamianie KPVT na NSW, po dodaniu bloku klimatyzacji, innych osłon reflektorów i drzwi na boku nagle model staje sie kanciasty
gdzie tu logika ?
po dodaniu elementów nagle model kancieje ??? jakim cudem

powtórzę jeszcze raz - wziąłem model BISu, dodałem pare elementów - klimatyzacja na prawym boku , znaczek (czarny trójkąt w pomarańczowym tle), koło zapasowe z tyłu, drzwi na bokach, zamieniłem lufy, poszerzyłem osłony reflektorów

po to, żeby z "radzieckiego" BRDMa zrobić nasz M96
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: SaS TrooP »

No dobra, to ja nie wyraziłem się jasno. Używasz z tego co widzę modelu BRDMa z jedynki. Mówiłem, żebyś może wprowadził z Army 2 model tego pojazdu. Tak przynajmniej wygląda, jest bardziej podobny do modelu z jedynki. Chyba, że ja się mylę.
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: JonPL »

a teraz dla wszystkich ekspertów

Po pierwsze ArmA2, a nawet modeler A2 [Oxygen?] przeraźliwie zaniżają ilość detali, jeżeli:

1) Odsuniesz kamerę na centrymetr
2) Nie masz roździałki 3000x3000
3) Nie masz ustawionego 3d Performance na pierdyliard*

a dwa, nie trzeba być geniuszem by porównać parę screenów Vilasa, ich jakość oraz choćby jakość otoczenia w tle. Vilas z tego co kojarzę nie gra "na max" (screeny P'85 z A1 były obrzydliwe, za to mod in-game = lepiej niż BIS), screeny przedstawia w masakrującym kompresją jpg, no i to co wymieniłem w 3 punktach powyżej.

*lub bardziej popularną, Polską jednostką miary "w ch..."
Ostatnio zmieniony 15 lutego 2010, 11:17 przez JonPL, łącznie zmieniany 1 raz.
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: vilas »

SAS a czym sie różni model z jedynki od dwójki (po za animowanymi osłonami okien) ?
znajdź różnice :) bo ja nie umiem znaleźć różnic między modelem z jedynki i dwójki :]
różnice są w RVMATach (specular i NOHQ lekko sie różnią) oraz tekstury są kolorowane na kamuflaż, baaa nawet te same mapowanie i te same tekstury (jeśli nie liczyć wzoru kamuflażu i symboli gwiazd) są na jedynce i dwójce
URAL, BRDM, AK74, M4, M16, T72, DSZK, SWD, M249, M240, Abrams, Barret, G36, Szyłka, armatohaubice (poza magazynkiem i celownikiem)... pełno rzeczy z jedynki po "podrasowaniu" trafiło do dwójki
nowe rzeczy w dwójce to budynki, piechota, ludzie, zwierzęta, obiekty, lotnictwo, systemy artyleryjskie i rosyjski plot. , UAZ, Kamaz, T90, T34, Abrams TUSK, PKM i jeszcze nieco

pytam bo serio w pewnym momencie mnie to zaczęło fascynować, jak ludzie ten sam kwadrat widzą inaczej
dałem wyżej przykład porównania mojego i BWmodowskiego MG3 i MG4
wiesz czemu BW MOD odmówił mojej pomocy ? podali jako powód niską liczbę faców na moich modelach
no więc widzisz tam wyżej porównania MG3 i MG4 i teraz mi powiedz, czemu ludzie widząc lufę mającą 6 faców , mówią, że ona ma więcej niż lufa co ma 14 ?
czemu model mający 1500 faców i nierealne detale jest gorszy od modelu mającego 4500 faców i realne rozłożenie nitów, sprzączek, pierdączek ?
serio to jest coś "fascynującego" socjologicznie
tak jak np. problem "złych textur"
kiedyś na F-R pokazałem (teraz mnie lubią i chwalą) screeny poprawionego AK74
BISowski AK74 jest fajny i super, ale ma 2 rzeczy , które musiałem poprawic "dla realizmu":
- ma osadę muszki od AK/AKMa (różni się wgłębieniem i położeniem nita mocującego do lufy)
- nie ma wgłębień przy nitach po lewej stronie (od gracza)
więc zmieniłem teksturę i materiały (NOHQ, SMDI) poprzez dodanie "realnych" wgłębień i osady muszki

