Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Forrestal »

Mant3z, SiD ma racje ;)

Nie sadze aby BIS nie wiedzial o tym co zrobil. Wiec to tak naprawde nie jest bug a zalozenia projektowe.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: mant3z »

:o
Coś tu jest nie tak, w innych grach PhenomII ewidentnie depcze po piętach i7.
Tutaj dostaje baty jak nigdzie, co tłumacze sobie brakiem obsługi w czterech rdzeni.
Jak jest w przypadku i7? Też tylko dwa rdzenie obsługuje? Po wynikach stawiał bym raczej na to, że tam wsio poprawnie działa.

Poza tym po cholerę w wymaganiach gry ktoś pisze, że rekomenduje 4 rdzeniowce jak gra ich nie obsługuje.
Tak prawdę mówiąc to można na tym zarobić, puścić ich do sądu niech nam zwracają za sprzęt :lol:
Mów mi milordzie łapserdaku!
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Marqz »

ale jak najbardziej wykorzystuje cztery. Z resztą, po wyłaczeniu dwóch rdzeni wydajność wyraźnie spada (wg. relacji na forum bisu)
no to coś już wiemy więcej.
@Mantez
dzięki za podpowiedzi w sprawie W7 właśnie się boję że mi neo zdechnie i nawet nie będę mógł na necie o pomoc się zwrócić ;-)

Spróbuj wyłączyć w tym phenomie 2 rdzenie klikając tam w menedrzeże zadań czy gdzieś (nie wiem jak w w7) prawym na aplikacji i ustawiając koligację i sprawdź jak manhattan lata na 2 rdzeniach i na 4. Będziemy wiedzieli na czym stoimy. Ja jeszcze swojego quada nie mam więc lipa. Zwyczajnie sprawdzisz ile kolatek wyciągasz w tym samym miejscu i już. Zmienna rzędu 5 klatek będzie jak najbardziej wyznacznikiem w tej misji IMO.
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Forrestal »

Mowie wam ze dziala 2 dwoch rdzeniach i na intelu i na amd bo tak jest silnik zaprojektowany ;)

Jezeli ustawisz koligacje na 2 rdzenie to ich obciazenie dochodzic pod 100% a pozostale dwa beda obciazone minimalnie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Marqz »

Tak czy siak, warto przetestować jak chodzi na włączonych 2 i 4 rdzeniach. Jeżeli jest różnica w wydajności to zwał jak chciał wykorzystuje czy nie, liczy się realny zysk z posiadania lub nie 4 rdzeni. Jeżeli nie będzie boostera w wydajności na 4 jajcach to lepiej pójść w tańsze c2D serii 8200 lub 8400.
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: mant3z »

Tak czy siak, niby pokazuje 23fps czasami ale jak wyłączysz frapsa i skupisz się na grze to wcale nie odczuwasz jakiegoś dyskomfortu, wręcz przeciwnie. Jest dużo lepiej niż wcześniej na dwurdzeniowym.

Póki co jedyne lekarstwo to zaprzestać zabawę z testowaniem, wyłączyć frapsa i zabrać się za grę :P
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Forrestal »

Nie bedzie roznicy w wydajnosci przy koligacji na 2 czy 4 rdzenie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Trance »

Rozwodzicie sie tu nad tym, w której misji kampanii ile jest FPSów. A srac na tą kampanie ;)
Ja bym chciał zapytac, czy tez takie problemy z fpsami są podczas zwykłej gry? Chodzi mi tu o jakąs misje Single Player albo gre po sieci. Trudno chyba kupowac jakiegos drogiego i7 tylko po to, zeby sobie kampanie przejsc "w miare" płynnie.

Jak to jest, ze gracie z 30 fpsami i mówicie ze to jest płynnie? Jak ja mam jakiś najmniejszy spadek poniżej 70-75 fpsów to odczuwam różnice "strasznie".
Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Maćko »

LOL! Za dużo w cs'a grałeś ;)

Ja swojego czasu przechodziłem kampanię z ArmA przy 15~20 fpsach i dało się grać...
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: mant3z »

Trance pisze:Rozwodzicie sie tu nad tym, w której misji kampanii ile jest FPSów. A srac na tą kampanie ;)
Ja bym chciał zapytac, czy tez takie problemy z fpsami są podczas zwykłej gry? Chodzi mi tu o jakąs misje Single Player albo gre po sieci. Trudno chyba kupowac jakiegos drogiego i7 tylko po to, zeby sobie kampanie przejsc "w miare" płynnie.

Jak to jest, ze gracie z 30 fpsami i mówicie ze to jest płynnie? Jak ja mam jakiś najmniejszy spadek poniżej 70-75 fpsów to odczuwam różnice "strasznie".
Pozdrawiam.
Nie no, panie poza kampanią to istny miód jest :D
Może trochę warfare zbija klatki jak się rozkręci ale i tak lepiej śmiga od kampanii.


EDIT:
Panowie, nie ma co wyłączać rdzeni, na 100% arma nie umie wykorzystywać 4 rdzeni.
Najpierw wczoraj zauważyłem ogromny boost w simsach3 a teraz w GTAIV.
Wcześniej grałem w 1680 x 1050 w średnich detalach (miałem 22~30klatek) a teraz w 1920 x 1200 praktycznie wszystkie detale na maxa bo nie mogę tekstur ustawić , są zablokowane ze względu na 512mega na karcie graficznej.
W czasie gry mam teraz 40~60 klatek!!! Z włączonym przechwytywaniem powtórek, na dwurdzeniówce mogłem zapomnieć o tej opcji.
To już nawet nie jest podwójny boost, to jest potrójny!
Dowód:
http://www.mant3z.boo.pl/gta4/

No wniosek się sam nasuwa... ech ale jak by tak ArmA2 wykorzystała te 4 rdzenie jak należy... pomarzyć :cry:
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt

Post autor: Trance »

(Suma - Ondrej Spanel jeden z programistów silnika ArmA2)
Suma: "Our intention is to scale at least to some extent to quad cores (this means with quad cores you should have either better performance in some scenes than in dual cores). Therefore the game should run better on Quad Core compared to Dual Core assuming they both run at the same frequency. That said, you can get higher frequency Dual Core for the same money as you could get Quad Core. My prediction is 3.3 GHz Dual Core will most likely run the game better than 2.5 GHz Quad Core, while both will cost you approximately the same. One thing to note: different scenarios / workloads may show different performance patterns - e.g. it is possible missions with huge numbers of units will runner better on 2.5 GHz Quad Core than 3.3 GHz Dual Core."

Mówiąc krótko: lepiej brac dwurdzeniowca o wiekszym taktowaniu niz czterordzeniowca o mniejszym.
Cztery rdzenie sa uzywane tylko w niektorych sytuacjach.

Odnosnie artykulu, mam do sprzedania C2D E8400 po atrakcyjnej cenie :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”