Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

To był sarkazm, zoptymalizowane czyli okrojone, uproszczone itp. aby lepiej śmigało. To nie znaczyło ze OFP DR jest lepiej i bezbłędnie zrobione. Po prostu im coś mniej skomplikowane i mniej wyrafinowane tym tym mniej problemów.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: kondor »

Przepraszam, jakis zamulony bylem/jestem
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: zriel »

Od wyżej wymienionych przeze mnie tytułów ARMA różni się bardziej realistycznym podejściem do walki, a i to tylko pod względem balistyki. Taki np. Far Cry 2 oferuje równie wielki otwarty teren, ale zapewnia przy tym płynną rozgrywkę i o niebo lepszą fizykę-wyłączając oczywiście model prowadzenia pojazdów, który w ARMA też zresztą rewelacyjny nie jest. Wiele nowych tytułów zapewnia też bardzo zbliżone do realnych warunki pogodowe i cykl dobowy - czego w ARMA nie uświadczysz , nie mówiąc o tym że obojętnie czy brniesz przez kałuże czy kurz twój pojazd lub żołnierz jest tak samo sterylnie czysty.Nie mówiąc o tym że wpływ terenu na poruszanie potraktowano po macoszemu, po zjechaniu pojazdem z drogi jego prędkość zmienia się o stałą ustaloną wartość nie zaś dynamicznie w zależności od terenu.Fizyka jak pisałem leży, wszystkie budynki składają się w ten sam sposób, możliwości zaś ich niszczenia są mocno ograniczone, nie mówiąc już o braku wykorzystania większości z nich co jest bezsensem. Zaś o kolizjach pocisków z różnym rodzajem materiałów nie wspomnę, tak jak i o bardzo uproszczonym modelu uszkodzeń pojazdów i Nie przewidziano też zmęczenia oraz głodu żołnierza, potrzeby snu a także możliwości zacięcia się broni w wyniku jej zużycia. AI jak pisałem kuleje- ta z OFP 2 jest o wiele lepsza, kuleje też model obrażeń-ten z OFP 2 jest według mnie bardziej realny. W ARMA gdy zostanę poważniej ranny to sterowana przeze mnie postać zalicza pad na glebę i może się tylko czołgać. W OFP 2 zaś możliwości żołnierza zależą od tego jak bardzo i gdzie został ranny. W taki Stalkerze np. a szczególnie w wielu modyfikacjach do niego postrzał w nogę powoduje ograniczenie prędkości poruszania się, postrzał w rękę powoduje o wiele większy odrzut- to naturalne że ranna ręką nie utrzymasz broni tak pewnie jak zdrową, w kilku modach nagły postrzał w rękę powoduje nawet upuszczenie broni. Jak dla mnie gdyby w OFP 2 zmieniono trochę balistykę , a w szczególności moc obrażeń, lekko ulepszono fizykę- gra nie wykorzystuje nawet w połowie możliwości zaimplementowanego w niej systemu Havoc, oraz dodano więcej pojazdów i uzbrojenia to OFP 2 było by o niebo lepsze niż ARMA, już teraz ma bardziej wydajny silnik graficzny, AI oraz przyjaźniejsze sterowanie. Podsumowując : jako ortodoksyjni fani pierwszej OFP oraz ARMA zapewne rzadko macie styczność z innymi tytułami i stąd wasza niewiedza o możliwościach oferowanych przez współczesne gry. Ja jako zapalony gracz nie mam takich uprzedzeń i z równą przyjemnością zasiadam do starusieńkiego i jak dla mnie nadal niepokonanego pod wieloma względami Close Combat(wciąż wychodzą do niego nowe kampanie oraz mody), jak i całkowicie odmużdżającego Torchlight. Dlatego mając porównanie staram się w miarę obiektywnie oceniać gry przez pryzmat tego co oferują, a nie ich "kultowości", "oldskulowości" czy innych dogmatów. A prawda jest taka że ARMA jest grą dobrą, ale nie rewelacyjną i ma wiele błędów, uproszczeń no i pożera więcej zasobów niż powinna w stosunku do tego co oferuje. Co nie zmienia tego że warto w nią jednak zagrać, a w kwestii wytkniętych przeze mnie wad- cóż świat wirtualnej rozrywki idzie do przodu i dziś coraz częściej nawet typowe FPP oferują więcej realizmu i innych smaczków w niektórych kwestiach niż OFP czy ARMA, więc przy swoim następnym tytule panowie z Bochemii zapewne pójdą po rozum do głowy i zaimplementują więcej nowych technologi oraz rozwiązań w rozgrywce zwiększających realizm, a także bardziej przyłożą się do optymalizacji silnika gry i być może nawet zaoferują bardziej przyjazne sterowanie- w końcu trudność gry powinna wynikać z jej realizmu a nie skomplikowania sterowania. Mój sprzęt moze już nie jest najnowszy- był kupowany w maju 2008- ale mimo to większość najnowszych tytułów odpalam na nim w najwyższych ustawieniach w wysokiej rozdzielczości, wiem jak podkręcić sprzęt i zoptymalizować system pod kątem grania w gry. A wydajność ARMA na tej konfiguracji mówi sama za siebie o jej niedopracowaniu.