http://www.armaholic.eu/vilas/scr/compare2.jpg

i nagle padły głosy "textury to tragedia, te BISu są dobre"

w P85 z A2 są dzwięki z gry, BISowskie , wiesz co na F-Ru pare osób napisało ?
"dźwięki są tragiczne, lepiej było użyć BISu"
no kurcze serio to jakiś fenomen socjologiczny/psychologiczny

weź zerknij na to porównanie MG3 i MG4 co dałem
http://www.armaholic.eu/vilas/scr/compa3.jpg
http://www.armaholic.eu/vilas/scr/compa4.jpg
no jak to możliwe , że mój ma "mniej faców" ??
porównaj choćby mechanizm rączki do trzymania/wymiany lufy w MG4

tak samo jak chwalono ich Leo2A6 a Bionic wydał 10 razy lepszy model pod względem jakości i dokładności, to co wydał Bionic to poprostu był cud i miód

serio jest mi trudno zrozumieć jak moda, który był tak dopracowany jak P85 można nazywać kiepskim, kwadratowym, złej jakości nawet na OFP
tak jak i jak można widzieć praktycznie TEN SAM model BRDMu na różne sposoby

jako ciekawostkę podam przykład 2 opinii na temat moich modeli
otóż kilku modom dałem modele i tekstury, kilka modów wykorzystuje moją broń, pojazdy, ludziki
i pewnego razu ktoś mi powiedział, że pewien mój model (bez szczegółów który) jest zły i bym sobie popatrzył na moda ABC, XYZ gdzie jest to świetnie zrobione
otóż... ta osoba mówiła o moim modelu użytym przez ten mod
fascynujące jest również (ironicznie) jak ludzie czasem napiszą odkrywczo, że istnieje Leopard czy M109 w grze (widząc skriny paru modów) i że fajnie by było jakby był zielonym kamuflażu, ale P85 i paka pojazdów nie widzieli

czasem ludzie mają takie coś, że patrzą na jakość addonu poprzez pryzmat kto go zrobił , tak jak z muzyką "dobra bo wydał zespół X"

BRDM z A1 to to samo co z A2, tylko nie ma kamuflażu w jedynce i zielonej lub czerwonej gwiazdy
BRDM z packa Wojska Polskiego ma dodane znaki priorytetu drogowego, poszerzone osłony reflektorów , dodane drzwi z boku, usunięte dolne kółka, zamieniony kanciasty KPVT na NSW , dodane z tyłu koło zapasowe, dodany blok klimatyzatora i nagle staje się kanciasty ?
serio nie umiem tego zrozumieć, tak jak i nie jestem w stanie zrozumieć tego co mi powiedziano o moim MG3 i MG4 patrząc na skriny jakie dałem powyżej

a to co JON napisał jest prawdą - optymalizacja enginu Arma2 powoduje, że cofasz sie kilka metrów i LOD z 0 zmienia sie na 1 i zaraz na 3 , czasem to widać jak patrzysz lornetką i masz żołnierzy z przed ostatniego LODa , wszystko po to by na wyspie mającej duuużo wiecej obiektów i detali niż Sahrani uzyskać niewiele mniejsze FPS
mi , między A1 i A2 obecnie różnica wynosi około 10-8 FPS, a jakość, liczba obiektów, ich skomplikowanie na Sahrani i Czarnorusi jest bardzo różna

