Rozpoznanie danego rejonu i raport

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
VeaVictis
Posty: 79
Rejestracja: 19 września 2008, 08:02
ID Steam:
Numer GG: 1489462
ID gracza: 0
Lokalizacja: lubuskie

Rozpoznanie danego rejonu i raport

Post autor: VeaVictis »

Witam wszystkich ;)
Chcę zrobić misję,której celem będzie rozpoznanie danego rejonu na mapie oznaczonego np. znakiem zapytania.Chodzi o to,aby patrol którym dowodzi gracz musiał zinfiltrować dany obszar na mapie np jakiś rejon (las, wioskę itp.) oraz zameldowac o tym do bazy (na ekranie powinien pojawić się komunikat z raportem, np." Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile x uzbrojony w broń p.panc.") i następnie z bazy zostaje wysłany rozkaz,który "mówi" o zlikfidowaniu siły wroga. Chciałbym aby ten rozkaz został dodany jako nowe zadanie po wykryciu wroga. Czy taka misja jest do zrobienia chociażby częściowo. Proszę o pomoc,z góry dziekuję
"Spadochroniarze nie umierają.... Idą do piekła,żeby się przegrupować."
Awatar użytkownika
aszek
Posty: 133
Rejestracja: 11 lipca 2008, 06:17
ID Steam:
Numer GG: 8568774
ID gracza: 0

Re: Rozpoznanie danego rejonu i raport

Post autor: aszek »

Najprościej jest przygotować zestaw zadań neutralizacji różnych grup wroga, możliwe zadania dopisujesz w 'briefing.Polish.html', w sekcji 'PLAN', np:

<p><a name="plan"></a>
Opis misji.
</p>

<p><a name = "OBJ_1">Przeprowadź zwiad w rejonie <a href="marker:NazwaMarkera"> a następie zamelduj o obecności wroga.</a></p>
<hr>

<p><a name = "OBJ_2"></a>NOWE: Zneutralizuj wrogą grupę przeciwpancerną.</p>
<hr>

<p><a name = "OBJ_3"></a>NOWE: Zneutralizuj wrogą grupę przeciwlotniczą.</p>
<hr>

<p><a name = "OBJ_4"></a>Wycofajcie się do rejonu ewakuacji.</p>
<hr>


W 'init.sqs' ukrywasz zadania:

"2" objstatus "HIDDEN";
"3" objstatus "HIDDEN";
"4" objstatus "HIDDEN";

oraz wproadzasz zmienną do kontroli:
wykonanych_zadan = 0;


W 'stringtable.csv' definiujesz sobie możliwe komunikaty, np:

LANGUAGE, "Polish", Comment

STR_a01, "Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile %1, uzbrojony w broń p.panc.", player do HQ (scenariusz OBJ_2)
STR_a02, "Wyeliminujcie grupę p.panc.", HQ do player (scenariusz OBJ_2)
STR_a03, "Napotkano oddział nieprzyjaciela w sile %1, uzbrojony w broń p.lot." , player do HQ (scenariusz OBJ_3)
STR_a04, "Wyeliminujcie grupę p.lot.", HQ do player (scenariusz OBJ_3)
STR_a05, "Wycofajcie się do rejonu ewakuacji", HQ do player (OBJ_4)


W rejonie działań wstawiasz grupy i nazywasz ich dowódców, np:
'enemyGroup_1' i 'enemyGroup_2'


Natępnie kolejne wyzwalacze do wykrywania scenariusza (wykrycia że gracz wie o danej, wrogiej grupie) i aktywacji zadania jej eliminacji, np:

typ: ktokolwiek, obecny, raz, min=max=5
warunek: (leader player) knowsabout (leader enemyGroup_1) == 4
aktywacja: (leader player) sidechat format [localize "STR_a01", count units group enemyGroup_1]; westHQ sidechat localize "STR_a02"; "2" objstatus "ACTIVE";


Oraz, wyzwalacze do wykrycia wykonania danego zadania, np:
typ: logika gry, raz, min=max=10
warunek: (count units group enemyGroup_1) == 0
aktywacja: "2" objstatus "DONE"; wykonanych_zadan = wykonanych_zadan + 1; player addscore 1000;


Plus, wykrywacz kierujący gracza do rejonu ewakuacji:
typ: logika gry, raz, min=max=10
warunek: wykonanych_zadan == 2
aktywacja: westHQ sidechat localize "STR_a05"; "4" objstatus "ACTIVE";


Na koniec wyzwalacz kończący misję w rejonie ewakuacji:
typ: OBJ4
aktywacja: "4" objstatus "DONE";
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”