Edit: optymalizacja NIE polega bynajmniej na okrajaniu gry z czegokolwiek, polega na takim opracowaniu kodu programu aby działał stabilniej zużywając przy tym mniej zasobów sprzętowych. Polega to głównie na dopracowaniu algorytmów sterujących różnymi funkcjami programu, oraz usunięciu nadmiaru kodu programu-każdy kto miał choć krótko do czynienia np. z html wie jak bardzo można "odchudzić" kod strony robiony w jakimś edytorze przy pomocy szablonu, nie zmniejszając przy tym jej funkcjonalności ani nie zmieniając wyglądu.Część silnika odpowiedzialna np. za generowanie roślinności może zawierać np. pięć różnych algorytmów z których każdy mocno obciąża komputer, lub jeden bardziej doszlifowany który zapewnia te same efekty przy mniejszym obciążeniu sprzętu. Większość programistów jest jednak leniwa- wychodzą z założenia że po co się przemęczać, skoro można dać większe wymagania i jeszcze zarobić na tym dodatkowo umieszczając reklamę producenta podzespołów, na którego najnowszym produkcie gra będzie działać najlepiej.
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2010, 19:13 przez zriel, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Maćko »

zriel pisze:Wiele nowych tytułów zapewnia też bardzo zbliżone do realnych warunki pogodowe i cykl dobowy - czego w ARMA nie uświadczysz
:lol:

szkoda że nadal nie rozumiesz że ArmA 2 jest symulatorem.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SaS TrooP »

Przeczytałem tylko połowę bełkotu, i:
1. Far Cry 2 ma mniejszy teren i to dość znacznie. Pozatym powiedzmy sobie szczerze - od drogi za daleko nie odejdziesz, tylko w niektórych miejscach. Otaczają cię góry, które swoją drogą są puste w miejscach, gdzie nie możesz zajrzeć.
2. View distance ArmA 2 vs. View Distance Far Cry. U FAIL!
3. Co do systemu obrażeń, pograj trochę więcej...


@Maćko - z tego co wiem to w Armie 2 jest cykl dobowy, jeśli mówić o dniu i nocy, który następuje w skali 1:1 (nie jest przyspieszony)
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Maćko »

SaS TrooP pisze:@Maćko - z tego co wiem to w Armie 2 jest cykl dobowy, jeśli mówić o dniu i nocy, który następuje w skali 1:1 (nie jest przyspieszony)
Cykl dobowy oraz warunki pogodowe w ArmA 2 są zmienne wszystko zależy od misji (może być przyśpieszony, zwolniony, itd.).
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: zriel »

ARMA NIE jest symulatorem, jest po prostu bardziej trudnym FPS-em z lepiej odwzorowaną balistyką i bardziej realnymi obrażeniami, przy całkowitym wyłożeniu laski na całą resztę : fizykę, AI , model uszkodzeń oraz jazdy pojazdów, sterowanie oraz optymalizację kodu. Każdy kto twierdzi inaczej jest co najmniej zaślepiony- jeśli już nie fanatykiem. Jak pisałem wiele nowych tytułów w kwestiach które wymieniłem prześciga ARMA, ale żadna z nich jednak tak jak arma nie daje możliwości poczucia się jak prawdziwy żołnierz tak jak ARMA. Arma jest tytułem dobrym,ale niestety z powodu niedopracowania odstrasza większość odbiorców, no ale współczesny rynek gier stawia coraz wyższe wymagania więc zapewne przy następnym tytule Bochemia bardziej się postara .