a robiąc modele staram sie dbać o "wydajność i grywalność" gry

pamiętasz rewelacyjne na skrinach samochody Sigmy ?
wyglądały super, ściągnąłem je po wydaniu, miodzio, postawiłem 6 na mapie i ... lag, 15 FPS i wogóle
można zrobić model mający 50 000 faców, można wymodelować zawias klapki wlewu paliwa, można, ale pytanie czy pobawisz się wtedy w "bitwę" grając np. pluton naszej armi na pluton przeciwnika i 2 grupy czołgów/bwp ?
albo jeszcze lepiej kompania na kompanie (po 3 plutony) ?
najnowsza wersja paka (link powyżej , ma 2 błędy w ładowaniu grup powodowane zbędną spacją w definicji, nie ładuje sie żołnierz obrońca plot.) pozwala na taką zabawe i 4 plutonami

wczoraj sie bawiłem dając ok 80 jednostek RU i ok. 80 polskich i taka masowa duża bitwa i komp mi nie stanął ani się nie ugotował
postawiłem 5 grup obrońców miasta i atakowałem jednym z 4 plutonów piechoty WP
lagów niet, nic sie nie zacięło, nic się nie wywaliło
a w boju o miasto uczestniczyło ok. 160 jednostek , dziś sie pobawie ponad 200

między OFP a jedynką była różnica w mechaniźmie oświetlania obiektów, ten sam model z OFP wzięty do jedynki od razu zyskiwał (oświetlenie, brak tych zacieniowanych nieudanie faców itp)
między jedynką a dwójką jest natomiast nieco inaczej, te same materiały powodują różnice w wyglądzie
czołg z fajnie wyglądającymi specularami w jedynce, w dwójce wygląda nie za bardzo
inaczej jest oświetlenie brane

pamiętam , że w OFP rzeczy musiały byc bardzo ciemne na teksturze by w grze wyglądać jakoś

jedynka z koleji nie potrzebowała ciemnych tekstur

za to mechanizmy w dwójce jeszcze bardziej rozjaśniaja (albo to od driverów zależy?)
ale np. próbowałem uzyskać te same kolory na moim "Rosyjskim T80" biorąc narzędziem "pipeta" kolor z BISowskiego T90
i nie byłem w stanie, tak bardzo to zależy od RVMATów
Topasowi w RHS udało sie dopasować te kolory, cudu dokonał, że BMD wyglądem pasuje do T90 i Vodników
moje T80 nie pasują

moje Honkery maja ciemną texturę, która w Arma1 by oznaczała bardzo ciemny samochód, tymczasem w dwójce są jasne

więc może to, że inaczej widzisz "ładność" BRDMa to i zależy od ustawień , sterowników, typu karty, ustawień gamma, ale nie możesz widzieć inaczej "kanciastości" tych modeli, gdyż one są identyczne

weź odpal ten najnowszy addon WP, stań obok żołnierza i obejrzyj detale wykończenia kieszeni, ładownic, kamizelek ;) weź sobie np. niektóre pojazdy z A1 "znanych modów" i zobacz "nie linearne mapowanie" , gdzie dali texturę na czołowy "face" obiektu, a potem sa linie rozciągnięcia na górze i bokach tego elementu, bo zmapowali tylko 1 czołowy face

ustaw sobie tak z 50 vs 50 żołnierzyków i zobacz jak to śmiga w "dużych bitwach"
100 vs 100 też napewno pójdzie, jakas kampania zdobywania miast i zabawa w strategię ala moduł HQ
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: SaS TrooP »

Cóż, nie wiem jak to wyjaśnić. Przecież podważam tylko wygląd tego BRDMa, reszta pojazdów jest bardzo dobra,a piechota jest wręcz świetna. Mogę ci zrobić zestawienie na moim kompie z twoim Leopardem na przykład i zobaczysz, że BRDM jednak odstaje.
I naprawdę twoje addony są świetne ze względu na realizm - dlatego nawet nie prbuj się na mnie obrażać i zwyzywać mnie od niewdzięczników ;)
NIe byłbym w ekipie Project RACS, gdybym nie lubił twoich broni, LAVów etc.
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: vilas »

