Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Moderator: Inkwizytor

stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: stypol9 »

No, więc tak: robię prostą misję, którą chcę zacząć rozmową (tylko napisy). Mam taki skrypt aktywowany przez jednostkę w polu uruchamianie:

Kod: Zaznacz cały

TitleCut ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1]
~2
TitleCut ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1]
~3
TitleCut ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1]
~3
TitleCut ["McFish: Dobra.","plain down",1]
~4
exit
Na początku misji wyświetla się tylko pierwszy napis (bez polskich znaków, muszę zrobić stringtable?), a w lewym górnym rogu ekranu pisze mniej, więcej coś takiego:

Kod: Zaznacz cały

TitleCut ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1]
|#|~2
Niepoprawna liczba w wyrażeniu
No i co ja mam teraz zrobić? Dodam, że ten błąd mi się pokazuje w OFP, ArmA i w ArmA 2 też pewnie się będzie pokazywał. Pomóżcie!

Aha i jeszcze jedno: jak wstawić pojazd (CCRC) bez załogi, bo mi jedzie na koniec mapy sam? Nie chcę mu robić wpta, żeby stał w miejscu, tylko wywalić kierowcę (tak samo z jeepem), np. żeby gracz wsiadł do pojazdu i jechał sam.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: SaS TrooP »

DIALOG: Po proierwsze, taki dialog musi być "wyposażeniem" skryptu .sqs lub .sqf.
Sqf ci nie pokażę, bo wybitnie jego obsługa mnie nie lubi, ale .sqs wygląda tak jak twój skrypt:

Kod: Zaznacz cały

;rozmowa.sqs
TitleCut ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1]
~2
TitleCut ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1]
~3
TitleCut ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1]
~3
TitleCut ["McFish: Dobra.","plain down",1]
~4
exit
Z tego co wiem to nie możesz odpalać czegoś takiego w inicjacji. Stwórz wyzwalacz działający odpowiednio w twojej sytuacji i napisz w nim:

Kod: Zaznacz cały

nazwa_zolnierza exec "rozmowa.sqs";
Wtedy się odpali :)

2. PUSTE POJAZDY.
Nie rozumiem cię :no
Wstaw po prostu gracza, a w wyborze strony jednostki uaktywni się "element logiczny" i "pusty". W dziale pusty masz... puste pojazdy :P
To tyle.
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: aszek »

TitleCut ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1]
~2
TitleCut ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1]
~3
TitleCut ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1]
~3
TitleCut ["McFish: Dobra.","plain down",1]
~4
exit
E tam, zaaarąbiasty dialog, a skrypt nie działa bo ryba nie potrafi mówić i Arma o tym wie :mrgreen:
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: SaS TrooP »

Aszek, brzydalu, bądź wyrozumiały dla newbies :P
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Trance »

A jeśli to plik .sqf to zamiast ~2 zapisz sleep 2 i pamietaj o srednikach!
Obrazek
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: SaS TrooP »

A nie trzeba z rego czasem zrobić bloku poprzez użycie [ i ]?
Czy to nie powinno wyglądać tak?

Kod: Zaznacz cały

[

TitleCut ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1];
sleep 2
TitleCut ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1];
sleep 3
TitleCut ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1];
sleep 3
TitleCut ["McFish: Dobra.","plain down",1];
sleep 4

];
};
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Trance »

Oj SAS TROOP tos wykombinował haha :D
Zadnych bloków. :D
Obrazek
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: stypol9 »

No i nie działa. :(
Robię w sqs, ale w sqf też nie działało. Problem w tym :

Kod: Zaznacz cały

TitleCut ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1];
[b]~2[/b]
TitleCut ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1];
[b]~3[/b]
TitleCut ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1];
[b]~3[/b]
TitleCut ["McFish: Dobra.","plain down",1];
[b]~4[/b]
exit
NIEPOPRAWNA LICZBA W WYRAŻENIU i nie wiem co zrobić. Próbowałem przez wyzwalacz i przez uruchamianie w jednostce. To samo.
W ogóle ja mam problem z odstępami czasowymi w skryptach (groupChat kiedyś próbowałem i też kicha). A nie znacie innych sposobów? Pomóżcie, noo...
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Maćko »

Bo to jest źle napisane ;)

Dlaczego źle? Ano bo pomyliłeś titecut z titletextem. Jeśli używamy "TitleCut" to nie możemy dać "plain down".

Kod: Zaznacz cały

titleText ["Soap: Hej, posłuchaj, co to za dźwięki?","plain down",1]
~2
titleText ["McFish: Jakby rozmowa, ale nie po naszemu.","plain down",1]
~3
titleText ["Soap: No właśnie, to chyba Ruscy. Chodźmy to sprawdzić.","plain down",1]
~3
titleText ["McFish: Dobra.","plain down",1]
~4
exit
Sprawdź teraz :)
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: stypol9 »

No właśnie nie o to chodzi. Problem tkwi w odstępie czasowym, a nie w komendzie, bo zarówno "TitleText" jak i "titleCut" działają (pierwszy napis się wyświetla). Kombinujcie coś z "~2"! Mam nadzieję, że mi pomożecie, bo to skryptowanie w armie mnie już przyprawia o ból głowy.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Odstęp czasowy w skrypcie (np. ~2)

Post autor: Trance »

A czy ten znaczek przed liczbą to napewno jest tylda? "~" :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”