Edit: Far Cry 2 ma tak samo duży teren i zasięg widzenia jak ARMA- który jeszcze bardziej wzrasta w systemie 64 bitowym, zaś niemożność poruszania się po całej mapie jest sztucznie narzucona i wynika z tego że bardziej nastawieni na lekką rozgrywkę gracze po prostu pogubili by się w terenie zamiast wykonywać misje- ale za to AI w tym tytule jest jeszcze gorsza niż w ARMA. Zaś jeśli chodzi o góry puste tam gdzie nie widzisz w każdej grze która wykorzystuje zaimplementowany sprzętowo w nowszych kartach algorytm poprawiający wydajność tak jest- po co karta ma liczyć wygląd 3d i tekstury całej góry, drzewka, pojazdu czy postaci skoro nie widzisz ich ze wszystkich stron naraz? Dzięki temu algorytmowi karta "wie" na bieżąco jaka część obiektu 3d i tekstury jest w danym momencie przez gracza widziana, i tylko tą część generuje. Całą resztę "obcina" i dzięki temu wzrasta wydajność.
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2010, 19:43 przez zriel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Maćko »

zriel pisze:ARMA NIE jest symulatorem
skoro twórcy nadali grze miano symulatora, gracze również to coś w tym jednak jest.

ArmA 2 JEST symulatorem :]

I nie porównuj ArmA do innych gier bo to nie ma sensu. ArmA 2 można porównać jedynie do innych produktów BIS, do żadnej innej gry nie.
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: zriel »

Każda sójka swój ogonek chwali, już nie jena gra była nazywana JEDYNYM symulatorem, tak zresztą jest w każdej branży. A gracze nazywają symulatorem bo nic lepszego nie mają. A że rynek gier i technologie coraz bardziej się zmieniają to to stwierdzenie przestaje być prawdziwe. Przeczytaj co napisałem o tym czego brakuje OFP 2, a sam zapewne przyznasz że gdyby zmienić to chociażby przy pomocy jakiegoś moda to OFP 2 wygryzło by ARMA.Niestety OFP 2 jest skierowane do większej grupy odbiorców-w końcu Codemasters robią tytuły bardziej komercyjne- więc musieli obniżyć poziom trudności. Co nie zmienia faktu że maja większe doświadczenie w robieniu gier, oraz więcej i lepszych programistów niż Bochemia, więc takie rzeczy jak wydajność silnika, sterowanie, fizyka oraz muzyka w grze są bardziej dopracowane.
A porównywał będę, bo mam do czego . Może nie do gry jako całości ale niektórych elementów lepiej opracowanych i bardziej realistycznych niż w ARMA- która według was jest symulatorem. Może pograjcie czasem w inne nowe gry, także te pogardzane przez was tradycyjne FPS-y to będziecie mieli szerszą perspektywę.
Jedyne gry które można nazwać symulatorami, to wszelkiego rodzaju symulatory lotnicze,czołgów lub jednostek pływających. A już wszelkie rekordy realności bije darmowy Orbiter-symulator pojazdów kosmicznych, może nie ma zbyt rewelacyjnej grafiki ale zapewnia doskonały poziom realizmu misji kosmicznych wraz problemami i niebezpieczeństwami które ze sobą niosą. I z całym szacunkiem, ale ARMA nigdy się do takiego poziomu realizmu nawet nie zbliżyła.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SaS TrooP »

@zriel - osobiście uważam, że taka fizyka dokładna jak w Crysisie nie jest naprawdę nam potrzebna. Jak ci się nie podoba - nie graj.

@Maćko - ja wiem, bo bywa, że sam misje robię. Ale w oryginale (jeśli missionmaker nie zainterweniuje setacctime'm, skiptime'em etc.) jest symulacja w skali 1:1. O to mi chodziło.
Awatar użytkownika
rabus71
Posty: 80
Rejestracja: 06 stycznia 2010, 15:14
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Legnica

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: rabus71 »

Witam włączę się w dyskusję i powiem ,że wychasałem się na takich grach jak cała seria CoD , Crysis itd. Ale z tak wymagającym produktem jak ArmA II spotykam
się pierwszy raz i to nie tylko wymogi sprzętowe ale w parze musi iść zangarzowanie . Żadna gra nie zrobiła na mnie tak pozytywnego wrażenia nawet jeśli
nawet jeśli zwiera jakieś błędy ba uważam pieniądze wydane na ten tytuł jak dobrą lokatę bo chciałbym za niedługo zagrać w ArmA III :1th
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”