może mój post zabrzmiał trochę niemiło, przepraszam
generalnie miałem na myśli to, że ja autentycznie nie rozumiem, jak to możliwe, że jest to tak różnie widziane mimo 2 takich samych modeli ( ale serio uwierz mi, BRDM Arma1 = BRDM Arma2 (poza animacją osłon szyb),
jak odpalisz texury Arma1 i Arma 2 dla BRDM zobaczysz, że są identyczne (rozmieszczenie elementów, elementy) ), bo nie tworzyłem go od zera, wziąłem MLOD BRDMa z A1 i poprostu dodałem pare szczególików "spolszczających" BRDMa
zobacz wnętrze - to jest przecież BISowski, sam bym takiego nie zrobił, musiałbym miesiąc siedzieć nad wnętrzem (a nie chciało by mi się, bo lubię "duże bitwy" i dla mnie fajna misja jest jak sie czuje jak w tych największych scenach z OFP )

a może bo BRDM jest prosty i pozbawiony na wierzchu licznych elementów, reflektorów, tych gumowych kostek "X" co ma np. Leopard
i jako, że ma "mało na sobie" to tak "łyso wygląda" ? 2S1 też jest ubogie w wszelkie cuda na boku

a pytałem bo serio mnie "zdziwiło" jak czytałem powody dla jakich moje MG3 i MG4 zostało odrzucone

bo ja rozumiem powód "mamy swoje, zrobiliśmy i chcemy zostać przy naszym bo sie napracowaliśmy" < jest dla mnie to całkowicie jasny i racjonalny powód, w końcu addonmaking to "czyjaś zabawa i czyjś czas", kiedy chciałem pomóc 3 modom (do innej gry również) - taki powód mi podali i całkowicie go respektuję , wolą zrobić "swoje" :]
ale "bo twoje modele mają za mało poligonów i są za proste" gdy porównanie widać na skrinach
no serio od kiedy 6 jest więcej niż 14 ? choćby mechanizm wylotowy lufy (tłumik płomienia), pokrywa górna (mówie o MG3)
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: VILAS i spółka i Project85 i inni - informacje o addonach

Post autor: SaS TrooP »

Mi tam się twoje modele podobają. Może problem leży w tym, że mniejszą wagę przykładasz do efektów, jakie mają przy sobie addony.
Addon Vilasa: Zajebiście realistyczny, dobry model prezentujący realistyczne wartości. Do tego wchodzący w skład dupnego weapon/vehicle packa, który zapewnia tonę możliwości (tak, ja jestem za ilością. Proste liczenie: Pack 10 broni ruskich z eg. Cold Wara pozwala przy scenariuszach z lat dzisiejszych uzbroić jakąś milicję, zaś jeśli pack nawet kosztem tego co napisałem niżej będzie posiadał także ruskie karabiny z lat dzisiejszych uzbroisz tym scenariusze z całym RWPG i calutką Federacją, co daje ci możliwości znacznie liczniejszych scenariuszy.)
Addon kogokolwiek-innego-którzy-cię-bluzgają: Dość dobry, ale fantastyczny model/textury, jednak z własnymi dźwiękami i lepszymi animacjami (zamek po opróżnieniu magazynka pozostaje otwarty, pas z pudła do MG kończy się etc.)

Możliwe, że z tego powodu także ludzie postrzegają twoje addony gorzej od innych. Wszak na wyobraźnię grającego lepiej wpływa przede wszystkim grafika i efekty właśnie. Ja też bym widział tego sławetnego BRDMa z odrzutem lufy, Leoparda także czy UKMa z lepszą animacją paska. Wiem jednak, że to jest SYMULATOR a nie jakiś efekt-kontest i to realistyczne wskaźniki są ważniejsze dla mnie.
Jednak może postaraj się wprowadzić jakieś nowe dźwięki, ew. od czasu do czasu poprawić/polepszyć jakąś animację etc.

Oczywiście mój addon-making kończy się na reskinach piechoty, dlatego moje rady są, można rzec, czysto PRowskie i liczę, że przypadkiem nie obrazisz się, że staram się ciebie nakłaniać do nie wiadomo czego
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”