Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Dyskusje związane ściśle z ArmedAssault ;-)

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: Drone »

[1stCav]SokoleOko pisze: Logitecha... ale zabij, nie wiem jaki model, dość wysoki :mrgreen:

Przeinstaluj sterowniki i jak masz wybór klawisza, po prostu kliknij - u mnie też nie było mychy w liście po prawej xP
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Doszedłem do tego, że to MX518.

Spróbuję przeinstalować stery, bo na razie to jeden boczny klawisz działa (w sensie: mogę go przypisać do jakiejś funkcji), a drugi... już nie.

Natomiast brak możliwości zmiany pozycji kółkiem to już cecha gry, niestety... starsze tak mają (np: Vietcong), a ArmA chodzi na starym silniku.
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: Drone »

[1stCav]SokoleOko pisze: Natomiast brak możliwości zmiany pozycji kółkiem to już cecha gry, niestety... starsze tak mają (np: Vietcong), a ArmA chodzi na starym silniku.

Szczerze - nie wyobrażam sobie zmian pozycji pod kółkiem mychy ;) No ale to już od upodobań zależy - dla mnie kółko to zawsze wybór broni, a w ofp szybkie przeglądanie menu wyboru.
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

To stara sztuczka z America's Army - uwierz, że zmiana pozycji jest kilkakrotnie szybsza niż w przypadku operowania klawiszami (zmiana broni jest tam domyślnie na 1,2,3,4,5), co najlepszym graczom AA umożliwia tak szybkie "padnij-powstań-padnij-powstań", że w CQB taki gość jest praktycznie niemożliwy do trafienia.

Generalnie, poruszanie się postaci jest najsłabszą stroną ArmA... na przykład padanie na ziemię w biegu... po co te kilka dodatkowych kroków. Powinno być guzik -> tygrysek -> i leżysz za przeszkodą.
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: Robi »

[1stCav]SokoleOko pisze: Powinno być guzik -> tygrysek -> i leżysz za przeszkodą.

tygrysek? ja bym wolał z gwiazdą ;)

Myślę, że ustawienia ad. poruszania się są indywidualną sprawą każdego z graczy.
Ja na przykład mam ustawione wszytko "na głos". Krzyczę do mikrofonu: "PADNIJ" i gość pada, krzyczę: "powstań" i gość wstaje, a jak krzyknę: "ognia" to strzela. ;)
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Robi pisze: tygrysek? ja bym wolał z gwiazdą ;)


Chodzi mi o możliwości przeskoczenia przeszkody i ukrycia się za nią, a nie robienie "matrixa" z bieganiem po ścianie włącznie :lol:
Ostatnio zmieniony 31 grudnia 2006, 10:37 przez [1stCav]SokoleOko, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: Drone »

[1stCav]SokoleOko pisze: Powinno być guzik -> tygrysek -> i leżysz za przeszkodą.

Spróbuj wykonać "tygryska" w realu z pełnym wyposazeniem na sobie ;) Fajny efekt kolki sercowej sie robi xP W ArmA soldier zachowuje sie właśnie realistycznej, po pełnym biegu gdy chce walnąć na ziemie, siła biegu wymusza na nim jeszcze tych pare kroków itd. Dla mnie git.
Awatar użytkownika
[1stCav]SokoleOko
Posty: 51
Rejestracja: 16 grudnia 2006, 02:17
ID Steam:
Numer GG: 6169456
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: [1stCav]SokoleOko »

Ale zaraz - jeśli już mówimy o realności, to "decyzja o padzie -> pad"... a nie trzy kroki i dopiero. Dla przykładu - w RO postać (mówimy o pełnym biegu) rzuca się na ziemię i na kilka sekund traci dech, co przekłada się na niemożność celowania (tam nie ma "kropki", czyli wirtualnego celownika, są tylko iron-sighty). I to jest realne.

Generalnie w ArmA nie ma się dobrej kontroli nad postacią - jedyny plus to "luźny celownik" (czyli możliwość obracania samej głowy/korpusu... umożliwia korzystanie z TrackIR-a oraz wygląda znacznie realniej, gdy patrzy się na innych graczy ;)
Obrazek
Dołącz do nas!

Intel C2D E6600
Asus P-5B
2 GB Geil Ultra (DC)
Asus X1900XT
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: Rafael3D »

odgrzebałem z niebytu ten wątek :)
Obok TrackIR powstał inny system sterowania, oparty na kamerce.
http://www.camspace.com/
tu CamSpace w praktyce:
http://uk.youtube.com/watch?v=v0srY37kk ... 1&index=19
http://uk.youtube.com/watch?v=1PIDRVh4B ... re=related
Rozwiązanie dość ciekawe, nie wiem czy w ArmA znajdzie zastosowanie. Może ktoś już próbował tego?
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: OFman »

Spodobał mi się moment, w którym koleś strzelał poruszając palcem wskazującym tak jakby naduszał na spust. Przejdzie w Armie?
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: Klawiturgia Arma - czyli bolączka pierwszego uruchomienia

Post autor: SiD »

Oczywiście, że nie. Jak i wa żadnym innym tytule. Poświęcasz całą rękę na ~2 nieprecyzyjne analogowe osie.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja o ArmA”